Επενδύσεις 1,9 δισ. δολ. από τους Έλληνες εφοπλιστές

pontoporos_nautilia_

Επενδύσεις άνω του 1,9 δισεκατομμυρίου δολαρίων έκαναν, τον Ιανουάριο, οι Έλληνες εφοπλιστές τοποθετώντας παραγγελίες για 36 νεότευκτα πλοία.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny τα 18 πλοία θα είναι φορτηγά (bulk carriers), τα 12 δεξαμενόπλοια, ένα μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LPG), δύο μεταφοράς φυσικού αερίου (LNG) και τρία μεταφοράς κοντέϊνερ.

Η δραστηριότητα αυτή είναι σαφώς αυξημένη από τον Ιανουάριο του 2013 οπότε είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για μόλις 8 πλοία, γεγονός, που αποτυπώνει την εξασφάλιση από την πλευρά των εφοπλιστών ικανοποιητικής χρηματοδότησης.

Να σημειωθεί, δε, ότι τον Δεκέμβριο είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για άλλα 67 πλοία.
Στα αξιοσημείωτα είναι ότι στις προτιμήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών έχουν αρχίσει να κερδίζουν έδαφος τα ναυπηγεία της Κίνας, καθώς οι χρηματοδοτήσεις από τις κινέζικες τράπεζες έχουν αρχίσει να γίνονται ευκολότερα προσβάσιμες.

Έτσι, όλες οι παραγγελίες για φορτηγά πλοία έγιναν σε ναυπηγεία της Κίνας ενώ οι παραγγελίες για δεξαμενόπλοια και τάνκερ μεταφοράς φυσικού αερίου έγιναν στα ναυπηγεία της Κορέας.

Η μοναδική εταιρεία, που επέλεξε ναυπηγεία της Ιαπωνίας ήταν η Neda Maritime, η οποία τοποθέτησε παραγγελία για δύο δεξαμενόπλοια.

Επίσης, η Capital του κ. Βαγγέλη Μαρινάκη επέλεξε ναυπηγεία της Ρουμανίας για την τοποθέτηση παραγγελίας ενός πλοίου κοντέϊνερ και η East Med ναυπηγεία της Ταϊβάν για παραγγελία δύο πλοίων κοντέϊνερ.

pireas2day.gr