Κοντέινερ επιπλέουν στο λιμάνι των Φίτζι μετά από βύθιση πλοίου (photos)

Περίπου 10 εμπορευματοκιβώτια κατέληξαν να επιπλέουν στο λιμάνι της Σουβά, την πρωτεύουσα των Φίτζι, μετά την βύθιση του πλοίο γενικού φορτίου που τα μετέφερε.

Το MV Southern Phoenix με σημαία του Παναμά πήρε κλίση και βυθίστηκε μετά την ολοκλήρωση των εργασιών φόρτωσης τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου 06/05. Το πλήρωμα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το μήκους 88 μέτρων και χωρητικότητας 4285 dwt πλοίο καθώς αυτό πλημμύριζε. Τα σχοινιά πρόσδεσης κόπηκαν και το πλοίο ρυμουλκήθηκε μακρυά από τη θέση ελλιμενισμού του, όπου και βυθίστηκε.

Το περιεχόμενο των 179 εμπορευματοκιβωτίων δεν έχει γίνει γνωστό, παρά μόνο ότι μερικά από αυτά περισυνελέγησαν από ρυμουλκά και άλλα σκάφη της ιδιοκτήτριας εταιρείας Cruz Holdings Limited. Το πλοίο κουβαλούσε ακόμα πάνω από 200 τόνους καύσιμου πετρελαίου.

“Η αιτία του ατυχήματος παραμένει άγνωστη μέχρι στιγμής και το ζήτημα εξετάζεται ενδελεχώς και θα ερευνηθεί από την εταιρεία και τις αρμόδιες αρχές”, ανέφερε η ανακοίνωση της εταιρείας.

Οι λιμενικές αρχές των Φιτζι ανέφερε ότι πέρα από την έρευνα για τις αιτίες του ατυχήματος, διεξάγει συνεχείς έρευνες για την καταγραφή πιθανής πετρελαιοκηλίδας. Ο διευθυντής του λιμανιού John Tunidau ανέφερε ότι αναπτύχθηκαν ειδικά φράγματα περιορισμού πιθανής πετρελαιοκηλίδας, για την ελαχιστοποίηση των συνεπειών στο περιβάλλον.

Η περιβαλλοντική οργάνωση Suva Harbour Foundation (SHF) από την πλευρά της εξέφρασε την ανησυχία της ότι μια πιθανή πετρελαιοκηλίδα από το βυθισμένο ποίο θα μπορούσε να προκαλέσει μεγάλες ζημιές στο περιβάλλον.

Ο ιδρυτής της SHF, Bob Gillet, δήλωσε ότι η θαλάσσια περιοχή όπου συνέβη το περιστατικό δεν ήταν ιδιαίτερα παρθένα και το νερό δεν ήταν κρυστάλλινο για να προσδιορίσει πιθανή διαρροή πετρελαίου. “Από περιβαλλοντικής άποψης, η αποτελεσματικότητα του περιορισμού της πετρελαιοκηλίδας είναι πολύ σημαντική”, δήλωσε.