Η MSC η κορυφαία εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο ρίχνοντας στην δεύτερη θέση την Maersk

Η A.P. Moller-Maersk A/S δεν είναι πλέον η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.

Η Δανέζικη εταιρεία βλέπει πλέον στην πρώτη θέση την Mediterranean Shipping Co. όσον αφορά τη χωρητικότητα, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η Alphaliner και δημοσιεύθηκαν την Τετάρτη. Ο στόλος της MSC μπορεί να μεταφέρει 4.284.728 τυπικά εμπορευματοκιβώτια των 20 ποδιών, 1.888 περισσότερα από τη Maersk, δίνοντας και στις δύο μερίδιο αγοράς της τάξεως του17%.

Η Maersk, η οποία εισήλθε για πρώτη φορά στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων το 1975, κατείχε την πρώτη θέση για πολλές δεκαετίες. Ο Δανέζικος κολοσσός υπήρξε πρωτοπόρος στον κλάδο, σπάζοντας συχνά τα ρεκόρ κατασκευάζοντας τα μεγαλύτερα πλοία. Πρόσφατα, επένδυσε σε πλοία που μπορούν να πλεύσουν με μεθανόλη. Εξακολουθεί να έχει τη μεγαλύτερη χωρητικότητα όσον αφορά τα πλοία που της ανήκουν. Η MSC έχει περίπου το 65% της χωρητικότητάς της από ναυλωμένα πλοία, ενώ η Maersk έχει μόνο το 42%.

Αφού έκανε μεγάλες προσπάθειες για κέρδη για μεγάλο μέρος της τελευταίας δεκαετίας, ο κλάδος της ναυτιλίας των εμπορευματοκιβωτίων είχε την πιο κερδοφόρα χρονιά του, καθώς η ζήτηση για καταναλωτικά αγαθά λόγω της πανδημίας επιβάρυνε και συνεχίζει να επιβαρύνει τη χωρητικότητα των πλοίων. Οι ναύλοι των θαλάσσιων μεταφορών αυξήθηκαν κατά 81% πέρυσι, μετρούμενοι από τον δείκτη μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Σαγκάη.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Maersk, Soren Skou, τον περασμένο μήνα επανέλαβε ότι η Νο. 1 θέση δεν είναι σημαντική για την εταιρεία με έδρα την Κοπεγχάγη, η οποία εστιάζει στις επενδύσεις για την επέκταση της επίγειας εφοδιαστικής της όπου τα περιθώρια κέρδους είναι υψηλότερα.

«Δεν σημαίνει τίποτα», είπε σε συνέντευξη στις 22 Δεκεμβρίου. «Το σημαντικό πράγμα για εμάς είναι να αναπτυχθούμε με τους πελάτες μας» προσελκύοντας υπάρχοντες πελάτες να αγοράζουν υπηρεσίες logistics από τη Maersk και όχι από τους ανταγωνιστές της με μια διευρυμένη προσφορά σε χερσαίες μεταφορές, είπε.

Η MSC, η οποία εδρεύει στη Γενεύη, διοικείται από το 2020 από τον πρώην της Maersk Soren Toft. Ενώ η αρπαγή ενός CEO θα μπορούσε να επιδεινώσει τις σχέσεις μεταξύ των εταιρειών, η Maersk και η MSC εξακολουθούν να συνεργάζονται σε τομείς όπως μια συνεργασία κοινής χρήσης πλοίων και μια πλατφόρμα βασισμένη σε blockchain για την κοινή χρήση και τον εξορθολογισμό των πληροφοριών αποστολής.

Διαβάστε ακόμα