Ενδονεοδημοκρατική «κόντρα» βρίσκεται σε εξέλιξη τις τελευταίες ημέρες με «φόντο» τις ιδιωτικοποιήσεις- φιλέτο του λιμανιού του Πειραιά.
Η μια πλευρά φαίνεται να επιμένει στην ιδιωτικοποίηση με παραχωρήσεις δραστηριοτήτων ενώ η άλλη υπεραμύνεται της παραχώρησης μετοχών του ΟΛΠ, ίσως, όπως λέγεται, γνωρίζοντας και τις προθέσεις της Cosco να υποβάλει σχετική πρόταση.
Το θέμα υπέβοσκε εδώ και καιρό αλλά η «έκρηξη» πυροδοτήθηκε με τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για τα θέματα των λιμανιών.
Συγκεκριμένα, το σχέδιο νόμου προβλέπει τη δημιουργία τεσσάρων Λιμενικών Συστημάτων, όπως πρότεινε παλαιότερα και η ΝΔ.
Ωστόσο, σε συνάντηση, που έγινε υπό τον ΥΝΑ Κωστή Μουσουρούλη με τους εκπροσώπους των τριών κομμάτων, που στηρίζουν την κυβέρνηση Σαμαρά φέρεται να άκουσε τον πρώην τομεάρχη Ναυτιλίας του κόμματος Γιάννη Πλακιωτάκη να τάσσεται αντίθετος σε αυτή την πρόταση λέγοντας ότι αυτή είχε γίνει με άλλα δεδομένα.
Ο ΥΝΑ φαίνεται να ακολούθησε την πρόταση της δημιουργίας των λιμενικών συστημάτων, που είχε γίνει και από την διοίκηση του ΟΛΠ, προφανώς επειδή ευνοεί το σχέδιο των παραχωρήσεων λιμενικών υπηρεσιών, όπως έλεγε μέχρι τώρα και η ΝΔ, επαναλαμβάνοντας πως θα προχωρήσει με μοντέλο την παραχώρηση της Cosco.
Ωστόσο, εντός ΝΔ φαίνεται πλέον ότι υπάρχουν και «δεύτερες σκέψεις» για τον τρόπο της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ και θεωρούν ότι την γενική κατεύθυνση θα πρέπει την δώσει το ΤΑΙΠΕΔ και όχι το ΥΝΑ, το οποίο άλλωστε με διατάξεις του περίφημου σχεδίου νόμου- σκούπα επιδιώκει να πάρει τον έλεγχο της κατάστασης από το ΤΑΙΠΕΔ.
Έγκυρες πηγές έλεγαν ότι η άλλη πλευρά βλέπει με καλό μάτι την παραχώρηση μετοχών του ΟΛΠ σε μια εταιρεία, η οποία θα μπορούσε να είναι και η Cosco.
Μάλιστα, στο λιμάνι ακούγεται έντονα ότι η Cosco θα ήταν πρόθυμη να δώσει ένα ποσό της τάξης του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, συμπεριλαμβανόμενων της αξίας των επενδύσεων, που θα δηλώσει, για να πάρει π.χ. το 60% των μετοχών του ΟΛΠ που έχει το ΤΑΙΠΕΔ και να διατηρήσει το Δημόσιο το 15% των μετοχών.
Κάτι τέτοιο η κυβέρνηση θα μπορούσε να το παρουσιάσει και ως επιτυχία με δεδομένη τη χαμηλή χρηματιστηριακή αξία του ΟΛΠ αν και δύσκολα θα μπορούσε να δικαιολογήσει στους κυβερνητικούς εταίρους της την ιδιωτικοποίηση του πρώτου λιμανιού της χώρας, όταν μάλιστα η συμφωνία παραχώρησης της προβλήτας ΙΙ στην Cosco βρίσκεται στο “μικροσκόπιο” της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Οι υποστηρικτές αυτής της άποψης εμφανίζονται να μην θέλουν την ενοποίηση του ΟΛΠ με τα υπόλοιπα λιμάνια της Αττικής, εκτιμώντας ότι στη συνέχεια θα είναι δύσκολο να προχωρήσει το σχέδιο ιδιωτικοποίησής του, αφού θεωρείται αδύνατο να εξασφαλιστεί συναίνεση στη πώληση όλων των λιμανιών της Αττικής σε ιδιώτες.
Μάλιστα, δημοσίευμα της «Ναυτεμπορικής» στις 7/1 επικαλούμενο κύκλους της αγοράς ανέφερε ότι «η νομοθέτηση τώρα, δηλαδή προ της τελικής απόφασης ΤΑΙΠΕΔ -αναμένεται στο α’ τρίμηνο 2013- για τον τρόπο αξιοποίησης των λιμανιών και η πρόταση δημιουργίας τεσσάρων δικτύων λιμένων στην ουσία αποτρέπει – απαγορεύει πολιτικά την μετοχοποίηση ως μεθόδου αποκρατικοποίησης και δρομολογεί τις επιμέρους παραχωρήσεις».
Αυτό ίσως εξηγεί το γεγονός ότι ο ΟΛΠ τάχθηκε υπέρ της πρότασης του σχεδίου νόμου του Κ. Μουσουρούλη και η Διεθνής Ναυτική Ένωση κατά της πρότασης αυτής χωρίς, όμως, να κάνει συγκεκριμένη αναφορά για τους λόγους διαφωνίας.
pireas2day.gr