ΣΥΡΙΖΑ: Καταγγέλλει τη συνεργασία ΟΛΠ – Cosco

Την ξαφνική, όπως τη χαρακτηρίζει ανακοίνωση της υπογραφής Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ΟΛΠ και της θυγατρικής της COSCO ΣΕΠ Α.Ε. καταγγέλλει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Με ανακοίνωση του το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ την χαρακτηρίζει προϊόν αδιαφανών διαβουλεύσεων που έρχεται να επιβεβαιώσει την κριτική του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι «η κυβέρνηση διατίθεται να παραχωρήσει τα πάντα στην COSCO».

Χαρακτηριστικά η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ άλλων, αναφέρει:

«Αυτές οι επενδύσεις δεν έχουν προστιθέμενη αξία για την οικονομία, δεν διασφαλίζουν τις εργασιακές σχέσεις ενώ πολλά είναι τα ερωτηματικά για το περιεχόμενο της συμφωνίας και για την πραγματική συνεισφορά της COSCO στην υλοποίηση των έργων που περιγράφονται στο μνημόνιο συνεργασίας.

Γι΄ αυτές τις επιχειρηματικές της πρωτοβουλίες και λόγω της «συνεχιζόμενης κρίσης στη χώρα και της μείωσης του ΑΕΠ» όπως αναφέρει το μνημόνιο συνεργασίας, η κυβέρνηση σκοπεύει να ανταμείψει την Κινέζικη εταιρεία με ένα δωράκι δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, σε ετήσια βάση, μειώνοντας το τίμημα που είναι υποχρεωμένη να καταβάλλει στον δημόσιο ΟΛΠ.

Η κυβερνητική προτεραιότητα είναι σαφής: εξόντωση της μέσης ελληνικής οικογένειας με φόρους και χαράτσια και ανακούφιση των μεγάλων επιχειρήσεων και των εχόντων που «πλήττονται» από την κρίση. Είναι προφανές ότι έτσι εννοούν την προσέλκυση επενδύσεων».

portnet.gr

Αυτόνομη Παρέμβαση: Τέλος στο μύθο της επένδυσης της Cosco

Αποκαλυπτικά στοιχεία για την επένδυση της Cosco στον Πειραιά παραθέτει σε ανακοίνωσή της η συνδικαλιστική παράταξη «Αυτόνομη Παρέμβαση» σημειώνοντας ότι «χωρίς σοβαρά οφέλη για την ελληνική οικονομία, αλλά πολλαπλά για την κινέζικη εταιρεία και οικονομία, αποδεικνύεται η “επένδυση” του κινεζικού ομίλου της COSCO στον Πειραιά».

Αναλυτικά, η ενδιαφέρουσα ανακοίνωση έχει ως εξής:

Χωρίς σοβαρά οφέλη για την ελληνική οικονομία, αλλά πολλαπλά για την κινέζικη εταιρεία και οικονομία, αποδεικνύεται η “επένδυση” του κινεζικού ομίλου της COSCO στον Πειραιά.

Η COSCO παρέλαβε από τον Ο.Λ.Π. την προβλήτα ΙΙ του ΣΕΜΠΟ μαζί με όλον τον μηχανολογικό εξοπλισμό και με τον μεγαλύτερο πελάτη (τρίτο σε παγκόσμια κατάταξη).

Ο μηχανολογικός εξοπλισμός που προστέθηκε προήρθε μόνο από κινέζικες εταιρείες, στην πορεία αποκαλύφθηκε ότι το συνολικό τίμημα δεν ήταν 4,3 δις ευρώ, που διαλαλούσαν οι «πραματευτές» της δημόσια περιουσίας, αλλά μόλις 500 εκατ. Ευρώ, όπως αναγκάστηκε να δηλώσει η ίδια η COSCO στο χρηματιστήριο του Χόνγκ Κόνγκ.

Την στιγμή που ο ΟΛΠ φορολογείται με 2% επί του τζίρου, επιπλέον της φορολόγησης των κερδών, στην COSCO επιστρέφεται ακόμη και ο Φ.Π.Α και το δημόσιο έχει μεγάλες απώλειες φορολογικών εσόδων από τις φοροαπαλλαγές που χαρίστηκαν στην κινέζικη εταιρεία.

Στην πορεία φάνηκε ότι, ούτε τα έσοδα του ΟΛΠ αυξήθηκαν από την παραχώρηση, ούτε τα φορολογικά έσοδα του κράτους από τη δραστηριοποίηση της COSCO, ούτε τα ασφαλιστικά ταμεία αύξησαν τα έσοδα τους από τις “νέες” θέσεις εργασίας, αλλά ούτε η τοπική και εθνική οικονομία ωφελήθηκε.

