«Εμφύλιος» έχει ξεσπάσει στην Ακτή Μιαούλη μετά την επιβολή έκτακτης εισφοράς στις ναυλομεσιτικές εταιρείες και ταυτόχρονα την απαλλαγή των ναυτιλιακών εταιρειών.
Ήδη, ναυλομεσιτικές εταιρείες εξετάζουν, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, την δραστηριοποίησή τους στο εξωτερικό ενώ δεν κρύβουν την δυσαρέσκειά τους για την κυβερνητική απόφαση να εξαιρέσει από την έκτακτη εισφορά για τα έτη 2012 – 2015 με βάση τις εισαγωγές συναλλάγματος μόνο τις ναυτιλιακές εταιρείες.
Ναυλομεσίτες εμφανίζονται, μάλιστα, εξαιρετικά επικριτικοί για την κυβέρνηση λέγοντας ότι «κοίταξε» μόνο προς την πλευρά της πλοιοκτησίας βάζοντας δυναμίτη στα… θεμέλια του ναυτιλιακού cluster, που έχει ήδη κλονιστεί από την κρίση στη ναυτιλία.
Μάλιστα, υπάρχουν και κάποιοι οι οποίοι επιρρίπτουν ευθύνες και σε στελέχη της διοίκησης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Μέσα σε αυτό το κλίμα πραγματοποιείται το απόγευμα της Τετάρτης έκτακτη συνέλευση των ναυλομεσιτών, οι οποίοι όπως λένε κορυφαίοι παράγοντες του κλάδου δεν αντιτίθενται στην φορολόγηση τους αλλά αυτή θα μπορούσε να γίνεται στη βάση των κερδών τους και όχι των εισαγωγών τους σε συνάλλαγμα.
Να σημειωθεί ότι σήμερα λειτουργούν στην Ελλάδα 350 ναυλομεσιτικές εταιρίες οι οποίες απασχολούν 1.500 με 2.000 άτομα.
Ναυλομεσίτες λένε ότι λόγω της κρίσης που ουσιαστικά διαρκεί από το 2008 στη ναυτιλία, ένας μεγάλος αριθμός έχει εξαντλήσει τα αποθέματά του, δε βρίσκει τραπεζικό δανεισμό και προσπαθεί να διατηρήσει το προσωπικό του. Πριν από την κρίση αρκούσαν οι ναυλώσεις δύο πλοίων για να πληρωθούν τα λειτουργικά έξοδα ενός μήνα ενώ σήμερα υπάρχει η ανάγκη για πέντε με έξι ναυλώσεις.
Στο μεταξύ τάσεις φυγής διαγράφονται, σύμφωνα με πληροφορίες, και σε ξένες εταιρίες διαχείρισης πλοίων οι οποίες διατηρούν γραφεία στην Ελλάδα, μετά την ένταξη στο σύστημα του tonnage tax πλοίων με ξένη σημαία για πρώτη φορά.
pireas2day.gr