Αποφασίστηκε η ρυμούλκηση των συγκρουσθέντων πλοίων

Σύμφωνα με τους κανόνες ασφαλείας για την προστασία της ανθρώπινης ζωής και της προστασίας της θάλασσας, τα πλοία χωρίς να αποκολληθούν, επιλέχτηκε να οδηγηθούν προς τον κόλπο της Ελευσίνας.

Όμως σταμάτησαν λόγω του καιρού την συνέχιση της πορείας τους και τώρα παραμένουν 1,8 ν.μ. νοτίως της Τζιάς, ώσπου να πέσει ο άνεμος, σύμφωνα και με τις προβλέψεις της ΕΜΥ για το επόμενο 24ωρο.

Η διαρκής παρουσία του σκάφους AEGIS δίπλα στα ρυμουλκούμενα σκάφη, εξασφαλίζει την ομαλή προσέγγιση τους στον επιλεγέντα τελικό προορισμό προς αποκατάσταση των ζημιών τους.

androssimera.blogspot.gr

Διαβάστε ακόμα

Για αρκετούς μήνες η Κίνα είχε στόχο να επεκτείνει την παρουσία της προς τα Στενά του Ορμούζ και τελικά τα κατάφερε. Ο Υπουργός Τύπου του Πακιστάν, Καμάρ Ζαμάν Κάιρα, ανακοίνωσε ότι η κινεζική εταιρεία China Overseas Port Holdings, απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών και τη διοίκηση του λιμένα Guandar . Η εξαγορά έγινε από την Σιγκαπουριανή Αρχή Λιμένων και ήταν αναμενόμενη εδώ και αρκετούς μήνες αναφέρει το Reuter.

Το λιμάνι που αντιμετώπιζε σοβαρά οικονομικά προβλήματα, είναι κοντά στην είσοδο των Στενών του Ορμούζ και με μεγάλο βάθος, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να φιλοξενήσει πλοία μεγάλου εκτοπίσματος. Η κατασκευή του έγινε το 2006 από τον Περβέζ Μουσάραφ, προκειμένου να ανταγωνιστεί το λιμάνι του Ντουμπάι. Τελικά αυτό δεν επιτεύχθηκε, καθώς το Ισλαμαμπάντ απέτυχε να κατασκευάσει τα προβλεπόμενο συμπληρωματικά έργα υποδομής, λόγω έλλειψης κονδυλίων.

Ο υπουργός εξέφρασε στο Reuters την ελπίδα του η κινεζική πλευρά να επενδύσει τα απαραίτητα ποσά για να καταστήσει το λιμάνι λειτουργικό και οικονομικά βιώσιμο. Στελέχη της εταιρείας από την Σιγκαπούρη και του κινεζικού κράτους αρνήθηκαν να κάνουν δηλώσεις για τη συμφωνία.

Πολλοί είναι αυτοί που βλέπουν την κινεζική εξαγορά ως έναν ακόμα κρίκο της αλυσίδας της επέκτασης της Κίνας προς τα δυτικά, αποκτώντας λιμάνια ή άλλες υποδομές.

Το γεγονός ότι το λιμάνι του Guandar μπορεί να φιλοξενήσει ακόμα και αεροπλανοφόρο, ενισχύει περαιτέρω τις εικασίες για την στρατιωτική επέκταση του Πεκίνου προς τον Περσικό Κόλπο.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν αναλυτές που θεωρούν ότι θα πάρει πολλά χρόνια μέχρι το λιμάνι να γίνει πλήρως επιχειρησιακό, εμπορικά και οικονομικά, αλλά ας μη ξεχνάμε ότι οι αμερικανικές δυνάμεις στο Αφγανιστάν ανεφοδιάζονται από λιμάνια του Πακιστάν.

Επίσης ας μη ξεχνάμε και τις ινδικές ανησυχίες στον τομέα της ασφάλειας, όπως και το ότι οι ΗΠΑ στράφηκαν στην περιοχή της Ασίας – Ειρηνικού ακριβώς για τις “νέες διεθνείς σχέσεις” όπως πρόκειται να εξελιχθούν από την ισχυροποίηση της Κίνας.

defencenet.gr

Διαβάστε ακόμα