ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ανταγωνιστικότερη η ελληνική σημαία στην Αδριατική

Πιο ανταγωνιστική γίνεται η ελληνική σημαία στην Αδριατική και πιο ευέλικτο το πλαίσιο λειτουργίας της ακτοπλοίας στο εσωτερικό μετά τις τροποποιήσεις που έκανε ο Κωστής Μουσουρούλης στο πολυνομοσχέδιο «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις».

Το τελικό κείμενο του σχεδίου νόμου δόθηκε στους εκπροσώπους φορέων της ακτοπλοΐας και περιλαμβάνει αλλαγές που θέλανε οι ακτοπλόοι προκειμένου να ανταπεξέλθουν στα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, τόσο στην Αδριατική όσο και στο εσωτερικό.

Μεταξύ άλλων: – μειώνεται η οργανική σύνθεση των επιβατηγών και επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων για τη χειμερινή περίοδο και για το διάστημα από 1ης Νοεμβρίου μέχρι και 31ης Μαρτίου στην κατηγορία γενικών υπηρεσιών, οπότε και δεν υπάρχει μεγάλη κίνηση.

– μειώνεται κατά 50% η σύνθεση σε θαλαμηπόλους, επίκουρους και τραπεζοκόμους.

– επιτρέπεται με απόφαση του υπουργού η αντικατάσταση πλοίου με άλλο μικρότερο σε μία γραμμή. Ειδικότερα, «ο πλοιοκτήτης μπορεί κατά τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου να αντικαταστήσει το πλοίο με άλλο ιδίου είδους, ανάλογης, μεγαλύτερης ή μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, για το οποίο συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παραγράφου 2 και 4, εφόσον καλύπτονται οι συγκοινωνιακές ανάγκες».

– επιτρέπεται η δρομολόγηση ενός ακόμη πλοίου από τον ίδιο πλοιοκτήτη σε γραμμή που εξυπηρετεί επί 12μηνο. Το δεύτερο πλοίο μπορεί να δρομολογηθεί μόνο για τους θερινούς μήνες στην ίδια γραμμή.

– μειώνεται ο χρόνος δρομολόγησης των ταχύπλοων πλοίων: Στο ν/σ αναφέρεται ότι «η δρομολόγηση για επιβατηγά υδροπτέρυγα και ταχύπλοα πλοία γίνεται, κατά τη διάρκεια της ετήσιας δρομολογιακής περιόδου που αρχίζει 1η Νοεμβρίου, για περίοδο τουλάχιστον τεσσάρων μηνών, εκ των οποίων οι τρεις μήνες συνεχόμενοι». Σήμερα η δρομολόγηση των ταχύπλοων είναι τουλάχιστον επτάμηνης διάρκειας.

– επιτρέπεται η διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων για διάστημα μέχρι 45 ημέρες, εφόσον οι συγκοινωνιακές ανάγκες της γραμμής καλύπτονται από τα ήδη δρομολογημένα πλοία.

– διευρύνεται ο αριθμός των περιπτώσεων που η εταιρεία μπορεί να απολύσει το πλήρωμα όπως π.χ. στην περίπτωση της ετήσιας επιθεώρησης, για εκτέλεση μετασκευών και όταν βέβαια διακόπτει για 45 ημέρες τα δρομολόγια.

– καταργείται η διάταξη του προηγούμενου σχεδίου νόμου για τις επιτάξεις, που έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση των ακτοπλόων.

– για τις άγονες γραμμές, προβλέπεται ότι με απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Εσωτερικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου επιβάλλεται τέλος υπέρ της χρηματοδότησης των άγονων γραμμών στους Φορείς Διοίκησης και Εκμετάλλευσης Λιμένων με τη μορφή ΝΠΔΔ, μέχρι ποσοστού 10% των ετήσιων εσόδων τους, που προέρχονται από την εκμετάλλευση του λιμένα τον οποίο διαχειρίζονται.

Οι επερχόμενες εργασιακές αλλαγές στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η θεσμοθέτηση ατομικών συμβάσεων για τα κατώτερα πληρώματα στα ποντοπόρα πλοία προκαλούν έντονες αντιδράσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας η οποία συνεδριάζει σήμερα για να αποφασίσει τους τρόπους αντίδρασης στο πολυνομοσχέδιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες αναφέρουν ότι η Εκτελεστική Επιτροπή προσανατολίζεται στην κήρυξη 24ωρων επαναλαμβανόμενων απεργιών.


marinews.gr