Θοδωρής Δρίτσας: »Ας μη μυθοποιούμε!»

Αποσπάσματα από την Ομιλία του Θοδωρή Δρίτσα, Βουλευτή Α΄ Πειραιά και Νησιών , Υπεύθυνου Τομέα Άμυνας της Κ.Ο. του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Ε.Κ.Μ. κατά την διάρκεια συζήτησης στις 4/4/2013 στην Ολομέλεια της Βουλής σχετικά με :

«Η πιο σημαντική ιδιωτικοποίηση στον παραδοσιακό, παραγωγικό κλάδο της ναυπηγοεπισκευής στην Ελλάδα ήταν η ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Όχι μόνο κατέρρευσαν, για πολλούς και διάφορους λόγους, αλλά συμπαρέσυραν και όλη τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία. Ας μη μυθοποιούμε.

Όσο δε για την περίφημη ιστορία της Cosco και την Ηewlett Packard και αυτό χρειάζεται να το συζητήσει η Βουλή σε έκταση, διότι πολύ σπέκουλα αναπτύσσεται γύρω από αυτό.

Το μόνο που επιλέγω να πω και να σχολιάσω σήμερα είναι ότι όλη η δυνατότητα της Cosco και της Ηewlett Packard να συνάψουν μια συμφωνία μεταφοράς από το λιμάνι του Πειραιά των προϊόντων της εταιρείας Ηewlett Packard οφείλεται στο ότι ο ΟΣΕ, ο κρατικός ΟΣΕ, ο δημόσιος ΟΣΕ προωθούσε, και ολοκληρώνεται πλέον, τη σιδηροδρομική γραμμή μέχρι το λιμάνι του Πειραιά, το εμπορικό λιμάνι.

Αυτό ήταν δημόσια επένδυση την οποία τώρα έρχονται οι ιδιώτες, ας αφήσουμε όλα τα άλλα για την Cosco θέλει πολύ μεγάλη συζήτηση, να αξιοποιήσουν. Και τη στιγμή που ο δημόσιος ΟΣΕ μπορεί να ωφεληθεί, ιδιωτικοποιείται !

Καταλαβαίνετε τι σημαίνει ο παραλογισμός της πολιτικής σας;»

Για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας :

«Δεύτερο σχόλιο είναι ότι ήρθε στην αίθουσα για λίγο ο κ. Μουσουρούλης, ο Υπουργός Ναυτιλίας και βρήκε την ευκαιρία στα λίγα λεπτά να κάνει μια επίθεση στο ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν βοηθάμε, αναφερόμενος στο νομοσχέδιο που συζητείται στην αρμόδια επιτροπή για τη ναυτιλία, στην αντιμετώπιση της ανεργίας.

Θα τα συζητήσουμε αυτά όταν έρθει η ώρα τους, αλλά το μόνο που έχω να πω είναι ότι μόνο ο κύριος Υπουργός έχει καταλάβει ότι αυτό το σχέδιο νόμου κατοχυρώνει τους ναυτεργάτες και την εργασία τους.»

Για την νομοθετική ρύθμιση στο Σ/Ν σχετικά με την μείωση των περιφερειακών ενισχύσεων για τα νησιά του Αργοσαρωνικού :

«Απευθύνομαι ειδικά προς εσάς, κύριε Μηταράκη, και ερωτώ: Γιατί δεν δέχεστε τις παρεμβάσεις και της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων και των Δήμων της Αίγινας, του Πόρου και των άλλων νησιών του Αργοσαρωνικού;

Γιατί καταργείτε την παράγραφο 13 του άρθρου 5 του αναπτυξιακού νόμου 3908/2011 σχετικά με τα επενδυτικά σχέδια των νησιών και τα ταυτίζετε με εκείνες τις ρυθμίσεις που αφορούν τα ποσοστά του χάρτη των περιφερειακών ενισχύσεων, δηλαδή με τα αστικά κέντρα;

Έχουν ιδιαίτερες ανάγκες τα νησιά και χρειάζεται να εφαρμοστεί το άρθρο του Συντάγματος. Πρέπει σε αυτά να γίνονται οι προνομιακές ρυθμίσεις που είναι αναγκαίες, ακριβώς γιατί είναι διαφορετικές οι ανάγκες.»

Έλληνες και Ιταλοί εφοπλιστές μετέφεραν πετρέλαιο στη Συρία

Έλληνες και Ιταλοί εφοπλιστές μετέφεραν 112.000 τόνους gasoil στη Συρία τον προηγούμενο Φεβρουάριο, σύμφωνα με τηλεγράφημα του πρακτορείου Reuter το οποίο επικαλείται στοιχεία που παρείχε ναυτιλιακή εταιρία και τα οποία επιβεβαιώθηκαν από δορυφορικές λήψεις.

Όπως αναφέρει το σχετικό τηλεγράφημα, οι φορτώσεις έγιναν στο λιμάνι Banias ενώ η προμήθεια καυσίμων στη Συρία, όπου μαίνεται ο εμφύλιος πόλεμος, δεν είναι παράνομη καθώς στην αντίθετη περίπτωση θα κατέρρεε πλήρως η οικονομία της και θα ξεσπούσε ανθρωπιστική κρίση.

Τουλάχιστον μία εφοπλιστική εταιρία από την Ελλάδα και μία από τα Ιταλία, στέλνουν φορτία στη χώρα η οποία έχει αποκοπεί από τους παραδοσιακούς της προμηθευτές πετρελαιοειδών εξαιτίας των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις κρατικές ενεργειακές εταιρίες της Δαμασκού.

Σύμφωνα με το Reuters, η προμήθεια πετρελαιοειδών στη Συρία τελεί υπό ένα αμφιλεγόμενο καθεστώς καθώς μπορεί να χρησιμοποιούνται ως καύσιμο για βαριά στρατιωτικά οχήματα.

Το μεγαλύτερο μέρος των φορτίων gasoil φθάνει στη Συρία μέσω Λιβάνου και Τουρκίας.

pireas2day.gr