Η αλήθεια είναι ότι δεν συνηθίζεται υπουργοί να υποστηρίζουν το προκάτοχο τους, ακόμη κι αν προέρχονται από το ίδιο κόμμα, όμως το «άδειασμα» που επιφύλαξε ο νέος υπ. Ναυτιλίας στον προάτοχο του Κ. Μουσουρούλη ήταν εντυπωσιακό.
Όχι μόνο γιατί αποσύρει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις», που είχε προωθήσει στη Βουλή κι έφερε την υπογραφή του τέως υπουργού , αλλά και με τον τρόπο που δημοσιοποίησε αυτή την κίνηση του. Είχαμε μια γραφειοκρατική ρύθμιση παλαιότερων διατάξεων κι όχι ένα σχέδιο νόμου, είπε – ούτε λίγο, ούτε πολύ ο Μιλτ. Βαρβιτσιώτης.
Ο νέος υπουργός – έχοντας ιδία αντίληψη ως κάτοχος σκάφους και ο ίδιος, όπως εξήγησε στους ναυτιλιακούς συντάκτες – θεωρεί ότι ένα τέτοιο νομοσχέδιο θα πρέπει να δίνει κίνητρα σε όσους έχουν σκάφη για να μένουν στην Ελλάδα και όχι να «ποινικοποιείται» η κατοχή τους ή να καλλιεργείται ο λαικισμός περί «σκαφάτων», όπως είπε..
Πάντως για το «τέλος παραμονής και πλόων (ΤΠΠ) ιδιωτικών πλοίων αναψυχής», για το οποίο πολύς λόγος έχει γίνει ο Μιλτ. Βαρβιτσιώτης θεωρεί ότι πρέπει να θεσμοθετηθεί και να πληρώνεται από τους υπόχρεους. Ο προβληματισμός για το υπουργείο είναι ο ιδιοκτήτης ενός σκάφους να μπορεί να το πληρώνει, γι’ αυτό και έκανε λόγο για «απλό» και «οικονομικό».
Οπως είπε, αυτή η φοροεπιδρομή έδιωξε τα τελευταία χρόνια τα σκάφη από την Ελλάδα και στόχος του υπουργείου είναι τώρα να επιστρέψουν στις ελληνικές μαρίνες και η ελληνική σημαία να κυματίζει στα περισσότερα σκάφη που βρίσκονται στις ελληνικές θάλασσες.
Ανέφερε μάλιστα ότι στόχος της χώρας πρέπει να είναι να φτάσουμε στο επίπεδο της Ιταλίας και της Ισπανίας, που αν και χώρες – μέλη της ΕΕ, όπως η Ελλάδα, έχουν καταφέρει να φιλοξενούν στις μαρίνες τους εκατοντάδες χιλιάδες σκάφη αναψυχής ευκατάστατων βορειοευρωπαίων.
portnet.gr