Δημοκρατική Αριστερά: Κριτική για το νομοσχέδιο του ΥΝΑ

Με κριτική προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη για την επιλογή του να μην δώσει στην δημοσιότητα το τελικό σχέδιο νόμου για την Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ παρά μόνο με την κατάθεσή του στη Βουλή γνωστοποίησε η Δημοκρατική Αριστερά τις θέσεις της γι’ αυτό.

Συγκεκριμένα, η ΔΗΜ.ΑΡ εξέφρασε με ανακοίνωσή της σοβαρές επιφυλάξεις για το σχέδιο νόμου εκτιμώντας ότι «υπάρχουν σοβαρά περιθώρια βελτίωσης» ενώ χαρακτήρισε λανθασμένη την επιλογή του «να μην δώσει στη δημοσιότητα το τελικό σχέδιο νόμου, με τις όποιες αλλαγές προκύψουν από τον δημόσιο διάλογο επ’ αυτού, παρά μόνο με την κατάθεσή του στη Βουλή».

Αυτή η επιλογή- κατά την ΔΗΜΑΡ- «δυσκολεύει την προσπάθεια συνθέσεων και βελτιώσεων του νομοσχεδίου» και γι’ αυτό καλεί τον υπουργό να δώσει έγκαιρα στα κόμματα και τους θεσμικούς φορείς της Ναυτιλίας το τελικό σχέδιο νόμου που προτίθεται να καταθέσει στη Βουλή.

Με αυτά τα δεδομένα, η ΔΗΜ.ΑΡ θα ανακοινώσει την οριστική τοποθέτησή της όταν δημοσιοποιηθεί το τελικό σχέδιο νόμου. Πάντως, μέχρι τώρα, έχει εκφράσει την αντίθεσή της στα παρακάτω βασικά σημεία:

?Κατάργηση του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής.
Η ΔΗΜΑΡ πάγια τάσσεται κατά της στρατιωτικοποίησης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, που επιχειρείται και με το προωθούμενο σχέδιο νόμου. Υποστηρίζει την αναγκαιότητα διατήρησης Αρχηγείου Λ.Σ. ΕΛ.ΑΚΤ και των καταρτισμένων στελεχών του, υπαγομένων είτε στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, είτε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, με διακριτό όμως ρόλο από τον πολιτικό – αναπτυξιακό τομέα της ναυτιλίας και με ανάλογη στελέχωση, στο πλαίσιο της Διοικητικής Μεταρρύθμισης και της αρχής της κινητικότητας.

?Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων
Μια Ρυθμιστική Αρχή δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να τελεί υπό τον έλεγχο του υπουργού καθώς δεν διασφαλίζεται η ανεξαρτησία που εκ του ρόλου της πρέπει να έχει. Ναι στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, όχι στην εξάρτησή της από την οποιαδήποτε πολιτική ηγεσία του ΥΝΑ.

?ΤΑΙΠΕΔ και Οργανισμοί Λιμένων
Το λογικό είναι να ισχύσει για τις μετοχές των Οργανισμών Λιμένων που λειτουργούν ως Α.Ε. ότι ισχύει και για άλλες εταιρείες του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

?Πλοηγική Υπηρεσία
Πρόκειται για μια υπηρεσία που παρέχουν τα λιμάνια. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να δοθεί στην οποιαδήποτε εταιρεία συσταθεί, η σημαντικής αξίας ακίνητη (κτίρια κ.λπ.) ή άλλη περιουσία διαθέτει η Πλοηγική Υπηρεσία. Είναι αναγκαία η ρύθμιση της υπηρεσιακής κατάστασης και η διατήρηση του ασφαλιστικού καθεστώτος του προσωπικού της Πλοηγικής, ενώ είναι απαράδεκτη η πρόβλεψη για κατάρτιση ατομικών συμβάσεων εργασίας για τα κατώτερα πληρώματα.

?Λιμενικά Δίκτυα
Υπό προϋποθέσεις μπορεί να λειτουργήσει μόνο το Αττικό Λιμενικό Δίκτυο. Τόσο το Δίκτυο του Ιονίου ή Δ. Ελλάδας (κυρίως για λόγους απόστασης των λιμανιών μεταξύ τους), όσο και το δίκτυο Β. Ελλάδας δεν μπορούν να λειτουργήσουν. Σε μια προοπτική παραχωρήσεων μάλιστα π.χ. των λιμανιών του Δικτύου της Β. Ελλάδας υπάρχει μεγάλος κίνδυνος ο επενδυτής να επικεντρωθεί στο πιο προσοδοφόρο γι’ αυτόν λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αφήνοντας υποβαθμισμένα περιφερειακά λιμάνια όπως είναι του Βόλου και της Καβάλας με προφανείς αρνητικές επιπτώσεις σε μεγάλες οικονομικές και γεωγραφικές ζώνες των αντίστοιχων ευρύτερων περιοχών.

pireas2day.gr