Η έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων είναι μια κερδοσκοπική ευκαιρία για τους Κινέζους

Η Κίνα έγινε η πρώτη χώρα στον κόσμο που άνοιξε εργοστάσια σε μεγάλη κλίμακα, θέτοντας σε λειτουργία τον τεράστιο βιομηχανικό κινητήρα της, με τις ελπίδες να φτάσει σε επίπεδο παραγωγής προ πανδημίας.

Τα πράγματα φαινόταν να είναι σε καλό δρόμο έως ότου εμφανίστηκαν ελλείψεις σε κοντέινερ. Τώρα, η παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη της Κίνας από την πανδημία αμβλύνεται από την παγκόσμια έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων, στέλνοντας το κόστος φορτίου σε υψηλά επίπεδα.

Ο λόγος; κάτι σαν τη μαφία.  Θυμηθείτε τη δεκαετία του 1900 και τις ταινίες του  Χόλιγουντ για τη μαφία.Ιταλοί έλεγχαν ένα αρκετά μεγάλο μέρος των αμερικανικών λιμένων ενώ τίποτα δεν μπορούσε να μπει ή να βγει από τα λιμάνια χωρίς την άδεια τους.

Φτάνοντας στο 2020, η Κίνα κάνει κάτι παρόμοιο με μάλλον εταιρική δομή και κάνοντας τα πάντα με νόμιμο τρόπο. Φυσικά πάντα μια κρίση δίνει την ευκαιρία σε κάποιον να εκμεταλλευτεί τα δεινά κάποιου άλλου. Βλέποντας έτσι μια κερδοσκοπική ευκαιρία, ορισμένες ιδιωτικές κινεζικές εταιρείες έχουν αποθηκεύσει εμπορευματοκιβώτια που διαθέτουν σε υψηλή πλειοδότηση.

Ένας πωλητής οικιακών ειδών, παιχνιδιών και χαρτικών ειδών στο Yiwu είπε στο Reuters, “Υπάρχει πλέον μια μαφία στην οποία πληρώνουμε περισσότερα για να έχουμε πρόσβαση σε εμπορευματοκιβώτια από ιδιώτες και όχι ναυπηγεία.”

Αυτό συμβαίνει σε και λιμάνια εκτός της Νότιας Ασίας. “Κάθε κοντέινερ μπορεί να κοστίσει 3.000 RMB, το οποίο είναι σχεδόν 500 $, και το φορτίο είναι ήδη τρεις φορές υψηλότερο από το κανονικό. Όλοι κερδίζουν χρήματα, αλλά δεν κερδίζουμε χρήματα”, δήλωσε ο πωλητής.

Η κατάσταση αυτή φυσικά πλήττει τους κατασκευαστές μικρής κλίμακας που δεν μπορούν να αγοράσουν χώρο για τα προϊόντα τους ανεξαρτήτως τη συμφωνία που είχαν κάνει. “Μερικές φορές, οι αερομεταφορείς δεν θα σου κλείσουν χώρο αποστολής ακόμη και να τους πληρώσεις τα διπλά”, δήλωσε στο Reuters ένας μεταφορέας στο Southwest Logistics Group που εδρεύει στο Ningbo.

Τα μέτρα: Υπήρξε έντονη κίνηση από τις ναυτιλιακές ενώσεις στη Νότια Κορέα, τη Μαλαισία και άλλες χώρες της Νότιας Ασίας, ζητώντας κρατική ενίσχυση για τον έλεγχο των ναύλων. Το Reuters αναφέρει ότι η κρίση του κοντέινερ θα συνεχιστεί έως ότου κυκλοφορήσουν τα εμβόλια κορονοϊού και οι παγκόσμιες μετακινήσεις επανέλθουν σε ισορροπία.

Διαβάστε ακόμα