Μουσουρούλης – Τσαυτάρης: Επισκέφθηκαν το Κέντρο Παρακολούθησης Αλιείας

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, συναντήθηκε σήμερα το πρωί με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Αθανάσιο Τσαυτάρη. Οι δύο Υπουργοί επισκέφθηκαν το Κέντρο Παρακολούθησης Αλιείας (ΚΠΑ), του οποίου το πρώτο στάδιο αναβάθμισης έχει ήδη ολοκληρωθεί, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός για την πλήρη αναβάθμιση του.

Οι χειριστές του συστήματος, που λειτουργεί σε 24ωρη βάση, παρουσίασαν στους κ.κ Μουσουρούλη και Τσαυτάρη τις νέες αυξημένες δυνατότητες ελέγχου της αλιείας που έχει το Κέντρο.

Οι δύο Υπουργοί συζήτησαν για τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί, καθώς και για την αναθεώρηση της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής, αφού υπάρχει πλέον πολιτική συμφωνία Συμβουλίου της Ε.Ε., Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η οριστική διατύπωση και η επίσημη θέσπιση του νέου Κανονισμού αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των προσεχών μηνών, όπως και η ολοκλήρωση του Κανονισμού για το νέο Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας κι Αλιείας (ΕΤΘΑ).

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε ενόψει και της ανάληψης της Προεδρίας του Συμβουλίου της Ε.Ε. από την Ελλάδα το πρώτο εξάμηνο του 2014.

Οι κ.κ Μουσουρούλης και Τσαυτάρης έκαναν στη συνέχεια τις ακόλουθες δηλώσεις:

Κ. Μουσουρούλης: 

«Καλωσορίζω τον Υπουργό Ανάπτυξης και Τροφίμων στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου. Είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε θέματα κοινής αλιευτικής πολιτικής, η οποία πλέον με την αναθεώρησή της εκτός από την πρωτογενή παραγωγή και τη διαχείριση αλιευμάτων, περνάει και στις εναλλακτικές μορφές δραστηριότητας, όπως για παράδειγμα ο αλιευτικός τουρισμός.

Επισκεφθήκαμε το Κέντρο Παρακολούθησης Αλιείας, το οποίο λειτουργεί πλέον αποτελεσματικά. Είχε την ευκαιρία ο Υπουργός να διαπιστώσει πως το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου ασκεί τις ελεγκτικές του αρμοδιότητες σε ό,τι αφορά στην αλίευση στα δικά μας χωρικά ύδατα, αλλά και στα διεθνή χωρικά ύδατα. Τον ευχαριστώ για την συμβολή του σε όλη αυτή την προσπάθεια που κάνουμε.

Τα δύο Υπουργεία είναι σε στενή συνεργασία προκειμένου να ενισχύσουν με την προσπάθεια των υπηρεσιών τους αυτή τη δραστηριότητα στη χώρα μας, η οποία είναι παραδοσιακή, συνδέεται με τη ναυτική μας παράδοση και έχει μεγάλη προοπτική ανάπτυξης στο πλαίσιο της γαλάζιας ανάπτυξης που προωθείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και στηρίζεται από την ελληνική πλευρά.»

Α. Τσαυτάρης: 

«Άλλη μια υποχρέωση προς την Ευρωπαϊκή Ένωση στον τομέα της αλιείας γίνεται πράξη. Η αναβάθμιση του ΚΠΑ και κύρια το Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Παρακολούθησης Αλιευτικών Δραστηριοτήτων, το οποίο υλοποιείται από το Υπουργείο Ανάπτυξης, έρχεται να καλύψει το σύνολο των υποχρεώσεων της χώρας στον τομέα του ελέγχου των αλιευτικών δραστηριοτήτων, σε συνδυασμό με νομοθετικές πρωτοβουλίες που θα αναληφθούν άμεσα.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι ξεκίνησε και η υλοποίηση του Εθνικού Προγράμματος Συλλογής Αλιευτικών Δεδομένων, για το 2013, δημιουργούνται πλέον οι βασικές προϋποθέσεις για μια πραγματική «Γαλάζια Βιώσιμη Ανάπτυξη».

Στο όλο εγχείρημα συντελούν διαχειριστικά μέτρα της αλιείας, όπως η εκπόνηση διαχειριστικών σχεδίων για αλιευτικά εργαλεία και η κατασκευή έργων υποδομής και εμπλουτισμού θαλάσσιου οικοσυστήματος, με τη δημιουργία αλιευτικών καταφυγίων και τεχνητών υφάλων, αλλά και η χρηματοδότηση φορέων σε περιοχές που εξαρτώνται από την αλιεία (LEADER Αλιείας), έργα που χρηματοδοτούνται από το τρέχον Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας.

Η Γαλάζια Βιώσιμη Ανάπτυξη, η οποία είναι συνυφασμένη με την παράδοση και τον πολιτισμό της χώρας μας και τα εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα αλιείας και ιχθυοπαραγωγής μας, αποτελεί προτεραιότητα του ΥΠ.Α.Α.Τ, όπως επίσης αποτελεί προτεραιότητα και της Ε.Ε. μέσω και της νέας ΚΑλΠ. Καλούμε όλα τα συναρμόδια Υπουργεία, τους εμπλεκόμενους φορείς και τους αλιείς, να συμπράξουμε προς την κατεύθυνση της βιώσιμη διαχείρισης για μια αειφόρο αλιεία και ιχθυοπαραγωγή».

portnet.gr

Αγρια εκμετάλλευση των ναυτικών και έλλειψη μέτρων ασφαλείας

Ναυτεργάτες, πλήρωμα του επιβατηγού – οχηματαγωγού «ΣΚΙΑΘΟΣ ΕΞΠΡΕΣ», το οποίο βρίσκεται στην επισκευαστική βάση του Νέου Μώλου Δραπετσώνας, με την απειλή της απόλυσης, αναγκάστηκαν από την πλοιοκτήτρια εταιρεία HSW να εκτελούν σοβαρότατες και εκτεταμένες επισκευαστικές εργασίες, όταν ο κανονισμός προβλέπει ότι αυτές θα πρέπει να γίνονται από εξειδικευμένα συνεργεία της Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνης.

 Τα πληρώματα εκτελούν αποκλειστικά και μόνο εργασίες συντήρησης. Επιπλέον, με ευθύνη της εταιρίας δεν είχαν ληφθεί ούτε τα στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας.

Η κατάσταση αυτή διαπιστώθηκε από τη μικτή 5μελή Επιτροπή Ελέγχου της Ζώνης για την τήρηση των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς.

Κατά τη διάρκεια του πρόσφατου ελέγχου καταγράφηκε ότι το πλήρωμα είχε αναγκαστεί να εξαρθρώσει ολόκληρη την κύρια δεξιά μηχανή του πλοίου και την ηλεκτρομηχανή και μάλιστα χωρίς να υπάρχει κανένα προστατευτικό μέτρο όπως κιγκλιδώματα (ρέλια) μεταξύ μηχανής και των σημείων (πατάρια) που εργάζονταν οι ναυτεργάτες με αποτέλεσμα να απειλείται η σωματική τους ακεραιότητα.

Να σημειωθεί ότι το τελευταίο διάστημα έχουν καταγραφεί πολλά τέτοια περιστατικά που δείχνουν την ένταση της άγριας εκμετάλλευσης από τους εφοπλιστές σε βάρος των εφοπλιστών και ήδη ένας ναυτεργάτης νοσηλεύεται με σοβαρά εγκαύματα στο ΚΑΤ, όταν κάηκε από ατμούς στο πλοίο «ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π».

rizospastis.gr