ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κανονικά τα δρομολόγια των πλοίων μετά από παρέμβαση Σαμαρά

Μετά από εντολή του πρωθυπουργού στον αρμόδιο υπουργό ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη, να γίνει ότι είναι δυνατόν για να φύγουν τα πλοία από τον Πειραιά, λύθηκε το ζήτημα και εκτελούνται πλέον κανονικά τα δρομολόγια των πλοίων που ήταν μπλοκαρισμένα από τις κινητοποιήσεις των ναυτεργατών στο λιμάνι του Πειραιά.

Νωρίτερα, ταλαιπωρία και ένταση για δεκάδες επιβάτες το μεσημέρι στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς εκπρόσωποι όλων των ναυτεργατικών σωματείων προχώρησαν σε συνδικαλιστική παρέμβαση σε πλοία εταιρειών που οφείλουν δεδουλευμένα στα πληρώματα, μη επιτρέποντας σε δύο περιπτώσεις την αναχώρηση των πλοίων.

Το απόγευμα μετέβη στο λιμάνι εισαγγελέας, ο οποίος απευθυνόμενος προς τους εκπροσώπους των ναυτεργατικών σωματείων, τους προειδοποίησε ότι είναι επιστρατευμένοι και ότι θα πρέπει να σταματήσουν τη συνδικαλιστική παρέμβαση στα πλοία.

«Η πολιτική επιστράτευση δεν έχει καμία σχέση με τις οφειλές δεδουλευμένων. Αν θέλετε μπορείτε να μας συλλάβεται» απάντησαν τα στελέχη της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).
Οι εκπρόσωποι των ναυτεργατικών σωματείων με δηλώσεις τους, προειδοποίησαν ότι αν τα πληρώματα σε πλοία που οφείλουν δεδουλευμένα δεν εξοφληθούν έως το τέλος Ιουνίου, δεν αποκλείεται να υπάρξουν νέες δυναμικές κινητοποιήσεις μέσα στον Ιούλιο, με το ενδεχόμενο κήρυξης απεργιακής κινητοποίησης.

Τόνισαν επίσης, ότι δεν θα επιτραπεί η επιβίβαση επιβατών σε πλοία εταιρειών που δεν έχουν εξοφλήσει τα δεδουλευμένα τουλάχιστον έως και τον Φεβρουάριο του 2013.

Από την πλευρά τους, εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών ζήτησαν η εξόφληση των χρημάτων να γίνει στο τέλος Ιουλίου, κάτι όμως που προκάλεσε την έντονη δυσφορία της ΠΝΟ, η οποία αναμένεται να συνεδριάσει για το θέμα.

reporter.gr

Προσπάθεια αποκλεισμού ρυμουλκών στην Θεσσαλονίκη

Διαστάσεις σκανδάλου αρχίζει να παίρνει η προσπάθεια των Ελληνικών Πετρελαίων να «κλείσουν τις πόρτες» από τις εγκαταστάσεις της Θεσσαλονίκης στο σύνολο σχεδόν των ρυμουλκών προς όφελος στην ουσία της Κοινοπραξίας Βερνίκου- Ζούρου!.

Το θέμα, που απασχολεί έντονα τα πληρώματα των ρυμουλκών αλλά και τις εταιρείες έχει φτάσει στον υπουργό Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη, ο οποίος έχει θέσει ερώτημα προς το νομικό σύμβουλό του για το κατά πόσο οι απαιτήσεις, που έχουν θέσει τα Ελληνικά Πετρέλαια είναι σύμφωνες με τη νομοθεσία.

Ωστόσο, πραγματογνωμοσύνη από Ολλανδό εμπειρογνώμονα, που έχει συνταχθεί με αίτημα των πλοιοκτητριών εταιρειών ρυμουλκών (και αποκαλύπτει το Pireas2day.gr) αποκαλύπτει πλήρως ότι οι προδιαγραφές, που αποφάσισαν, μονομερώς, να ζητούν τα ΕΛΠΕ είναι εντελώς αυθαίρετες…..

Η πραγματογνωμοσύνη είναι του κ. H. Hensen, ειδικού εμπειρογνώμονα, με εξειδίκευση στα θέματα πλοήγησης και ρυμουλκήσεων λιμένα.

Η πραγματογνωμοσύνη του Ολλανδού ειδικού αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι:

«…-Οι προδιαγραφές περί των ρυμουλκών δεν δείχνουν ιδιαίτερο επαγγελματισμό. Αποφασίστηκαν χωρίς καμία συνεννόηση με τις εταιρείες ρυμουλκήσεως, χωρίς καμία έρευνα, μελέτη ή λόγους που να επιτάσσουν την εφαρμογή τους.