Τέλος, το μεγάλο παραμύθι της αύξησης της απασχόλησης με 4.000 νέες θέσεις εργασίας, δεν ήταν παρά μόνο 200 θέσεις επισφαλώς εργαζόμενων, αφού όταν αποχώρησε ο ΟΛΠ δούλευαν στο τέρμιναλ 500 εργαζόμενοι με θεσμοθετημένες εργασιακές σχέσεις. Από τους περίπου 700 εργαζόμενους σήμερα, μόνο οι 250 είναι με μόνιμη σχέση εργασίας, οι υπόλοιποι είναι με συμβάσεις μέσω εργολάβων, με χαμηλά ημερομίσθια, χωρίς (βαρέα-ανθυγιεινά), με συνθήκες ασιατικών χωρών, χωρίς κανονισμούς ασφάλειας, με σοβαρά ατυχήματα, με απαγόρευση της συνδικαλιστικής δράσης, χωρίς τα δικαιώματα που ισχύουν στην ελληνική επικράτεια. Πρόκειται για κλειστή εργασιακή ζώνη αποικίας, για την οποία μάλιστα διαπραγματεύονται την επέκτασή της.

Αυτός είναι ο μύθος της επένδυσης της COSCO, η οποία ετοιμάζεται για πλήρη επικράτηση όχι μόνο στον Πειραιά αλλά και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Η τρικομματική κυβέρνηση ετοιμάζεται να παραδώσει όλες τις πύλες των λιμανιών μας στην κινέζικη εταιρεία και τα Μέσα Ενημέρωσης συνεχίζουν να παραπλανούν τον ελληνικό λαό και αποκρύπτουν ότι, από τις ιδιωτικοποιήσεις μόνο ο ελληνικός λαός και οι εργαζόμενοι δεν ωφελούνται.

pireas2day.gr

Επαναφορά του κ. Θόδωρου Αγγελόπουλου στη ναυτιλία.Σημαντική συμφωνία Θ. Βενιάμη – Cosco

Η ολική επαναφορά στη ναυτιλία του κ. Θόδωρου Αγγελόπουλου και η συμφωνία του κ. Θόδωρου Βενιάμη με τα ναυπηγεία της Cosco για την κατασκευή ενός πρωτοποριακού «οικολογικού» σκάφους, που θα κινείται με τριών ειδών καύσιμα ήταν δύο θεαματικές κινήσεις της περασμένης εβδομάδας στον χώρο της Ναυτιλίας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny η εταιρεία Golden Union, συμφερόντων του προέδρου της ΕΕΕ Θόδωρου Βενιάμη σε συνεργασία με τα ναυπηγεία της Cosco και το Lloyd’s Register ένωσαν τις δυνάμεις τους για να δημιουργήσουν ένα πρωτότυπο φορτηγό πλοίο kamsarmax, το οποίο θα κινείται με τριών ειδών καύσιμα.

Το πλοίο θα κατασκευαστεί με οικολογικό σχεδιασμό και θα μπορεί να κινηθεί εναλλακτικά με βαρύ fuel, diesel fuel ή φυσικό αέριο (LNG). Η παράδοσή του προγραμματίζεται για τον Ιούνιο του 2014.

Ο Θ. Αγγελόπουλος

Την τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου καταγράφτηκε και η ολική επαναφορά της Metrostar, συμφερόντων του κ. Θόδωρου Αγγελόπουλου στον χώρο των δεξαμενόπλοιων.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα, πάντα, με τα στοιχεία της Golden Destiny η εταιρεία αντικατέστησε παραγγελία, που είχε κάνει, το Νοέμβριο του 2012, σε ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας για μικρά πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ με παραγγελία για 6 δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 51.300 τόνων το καθένα διατηρώντας option για άλλα 4.

Να σημειωθεί ότι η Metrostar διαχειρίζεται αυτή την στιγμή 5 πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ, αφού το 2009 είχε πωλήσει στην General Maritime του Πήτερ Γεωργιόπουλου τα 5 τελευταία μεγάλα δεξαμενόπλοιά της VLCC και δύο υπό ναυπήγηση suezmax έναντι τιμήματος που κυμαινόταν μεταξύ 600-700 εκατ. δολαρίων.

Αυτή ήταν η τρίτη φορά, που ο Πήτερ Γεωργιόπουλος είχε αγοράσει πλοία του Θεόδωρου Αγγελόπουλου.

Η πρώτη φορά που ο ναυτιλιακός όμιλος του Θεόδωρου Αγγελόπουλου πούλησε έναντι 550 εκατ. δολαρίων ήταν τα 18 aframax στην Genmar.

Το 2006 ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος πούλησε ξανά τον στόλο στον Ελληνοαμερικανό εφοπλιστή έναντι 1,1 δισ. δολαρίων. Τότε η Genco είχε αγοράσει εννέα φορτηγά πλοία capesize, εκ των οποίων τα δύο ήταν ήδη στο νερό, ενώ τα άλλα επτά υπό κατασκευή.

Την ίδια χρονιά, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος είχε πωλήσει στον Σταμάτη Μόλαρη όλο τον στόλο των bulk carriers, που είχε και ήταν συνολικά 17 πλοία. Το τίμημα ήταν 753 εκατομμύρια δολάρια.

pireas2day.gr