Κοντέινερσιπ πλήρωσε κοντά 1 εκατ. δολλάρια για να περάσει την διώρυγα του Παναμά

MOL_Benefactor_Neo_Panamax_Containership_panama
Με το άνοιγμα της διευρυμένης διώρυγας του Παναμά τον Ιούνιο αναμενόταν να σπάσουν πολλά ρεκόρ σε όγκο φορτίων, αλλά τελικά το πρώτο ρεκόρ που ξεχωρίζει έχει να κάνει με οικονομικά μεγέθη και συγκεκριμένα πρόκειται για το νούμερο των 829.468 δολαρίων.

Αυτή είναι η συγκλονιστική τιμή διοδίων που πλήρωσε ένα πλοίο μεταφοράς κοντέινερ για να περάσει από τη διώρυγα του Παναμά, για την οποία παρα-ήταν μεγάλο μέχρι προσφάτως.

Το αντίτιμο αυτό πληρώθηκε από το MOL Benefactor (για λογαριασμό της Mitsui O.S.K. Lines) κατά την διαδρομή του προς τον βορά περνώντας από τη διώρυγα την 1η Ιουλίου 2016, σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες από τις αρχές της διώρυγας. Το προηγούμενο αντίτιμο-ρεκόρ είχε πληρωθεί από το COSCO Shipping Panama στην εναρκτήρια διέλευσή του από τις διευρυμένες θύρες τις διώρυγας και έφτανε τα 575.545 δολάρια.

Στην πραγματικότητα, το 10,000-TEU MOL Benefactor ήταν το πρώτο neo-panamax κοντέινερ που χρησιμοποιήσε τα νέα θυροφράγματα απ’ όταν ξεκίνησε η εμπορική χρήση τους στις 27 Ιουνίου, οπότε το παράδειγμα αυτό προσφέρει μια εικόνα του τι πρόκειται να ακολουθήσει από πλευράς εσόδων από τα διόδια.

Οι αρχές τις διώρυγας δήλωσαν ότι μέχρι τις 30 Ιουνίου, 174 οχήματα είχαν κλείσει διαδρομές για να περάσουν από τις neo-panamax θύρες της διώρυγας, χωρίς όμως να προσδιορίσουν πόσα από αυτά είναι neo-panamax containerships.

Οι αρχές της διώρυγας καθορίζουν την τιμή των διοδίων βάσει του μεγέθους του πλοίου και των TEU, οπότε υποθέτοντας ότι τα containerships με χωρητικότητα φορτίου που φτάνει τα 13,000 TEU θα ξεκινήσουν όντως να χρησιμοποιούν τη διώρυγα, φαίνεται ότι είναι απλώς ζήτημα χρόνου μέχρι να δούμε την πρώτη διέλευση αξίας ενός εκατομυρίου δολλαρίων.

Διαβάστε επίσης: Κάποιες εταιρείες δεν θα βγούν κερδισμένες από την διεύρυνση της διώρυγας του Παναμά