Η Βενεζουέλα σταματά τις εξαγωγές πετρελαίου

Ο νέος επικεφαλής της κρατικής εταιρείας πετρελαίου της Βενεζουέλας PDVSA ανέστειλε τις περισσότερες συμβάσεις εξαγωγής πετρελαίου, ενώ η ομάδα του τις εξετάζει την επόμενη κίνηση της για να αποφύγει τις αθετήσεις πληρωμών, σύμφωνα με εσωτερικό έγγραφο που έφερε στη δημοσιότητα το Reuters και άτομα που γνωρίζουν το θέμα.

Από τότε που επιβλήθηκαν για πρώτη φορά οι εμπορικές κυρώσεις των ΗΠΑ στην PDVSA το 2019, η εταιρεία καταφεύγει όλο και περισσότερο σε άγνωστους μεσάζοντες για να προωθήσει τις εξαγωγές πετρελαίου της, οδηγώντας σε μεγάλες εκπτώσεις τιμών και προβλήματα με τις πληρωμές που επηρεάζουν τις ταμειακές ροές της.

Η εντολή παγώματος οδηγεί σε καθυστερήσεις στα λιμάνια, καθώς τα πλοία που φόρτωναν έχουν λάβει οδηγίες να περιμένουν ώστε να κατευθυνθούν σε άλλους προορισμούς.

Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της PDVSA, Pedro Rafael Tellechea, έγραψε την περασμένη εβδομάδα στους επικεφαλής των τμημάτων εφοδιασμού και εμπορίου, εγχώριας αγοράς, διεθνούς αγοράς, οικονομικών και εξωτερικών υποθέσεων της εταιρείας και τους ενημέρωσε για τις αναστολές των συμβολαίων.

Η επιστολή δεν διευκρίνιζε πόσο θα διαρκέσει το πάγωμα. Ο Tellechea, ένας μηχανικός που αποφοίτησε από στρατιωτική ακαδημία και διευθύνει επίσης την κρατική πετροχημική εταιρεία Pequiven από το 2019, διορίστηκε στις 6 Ιανουαρίου από τον Νικολάς Μαδούρο πρόεδρος της PDVSA μαζί με οκτώ νέους αντιπροέδρους.

Η μέχρι στιγμής αναστολή έχει επηρεάσει ελάχιστα γνωστές εταιρείες που λειτουργούν ως μεσάζοντες στις πωλήσεις της PDVSA σε ασιατικά διυλιστήρια. Τα φορτία που έχουν κλειστεί από την αμερικανική πετρελαϊκή εταιρεία Chevron Corp CVX.N και την Cubametales της Κούβας δεν επηρεάστηκαν από την αναθεώρηση της σύμβασης, σύμφωνα με ξεχωριστά έγγραφα και τις πηγές.

Από τις 17 Ιανουαρίου, οι περισσότερες θέσεις ελλιμενισμού στον κεντρικό τερματικό σταθμό πετρελαίου της Βενεζουέλας, το λιμάνι Χοσέ, ήταν άδειες και πάνω από δώδεκα πλοία βρίσκονταν στην περιοχή του αγκυροβολίου περιμένοντας οδηγίες. Σε άλλους τερματικούς σταθμούς, οι μεταφορές από πλοίο σε πλοίο διακόπηκαν και ορισμένοι πελάτες έλαβαν οδηγίες να προπληρώσουν τα φορτία εξ ολοκλήρου πριν από την παράδοση, ανέφεραν οι άνθρωποι που γνωρίζουν την κατάσταση.

Η PDVSA και το υπουργείο Πετρελαίου της Βενεζουέλας δεν απάντησαν αμέσως στα αιτήματα για σχολιασμό.

Η προηγούμενη διοίκηση της PDVSA πέρυσι είχε επιβάλει νέους όρους συμβολαίου στους πελάτες της, απαιτώντας προπληρωμή τουλάχιστον του μισού της αξίας των φορτίων, μια στρατηγική για να αποφευχθεί ο απόπλους των δεξαμενόπλοιων χωρίς την κατάλληλη πληρωμή, μια κατάσταση που έπληξε τα οικονομικά της τα τελευταία χρόνια εν μέσω των κυρώσεων των ΗΠΑ.

Μόνο λίγοι πελάτες έχουν επί του παρόντος εξουσιοδοτηθεί από την Ουάσιγκτον να εμπορεύονται φορτία προέλευσης από τη Βενεζουέλα, συμπεριλαμβανομένων των Chevron, της ιταλικής Eni ENI.MI και της ισπανικής Repsol REP.MC. Έτσι, η μερίδα του λέοντος των πελατών της PDVSA είναι εταιρείες χωρίς ιστορικό συναλλαγών και χωρίς πιστωτικές εγγυήσεις. Η κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει αναγνωρίσει πολλές από αυτές τις εταιρείες ως εταιρείες στις οποίες κρύβονται άλλες μεγαλύτερες από πίσω.

Οι εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας μειώθηκαν πέρυσι κατά 2,5% στα 616.540 βαρέλια την ημέρα λόγω αδυναμίας των υποδομών, των κυρώσεων από τις ΗΠΑ και αυξανόμενου ανταγωνισμού στη βασική αγορά της Ασίας παρά τη βοήθεια από το σύμμαχο Ιράν, σύμφωνα με στοιχεία και έγγραφα ναυτιλίας.

Διαβάστε ακόμα