Η κίνηση της ναυλογοράς

Με ελαφρές διακυμάνσεις κινήθηκε, την τελευταία εβδομάδα, η ναυλαγορά, η οποία σε κάποιες κατηγορίες πλοίων εμφανίζεται σε καλύτερα επίπεδα από το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny στα φορτηγά πλοία (bulk carriers) τα μεγάλα σε μήκος capesizes «έκλεισαν» με ναύλους 7.922 δολαρίων την ημέρα καταγράφοντας μείωση κατά 1.068 δολάρια την ημέρα από τους ναύλους, που είχαν μια εβδομάδα νωρίτερα.

Ωστόσο, την αντίστοιχη εβδομάδα του Ιανουαρίου 2012 οι ναύλοι τους ήταν στα 5.566 δολάρια την ημέρα.

Αντίθετα, τα panamaxes έκλεισαν ναύλους προς 5.690 δολάρια την ημέρα, με μια μικρή μείωση κατά 170 δολάρια την ημέρα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα ενώ την αντίστοιχη εβδομάδα του 2012 οι ναύλοι ήταν αρκετά καλύτεροι, στα 6.488 δολάρια την ημέρα.

Τα Supramaxes «έκλεισαν» με ναύλους ύψους 7.436 δολαρίων την ημέρα, κατά 6,1% λιγότερα από τα μεγάλα Capesizes αλλά κατά 34% υψηλότερα από τα panama.

Την αντίστοιχη περυσινή εβδομάδα τα Supramaxes είχαν ελαφρώς χαμηλότερο ναύλο στα 7.268 δολάρια την ημέρα.

Επίσης, αυξημένους ναύλους συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα κατέγραψαν τα Handysizes, τα οποία ναυλώθηκαν κατά 7.094 δολάρια την ημέρα ενώ πέρυσι «έκλειναν» ναύλους με 6.264 δολάρια την ημέρα.

Τα δεξαμενόπλοια

Στα δεξαμενόπλοια γενικά φαίνεται ότι η τρίτη εβδομάδα του Ιανουαρίου κινήθηκε πτωτικά σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα suezmax στην ελεύθερη αγορά έκλεισαν με ναύλο 12.800 δολαρίων την ημέρα ενώ την αντίστοιχη εβδομάδα του 2012 έκλεισαν με 22.200 δολάρια την ημέρα.

Τα aframax έκλεισαν με ναύλο 7.900 δολάρια την ημέρα ενώ την αντίστοιχη περυσινή εβδομάδα έκλειναν ναύλο 18.900 δολάρια την ημέρα.

pireas2day.gr