Την αίσθηση ότι το τελικό σχέδιο νόμου για τη Ναυτιλία θα εμπεριέχει σοβαρές αλλαγές (και «εκπλήξεις») σε σχέση με το αρχικό που είχε δοθεί για δημόσια διαβούλευση αποκομίζουν όσοι συνομιλούν με κορυφαία στελέχη που βρίσκονται στο περιβάλλον του ΥΝΑ Κωστή Μουσουρούλη.
Συγκεκριμένα, όπως αφήνουν να διαρρεύσει οι κύκλοι αυτοί, αρκετά σημεία του νομοσχεδίου έχουν ήδη αλλάξει, ενώ υπό επεξεργασία στην προοπτική σοβαρών αλλαγών βρίσκονται κι άλλα σημεία του νομοσχεδίου. Ειδικότερα αλλαγές θα επέλθουν στο κρίσιμο άρθρο σχετικά με την πλοηγική υπηρεσία, αν και η πολιτική ηγεσία του ΥΝΑ επιμένει να ιδρυθεί ιδιωτική εταιρεία που θα αναλάβει – έστω μετά διετία – την παροχή της σχετικής υπηρεσίας.
Ακόμη, αν και το Υπ. Ναυτιλίας και Αιγαίου επιμένει για τη λειτουργία του Δίκτυου Λιμένων, αφήνει ανοιχτό και παραπέμπει στο ΤΑΙΠΕΔ το πως θα προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της χώρας: μέσω πώλησης μετοχών τους ή μέσω του μοντέλου παραχωρήσεων.
Παράγοντες του υπουργείου μάλιστα σημείωναν ότι τελικά μπορεί να υιοθετηθεί ένα μεικτό μοντέλο ή ότι δεν είναι ανάγκη το ίδιο μοντέλο να ισχύσει για όλα τα λιμάνια. Παρέπεμπαν δε στο γεγονός ότι άλλο ιδιοκτησιακό καθεστώς ισχύει για τα εισηγμένα λιμάνια, του ΟΛΠ ΑΕ και του ΟΛΘ ΑΕ, κι άλλο για τα άλλα που λειτουργούν ως ΑΕ κι έχουν πλέον μοναδικό ιδιοκτήτη το Ταμείο.
Για την κρουαζιέρα οι ίδιοι κύκλοι υποστήριζαν ότι μπορεί να δημιουργηθεί και δεύτερο λιμάνι κρουαζιέρας στην Αττική, αν και διευκρίνιζαν ότι αυτό δεν είναι θέμα του ν/σ – κι οπωσδήποτε δεν ακυρώνει τα σχέδια του ΟΛΠ για την κατασκευή νέων προβλητών ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων.
Ανοικτό άφηναν οι ίδιοι παράγοντες και το τελικό μοντέλο λειτουργία της υπό σύσταση Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, επιμένοντας πάντως πως στην αρχή θα πρέπει να λειτουργεί υπό την εποπτεία και την ευθύνη του ΥΝΑ.
Τέλος στο υπουργείο, σύμβουλοι του υπουργού παραδέχονταν ότι και τα θέματα της Ακτοπλοΐας θα ρυθμίζονται με το νομοσχέδιο, ιδιαίτερα σε ότι αφορά τα εργασιακά, τα οποία θα ενταχθούν πιθανότατα στο κεφάλαιο που αφορά την Χάρτα Δικαιωμάτων των Επιβατών.
Σε γενικές γραμμές, όπως παρατηρούσαν συνομιλητές κορυφαίων παραγόντων του ΥΝΑ, ίσως τελικά δούμε ένα «διαφορετικό» νομοσχέδιο από εκείνο που κατ’ αρχήν είδε το φως της δημοσιότητας. Εξέλιξη εύλογη αν συνυπολογίσει κανείς ότι το αρχικό σχέδιο «πέτυχε» να συσπειρώσει εναντίον του ένα ευρύτατο φάσμα φορέων της ναυτιλίας, αλλά και , όπως παραδέχθηκε ο ίδιος ο Κωστής Μουσουρούλης, να προκαλέσει αντιδράσεις και στα τρία κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση!
portnet.gr