Η στασιμότητα στην αγορά υγραερίου στρέφει τον Βαφειά στα ξηρού χύδην

vafeias2
Ο Χάρης Βαφειάς, όντας ανέκαθεν ένας εφοπλιστής που δεν φοβάται να λέει τα πράγματα με το όνομα τους, δεν καλλωπίζει την άσχημη εποχή που διανύει η αγορά υγραερίου, χωρίς όμως να χάνει την αισιοδοξία του ότι η StealthGas θα βγει εντέλει κερδισμένη.

Νωρίτερα αυτό το έτος, είχε δηλώσει ότι οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου θα κρατήσουν σε μειωμένα επίπεδα την ζήτηση του υγραερίου φέτος. Οι τιμές του πετρελαίου χρειάζεται να είναι στα 50-60 δολάρια ανά βαρέλι για να ανακινηθούν οι συναλλαγές LPG, είπε. Σε πρόσφατη συνέντευξη του, ο Βαφειάς παραδέχεται ότι ως αποτέλεσμα της γενικότερης κατάστασης δεν έχει σχέδια να επεκτείνει το στόλο του φυσικού αερίου του και προτιμά να στραφεί προς κάποιες χαμηλού κόστους προσφορές στην αγορά του ξηρού χύδην.

“Δεν περιμένουμε μια μεγάλη απότομη αύξηση των τιμών του πετρελαίου το 2016”, αναφέρει ο Βαφιάς. “Τα VLGCs θα πάνε χειρότερα από ό,τι πέρυσι, τα μεσαίου μεγέθους LPG πλοία θα τα πάνε αρκετά καλά στα επίπεδα των 25.000 δολαρία ημερησίως και μικρά πλοία θα είναι στα ίδια όπως και πέρυσι”.

Η StealthGas, η οποία είδε το 2015 τα καθαρά κέρδη της να ολισθαίνουν από τα 12,7 εκατ. δολάρια στα 2,6 εκατ. δολάρια, θα ολοκληρώσει σύντομα την παραλαβή 21 νεότευκτων που έχει παραγγείλει τα τελευταία δύο χρόνια, με μόλις έξι να έχουν απομείνει να παραδοθούν από τα ναυπηγεία στην Ανατολική Ασία.

“Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε πλάνα να προσθέσουμε περισσότερα πλοία, εκτός από φορτηγά πλοία καλής ποιότητας σε τιμή ευκαιρίας”, είπε ο Βαφειάς, προσθέτοντας ότι ενδιαφέρεται μόνο για μεταχειρισμένα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην.

Τον περασμένο μήνα η οικογένεια Βαφειά ήταν ενεργή στην αγορά, αγοράζοντας δύο Capesizes – το Spring Hydrangea και το C Winner, το τελευταίο για πολύ λίγα χρήματα, περίπου 11 εκατ., ένα χαμηλό 20ετίας, επιβεβαιώνοντας την φήμη των Ελλήνων εφοπλιστών ότι ξέρουν να “μυρίζονται” τις καλές ευκαιρίες.

“Παρά την φριχτή οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα και τα συνεχιζόμενα προβλήματα με τους πρόσφυγες και τις δυσκολίες στις αγορές ξηρού χύδην, LNG, container και ανοικτής θαλάσσης οι περισσότερες ελληνικές εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουν την καταιγίδα, αγοράζουν φτηνά περιουσιακά στοιχεία και θα βγουν πιθανότατα από την κρίση ακόμη πιο ισχυρές”, σχολιάζει ο Βαφειάς.