-Το μικρό χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ της δημοσιοποίησης των προδιαγραφών και της ημερομηνίας που αυτές πρέπει να τεθούν σε εφαρμογή δεν είναι καθόλου πρακτικό, είναι μη ρεαλιστικό και ακατανόητο. Τίποτα απ’ όλα αυτά δεν δείχνει κατανόηση της ορθής συνεργασίας και της σωστής πρακτικής. Όλα δείχνουν ότι η πολιτική παίζει σημαντικό ρόλο.

-Δεν υπάρχουν λόγοι που να εξηγούν γιατί οι νέες αυτές προδιαγραφές σχετικά με τους τύπους ρυμουλκών είναι αναγκαίες. Οι απαιτήσεις για μέγιστη παλαιότητα 20 ετών είναι αντιεπαγγελματικές, μη ρεαλιστικές και δεν υπάρχουν σε κανένα άλλο λιμάνι παγκοσμίως. Επίσης αποτελεί μια πολυέξοδη απαίτηση.

-Οι προδιαγραφές ελκτικής ικανότητας βασίζονται στην ολική χωρητικότητα (GT), ενώ κανονικά χρησιμοποιούνται το βάρος DWT ή το ολικό μήκος (Μήκος ΟΑ). Δεν αναφέρεται τίποτα σχετικά με τις συνθήκες και τις περιστάσεις όπου ισχύουν στις οποίες ανταποκρίνονται οι προδιαγραφές ελκτικής ικανότητας. Ισχύουν για δεξαμενόπλοια φορτωμένα ή με έρμα; Υπάρχουν περιορισμοί σχετικά με τον άνεμο, την κατάσταση της θάλασσας κ.λπ.; Δεν αναφέρεται τίποτα.

-Οι νέες προδιαγραφές αφορούν με έναν αθεμελίωτο τρόπο τον τύπο του ρυμουλκού, την ηλικία, το μήκος και την ελκτική ικανότητα. Δεν τίθενται προδιαγραφές σχετικά με τις απαιτούμενες συνθήκες και την ασφάλεια των ρυμουλκών ούτε σχετικά με την απαιτούμενη εμπειρία των πλοιάρχων των ρυμουλκών και του πληρώματος, παρότι αυτή είναι μέγιστης σημασίας…».

Ποια είναι η σκοπιμότητα

Σε αποκαλυπτικό δημοσίευμα του «Αγγελιοφόρου της Κυριακής» για την υπόθεση εντοπίζονται μεταξύ άλλων οι αιτίες αυτής της σκανδαλώδους απόφασης των ΕΛΠΕ:

«Πηγές της αγοράς, με καλή γνώση γύρω από τις δραστηριότητες που αναπτύσσονται πέριξ των ΕΛΠΕ, εκτίμησαν στον «ΑτΚ» ότι το συγκεκριμένο θέμα μόνο τυχαία δεν αναδύθηκε στην επικαιρότητα.

Εξηγούν, μάλιστα, ως απόλυτα λογικό το ότι η υπόθεση ανακινήθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου υπάρχουν δύο υποθαλάσσιοι αγωγοί του διυλιστηρίου, ένας για το αργό πετρέλαιο και ένας για τα προϊόντα πετρελαίου. Μέχρι σήμερα οι δύο αγωγοί λειτουργούν ξεχωριστά, αφού για λόγους ασφαλείας, όπως ειδικά ορίζει ο ισχύων νόμος του Κράτους Ειδικός Κανονισμός αρ. 59, απαγορεύεται η ταυτόχρονη ενεργοποίησή τους.

Η αύξηση, λοιπόν, των μέτρων ασφαλείας κατά τα λεγόμενα των ΕΛΠΕ –άσχετα αν είναι ουσιαστική ή απλώς φαινομενική- εξυπηρετεί απολύτως ένα σχεδιασμό που θα οδηγήσει κάποια στιγμή στην άρση της απαγόρευσης της ταυτόχρονης λειτουργίας των δύο αγωγών, κάτι που ασφαλώς θα οδηγήσει σε εντατικοποίηση των εργασιών και αύξηση της αποδοτικότητας του διυλιστηρίου, ό,τι κι αν σημαίνει κάτι τέτοιο στο πεδίο της ασφάλειας του λιμένα Θεσσαλονίκης και του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Κάποιοι, μάλιστα, ισχυρίζονται ότι αν επιτραπεί η ταυτόχρονη λειτουργία και των δύο αγωγών, τότε η μονάδα της Θεσσαλονίκης των ΕΛΠΕ θα καταστεί ελκυστικότερη για κάποιον υποψήφιο αγοραστή, σε περίπτωση που ο όμιλος Λάτση, ο οποίος ελέγχει ουσιαστικά τα ΕΛΠΕ, αποφασίσει να πουλήσει».

pireas2day.gr