Μικρές οι επιπτώσεις στην κλιματική αλλαγή από τη ναυτιλία

• Επιστημονικό Συνέδριο GREEN4SEA

Η ναυτιλία ευθύνεται για την εκπομπή ενός εκατομμυρίου τόνου CΟ2 και άλλων αερίων του θερμοκηπίου. Αν και η συμβολή της στην κλιματική αλλαγή είναι σχετικά μικρή, μόλις της τάξεως του 3%, ωστόσο έχει ήδη ξεκινήσει ο προβληματισμός μέσα στον κλάδο, οχι μόνο για τη μείωση των εκπομπών, αλλά και για την εξοικονόμηση καυσίμου που θα οδηγήσει τελικά και σε σημαντική μείωση των λειτουργικών εξόδων.

Το Συνέδριο που διοργάνωσε το Safety4Sea portal στο Ευγενίδειο Ίδρυμα ολοκληρώθηκε επιτυχώς στις 17 Απριλίου 2013 καλύπτοντας πρακτικές για την ενεργειακή απόδοση και φιλικές προς το περιβάλλον της ναυτιλίας.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, 14 καταξιωμένοι ομιλητές διεθνούς αναγνώρισης παρουσίασαν τρόπους για εξοικονόμηση ενέργειας και εστίασαν σε πρακτικές για μια φιλικότερη προσέγγιση προς το θαλάσσιο περιβάλλον.

Στην εκδήλωση προσήλθαν περισσότεροι από 400 σύνεδροι της ναυτιλιακής κοινότητας, εκπροσωπώντας περισσότερες από 185 εταιρείες και οργανισμούς. Η εκδήλωση οργανώθηκε απο την SQE Marine Group και είχε ως χορηγούς τις εταιρείες SQE MARINE,SQE ACADEMY, Transmar Shipping, Dorian Hellas, Seamar Management S.A. , Kyklades Maritime Corporation, UK P&IClub, UK Defence Club, ERMA FIRST S.A., Bureau Veritas και ως υποστηρικτές τις εταιρείες MARTECMA, Green AwardFoundation, NAMEPA, InterManager, IFSMA, EENMA.

Οι παρουσιάσεις έλαβαν χώρα σε δύο μέρη και είχαν ως εξής:

Μέρος πρώτο: Πρακτικές για «Πράσινη» Ναυτιλία

Ο κ. Απόστολος Μπελόκας, Επιμελητης του SAFETY4SEA παρουσίασε τα αποτελέσματα της έρευνας για Ενεργειακή Απόδοση στη Ναυτιλία που πραγματοποιήθηκε απο το Safety4Sea κατά τους τελευταίους δέκα μήνες
Ο κ. Jan Fransen από Green Award Foundation παρουσίασε τους λόγους για τους οποίους η ναυτιλία ως σημαντικό μέλος του επιχειρηματικού κόσμου πρέπει να υιοθετεί πράσινες πρακτικές
Ο κ. Βασίλειος Τσελέντης, Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιώς ανέλυσε τα ESPO Εργαλεία και τη σχετική Πιστοποίηση για Περιβαλλοντική Διαχείριση των Λιμένων
Ο κ. Ηλίας Καριαμπας της ABS Europe προέβαλλε όλες τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με τη Διαχείριση του Ballast Water
Ο κ. Κωνσταντίνος Σταμπεδάκης από την Erma First στην ομιλία του αναφέρθηκε στα Συστήματα Επεξεργασίας Ballast Water, πώς πρέπει να επιλέγονται και να χρησιμοποιούνται για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος
Η κ. Jessica Röttmer από Green Ship Recycling Services επικεντρώθηκε στην ανακύκλωση των πλοίων και στις τρέχουσες εξελίξεις που καλύπτουν το θέμα αυτό
Ο κ. Gerhard Aulbert του Germanischer Lloyd αναφέρθηκε στα ποιοτικά κριτήρια που πρέπει να χρησιμοποιούν οι ειδικοί που συμμετέχουν στην απογραφή και έρευνα των επικίνδυνων υλικών κατά την ανακύκλωση των πλοίων

