Θέμα σωστικών και ανθρώπινου παράγοντα

Σχεδόν ένα χρόνο μετά την υπόθεση του «Costa Concordia», που εξακολουθεί να είναι υπό διερεύνηση, ένα άλλο ατύχημα που σημειώθηκε πρόσφατα σε κρουαζιερόπλοιο επαναφέρει με τον πλέον δραματικό τρόπο, καθώς υπήρξαν θύματα, το θέμα της ετοιμότητας αλλά και του επιπέδου γνώσεων του πληρώματος που εντέλλεται στην καθαίρεση σωστικών λέμβων σε περιπτώσεις κινδύνου.

Να σημειωθεί ότι το τελευταίο διάστημα σε επίπεδο ΙΜΟ έχουν συμβεί πρόοδοι ως προς το θέμα των σωστικών, πρόοδοι που συνάδουν και με τις τεχνολογικές εξελίξεις σε αυτόν τον τομέα.

Ωστόσο, τα πρώτα συμπεράσματα για τα ναυτικά ατυχήματα του 2012 όπου επί του συνολικού αριθμού μόνο τέσσερα ή πέντε δεν αποδόθηκαν σε ανθρώπινο λάθος, δίνουν νέα διάσταση στο θέμα καθώς έχουν σημειωθεί αρκετά ατυχήματα σε περιπτώσεις ασκήσεων με σωστικά.

Εκ των πραγμάτων το ερώτημα που αναφύεται είναι εάν τα πληρώματα είναι επαρκώς εκπαιδευμένα πολύ δε περισσότερο αν είναι εκπαιδευμένα να αντιδρούν σωστά, όχι σε περιπτώσεις ηρεμίας ή ασκήσεων όπου ήδη έχουν σημειωθεί ατυχήματα, αλλά σε περιπτώσεις πραγματικού κινδύνου.

Εμπειρογνώμονες υποστηρίζουν ότι στο εξής θα πρέπει να προσομοιώνονται τέτοιες περιπτώσεις ούτως ώστε να μειωθούν ακόμα περισσότερο τα επίπεδα αποτυχίας του ανθρώπινου παράγοντα.

theseanation.gr

Διαβάστε ακόμα