Ξεκαθαρίζουν τα όρια λιμανιών

Της
Αγγελικής Καλλή

Τις προδιαγραφές στις οποίες θα πρέπει να βασιστούν τα Γενικά Προγραμματικά Σχέδια του ΟΛΠ του ΟΛΘ καθώς και των υπόλοιπων 30 λιμανιών διεθνούς και εθνικού ενδιαφέροντος στο λιμενικό σύστημα της χώρας προσδιόρισε χθες το υπουργείο Ναυτιλίας στο πλαίσιο της αναδιάταξης του λιμενικού χάρτη.

Οι διαδικασίες σύνταξης αυτών των master plan συνδέονται με την είσοδο ιδιωτών επενδυτών στα λιμάνια και προβλέπεται να ολοκληρωθούν σταδιακά σε ένα χρόνο όσο αφορά τα λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος: Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Βόλος, Αλεξανδρούπολη, Ελευσίνα, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο, Καβάλα, Κέρκυρα, Λαύριο, Πάτρα, Ραφήνα, Μύκονο, Ρόδο, Μυτιλήνη και Σούδα Χανιών.

Στα επόμενα δύο χρόνια πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί τα επιχειρησιακά σχέδια των λιμανιών: Aργοστόλι, Ζάκυνθος, Σαντορίνη, Καλαμάτα, Κατάκολο, Κόρινθος, Κυλήννη, Κως, Λάγος, Πρέβεζα, Ρέθυμνο, Χαλκίδα, Σύρος, Βαθύ Σάμου και Χίος.

Χερσαίες Ζώνες

Πρόθεση του υπουργείου είναι να επιλύσει, ενόψει και των διαδικασιών ιδιωτικοποίησης ή αξιοποίησης περιουσιακών στοιχείων και εκτάσεων των λιμανιών, τα μέγιστα επιτρεπόμενα όρια της λιμενικής ζώνης, τις προσχώσεις που επιτρέπεται να πραγματοποιηθούν, τις υπάρχουσες χρήσεις γης, τους όρους δόμησης στην κάθε περιοχή και τους περιορισμούς που τίθενται καθώς και να προσδιοριστούν όλα τα στοιχεία σχετικά με τη λειτουργικότητα των λιμανιών και τα επίπεδα ασφάλειας που μπορούν να εξασφαλίζουν.

Όπως προβλέπεται από το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας που βρίσκεται στη Βουλή όλα τα master plan θα υποβληθούν για έγκριση στο όργανο του ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων) το οποίο έχε την ευθύνη της έγκρισης των λιμενικών έργων.

Όμως πριν κατατεθούν στην ΕΣΑΛ τα γενικά προγραμματικά σχέδια των λιμανιών θα πρέπει να περνούν από τα δημοτικά συμβούλια των δήμων των πόλεων όπου αναπτύσσονται τα λιμάνια, προκειμένου να υπάρχει σχετική απόφαση.

Διαμάχη

Η χάραξη των ορίων μεταξύ πόλεων και λιμανιών αποτελεί συχνά αιτία έντονης διαμάχης ανάμεσα στις διοικήσεις τους και τους δημάρχους κάτι το οποίο το υπουργείο Ναυτιλίας θέλει τώρα να επιλύσει προκειμένου οι υποψήφιοι επενδυτές να έχουν σαφή εικόνα των χώρων που μπορούν να αξιοποιήσουν και των σχετικών όρων.

Όπως δήλωσε σχετικά ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης, ένας από τους πρωταρχικούς στόχους είναι η χώρα να διαθέτει σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις που θα παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες και θα είναι σε θέση να σταθούν με αξιώσεις στο διεθνή ανταγωνισμό.

Γι αυτό το λόγο κρίθηκε αναγκαίο θα τεθούν οι προδιαγραφές για τη σύνταξη των νέων γενικών προγραμματικών σχεδίων των λιμανιών βάσει των οποίων θα εκπονούνται αυτά τα master plan ή θα αναθεωρούνται τα υπάρχοντα.

imerisia.gr

Διαβάστε ακόμα