Μέρος δεύτερο: Διαχείριση Ενέργειας

Ο καθ. Χαρίλαος Ν. Ψαραύτης από το ΕΜΠ στην παρουσίαση του κάλυψε τις τελευταίες ρυθμιστικές εξελίξεις και υπογράμμισεβασικά ζητήματα σχετικά με την Ενεργειακή Απόδοση
Ο κ. Erik Nyhus από DNV εξέθεσε τη σχετική με τα αέρια του θερμοκηπίου νομοθεσία
Ο κ. Πάνος Ζαχαριάδης από την εταιρεία Atlantic Bulk Carriers Management αναφέρθηκε στις οικολογικές και οικονομικέςλύσεις για το σχεδιασμό των πλοίων
Ο κ. Rod Lingard από Thomas Miller Hellas επικεντρώθηκε στις νομικές και ασφαλιστικές πτυχές της εφαρμογής μειωμένης ταχύτητας πλεύσης
Ο Δρ. John Κοκαράκης από Bureau Veritas κάλυψε τα θέματα της ενεργειακής απόδοσης με την εφαρμογή μειωμένης ταχύτητας πλεύσης
Ο κ. Παναγιώτης Μήτρου από Lloyd’s Register εστίασε στα οφέλη της χρήσης του LNG ως εναλλακτικό καύσιμο για τη Ναυτιλία
Ο κ. Σπυρίδων Ζολώτας από RINA ανέλυσε τους λόγους για τους οποίους το LNG θεωρείται ως μια νέα στρατηγική πρόκληση για τη Μεσογειο

Μετά από καθε μέρος ακολούθησε συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων ανάμεσα στους ομιλητές και το κοινό
Τέλος, ο Επιμελητής του SAFETY4SEA κ. Απόστολος Μπελόκας, ευχαρίστησε τους συνέδρους για τη συμμετοχή τους και επίσης εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του στους ομιλητές, τους υποστηρικτές και τους χορηγούς για την άριστη συνεισφορά τους στην επίτευξη των στόχων του συνεδρίου.

portnet.gr

Διαβάστε ακόμα

Την απλοποίηση και τον εκσυγχρονισμό της νηολόγησης πλοίων στην ελληνική σημαία παρουσίασε σήμερα το μεσημέρι ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, σε ειδική εκδήλωση στο πλοίο Hellas Liberty.

Όπως επεσήμανε δημιουργείται Ειδική Υπηρεσία Μίας Στάσης (One-stop-shop) στο Υπουργείο και ενοποιούνται όλες οι εσωτερικές διαδικασίες των επιμέρους αιτήσεων για απλοποίηση και επιτάχυνση όλης της διαδικασίας σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία.

 Παρουσιάζουμε e-Νηολόγιο, ώστε όλη η διαχείριση να γίνεται ηλεκτρονικά, δράση θα επεκταθεί κατά το δυνατόν σε περισσότερους τομείς.

Επίσης μειώνονται από 34 σε εννέα οι υπογραφές που θα χρειάζονται για να εγγραφεί ένα πλοίο στο ελληνικό νηολόγιο.

Η αξιολόγηση και η υποβολή προτάσεων για τον εξορθολογισμό της υφισταμένης διαδικασίας νηολόγησης πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο, καθώς και του θεσμικού πλαισίου νηολόγησης πλοίων σε συνάρτηση με την υφισταμένη εθνική νομοθεσία αποτελεί το πλαίσιο συζήτησης.

Από την άνοιξη του 2013 η ελληνική κυβέρνηση θα είναι σε θέση να εγγυηθεί τη λειτουργία του νέου πλαισίου λειτουργίας του ελληνικού νηολογίου ώστε να μπορέσει να πείσει κυρίως τους Έλληνες πλοιοκτήτες να φέρουν περισσότερα πλοία στο ελληνικό νηολόγιο.

Πρόκειται για δέσμευση που είχε δώσει τόσο στον πρόεδρο της ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θοδωρή Βενιάμη όσο και στον Χαράλαμπο Φαφαλιό, και στα μέλη της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Cooperation Committee).

Επισημαίνεται ότι πάνω από το 91,5% του ελληνόκτητου στόλου με βάση τον αριθμό των πλοίων συγκεντρώνεται σε επτά νηολόγια. Με βάση τα ετήσια στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) που αφορούν σε πλοία μεγαλύτερα των 1.000 gt, ο ελληνόκτητος στόλος προτιμά τα νηολόγια της Ελλάδος, της Λιβερίας, της Μάλτας, των Νήσων Μάρσαλ, του Παναμά, των Μπαχαμών και της Κύπρου.

marinews.gr

Διαβάστε ακόμα