Ο γαλλικός όμιλος Michelin έλαβε έγκριση επί της αρχής (AiP) για το σχέδιό του για ένα σύστημα πτερυγίου πανιού που έχει σχεδιαστεί για εμπορικά πλοία και σκάφη αναψυχής.
Σε αντίθεση με άλλα πανιά, ο σχεδιασμός της Michelin είναι ένα φουσκωτό πανί που είναι αυτοματοποιημένο και πλήρως αναδιπλούμενο. Η έγκριση του σχεδιασμού έρχεται καθώς η Michelin προχωρά σε δοκιμές του συστήματος σε ένα εν λειτουργία Ro-Ro που λειτουργεί στην Ευρώπη.
Το σύστημα που θα παρουσιαστεί το 2021, το οποίο είναι γνωστό ως WISAMO (Wing Sail and Mobility) αναπτύχθηκε από κοινού από το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της Michelin σε συνεργασία με δύο Ελβετούς επενδυτές και περιλαμβάνει τον διάσημο Γάλλο ιστιοπλόο μεγάλων αποστάσεων, Michel Desjoyeaux, το μοναδικό άτομο που έχει κερδίσει δύο φορές τον αγώνα Vendée Globe. Είπαν ότι ο σχεδιασμός είναι κατάλληλος τόσο για μετασκευές όσο και για νέες κατασκευές και είναι ιδιαίτερα κατάλληλος για πλοία ro-ro, πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.
Οι αρχικές δοκιμές ενός πανιού WISAMO πραγματοποιήθηκαν σε ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος στα τέλη του 2021 και στις αρχές του 2022. Στη δεύτερη φάση των δοκιμών, εγκαθιστούν ένα πρωτότυπο 100 τετραγωνικών μέτρων, το οποίο θα τους βοηθήσει να βελτιώσουν τις τεχνικές πτυχές της έννοιας.
Όπως αναφέρει η Michelin οι πρώτες τεχνικές δοκιμές έδειξαν ότι το σύστημα πτερυγικών πανιών προσφέρει ένα ευρύ φάσμα χρήσης, συμπεριλαμβανομένου του “close-hauled” (με αντίθετο άνεμο), παρέχοντας αυτό που πιστεύουν ότι είναι ένα από τα ευρύτερα πεδία λειτουργίας για τη σύγχρονη τεχνολογία πανιών. Προβλέπουν ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις θαλάσσιες διαδρομές και επειδή είναι αναδιπλούμενο, παρέχει εύκολη πρόσβαση για πλοήγηση σε λιμάνια και κάτω από εμπόδια όπως γέφυρες. Η εταιρεία αναμένει ότι θα επιτύχει έως και 20% εξοικονόμηση ενέργειας από τη χρήση του πανιού και θα μειώσει τις εκπομπές ρύπων.
«Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που λάβαμε αυτό το AIP για τη λύση WISAMO», δήλωσε ο Gildas Quemeneur, Initiative Leader της Michelin. «Είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα προς την περαιτέρω ανάπτυξη αυτής της καινοτόμου λύσης που θα συμβάλει στην απαλλαγή των θαλάσσιων μεταφορών από τον άνθρακα. Είμαστε τώρα έτοιμοι για τη χρήση του πανιού στο MN Pelican Ro-Ro που θα επιτρέψει πειραματικές δοκιμές σε δύσκολες θαλάσσιες συνθήκες. Όλες οι εμπειρίες που θα αποκομίσουμε θα συμβάλουν τώρα στην κατασκευή του μεγαλύτερου πτερυγίου WISAMO».
Η πρώτη εγκατάσταση σε εμπορικό πλοίο σ το φορτηγό πλοίο Ro-Ro Pelican της Compagnie Maritime Nantaise χωρητικότητας 8.600 dwt, ξεκίνησε στα τέλη του 2022. Το πλοίο μήκους 154 μέτρων είναι ναυλωμένο στην Brittany Ferries και πλέει μεταξύ του Poole της Μεγάλης Βρετανίας και του Μπιλμπάο της Ισπανίας. Η εγκατάσταση αυτή θα επιτρέψει τη δοκιμή του συστήματος σε συνθήκες εμπορικής ναυσιπλοΐας.