ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

“Το λιμάνι του Πειραιά θα ανήκει σε όλους τους Έλληνες”

– Ομιλία Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη στη συζήτηση επί του ΣΝ «Ρυθμίσεις στη φορολογία εισοδήματος Ρυθμίσεις θεμάτων Υπουργείου Οικονομικών και λοιπές διατάξεις»

«Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Πρώτα από όλα εύχομαι σε όλους καλή Χρονιά με υγεία, δύναμη για να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες.

Η χρονιά αυτή θα είναι διαφορετική.

Θα είναι μια χρονιά – ορόσημο για την ανασυγκρότηση της χώρας.

Οι απαιτήσεις των πιο ριζοσπαστικών μεταρρυθμίσεων των τελευταίων δεκαετιών είναι πολύ μεγάλες από κάθε άποψη.

Ελάχιστοι τις έχουν συνειδητοποιήσει.

Και δεν αναφέρομαι μόνο σε όσους τις επικρίνουν για να υπεκφεύγουν.

Ή σε εκείνους που επισωρεύουν ένταση για να τις εμποδίσουν.

Όπως πολύ σωστά παρατήρησε και ο Υπουργός οικονομικών, η μεταρρύθμιση δεν επέρχεται με την ψήφιση ενός νόμου στη Βουλή μόνον.

Και δεν είναι μόνο θέμα οικονομικών εξισώσεων, θα προσέθετα.

Πρόκειται για μια αλλαγή αντιλήψεων και συμπεριφορών μέσα από την οποία φιλοδοξούμε να δώσουμε στη χώρα μια νέα ταυτότητα.

Και αυτό έχει κόστος, όχι μόνο οικονομικό.

Ένα παράδειγμα:

Ο έλεγχος της νομιμότητας και της οικονομικότητας μιας ενέργειας, μιας δαπάνης, ενός έργου, δεν αρκεί.

Ο έλεγχος της σκοπιμότητας είναι αυτό που αποτελεί αλλαγή αντίληψης.

Με άλλα λόγια:

Αυτό που μέχρι τώρα υπήρξε ανάθεμα, πρέπει να γίνει ευαγγέλιο.

Ο γραμματέας της κεντρικής πολιτικής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε ότι το κόμμα του θα αξιοποιήσει όλες τις δυνατότητες ώστε σταδιακά να επανακτήσει ο ελληνικός λαός την περιουσία του και ότι αν στην περιουσία του ελληνικού λαού περιλαμβάνεται και το λιμάνι της Cosco, τότε και αυτό θα το «πάρουμε πίσω»

Παράλληλα ανέφερε πως θα προσπαθήσει να πάρει πίσω και τον ΟΤΕ και την ΔΕΗ.

Εύκολο το άλμα στο παρελθόν.

Η μεταπολίτευση όμως μας τελείωσε και αυτό ο Συριζα πρέπει να το πάρει χαμπάρι.

Το λιμάνι του Πειραιά θα ανήκει σε όλους τους Έλληνες όταν αναδειχθεί το πλήρες οικονομικό δυναμικό του.

Αυτό είναι αλλαγή αντίληψης.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Θα ήθελα να αναφερθώ στο άρθρο 26 του Σχεδίου Νόμου, με το οποίο διευρύνεται η συμβολή της ναυτιλιακής βιομηχανίας στην προσπάθεια στήριξης των δημοσιονομικών εσόδων.

Θεσπίζεται για πρώτη φορά υποχρέωση καταβολής φόρου και για τα υπό ξένη σημαία πλοία που τα διαχειρίζονται αλλοδαπές ή ημεδαπές ναυτιλιακές εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα.

Για λόγους ίσης μεταχείρισης, ο φόρος θα είναι ανάλογος του φόρου χωρητικότητας που καταβάλλουν τα πλοία υπό ελληνική σημαία και θα υπολογίζεται με τα ίδια κριτήρια, τους ίδιους συντελεστές και τα ίδια κλιμάκια που ισχύουν για τα πλοία υπό ελληνική σημαία.

Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται φορολογικός δεσμός των εγκατεστημένων διαχειριστριών εταιρειών με τη χώρα μας.

Η ρύθμιση, απολύτως συμβατή με τους ευρωπαϊκούς κανόνες, θα συμβάλει στην περαιτέρω εγκατάσταση ναυτιλιακών εταιρειών στη χώρα μας αλλά και στην ενίσχυση του ναυτιλιακού πλέγματος.

Επιτρέψτε μου, στο σημείο αυτό να τονίσω μερικά στοιχεία οικονομικού χαρακτήρα σε σχέση με την ελληνόκτητη ναυτιλία.

• Κατέχει την πρώτη θέση διεθνώς, με τις δραστηριότητες να επικεντρώνονται κατά 97,5% στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο, με έναν εντυπωσιακό πλέον μέσο όρο ηλικίας στα 10,5 έτη.

• Ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 3.325 πλοία, αντιπροσωπεύοντας το 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας.

• Επιπρόσθετα, παρά την αρνητική εξέλιξη του μεταφερόμενου έργου στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο, στο ελληνικό νηολόγιο είναι καταγεγραμμένα σχεδόν 2.000 πλοία.

• Ο δε αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών που ασχολούνται με τη διεθνή ποντοπόρο ναυτιλία και είναι εγκατεστημένες στην Ελλάδα ξεπερνά τις 1.300.

• Οι επιδόσεις της, σε σχέση με τη δοκιμαζόμενη ελληνική οικονομία, αποδεικνύονται από το γεγονός ότι ήταν ο μόνος τομέας της οικονομίας, στον οποίο η ανεργία δεν πήρε διαστάσεις πανδημίας.

Διαβάστε περισσότερα στο marinews.gr