ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

H ΠΝΟ σε επιφυλακή…

Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας η οποία συνήλθε σήμερα αφού εξέτασε την όλη γενική κατάσταση στο χώρο της ναυτικής εργασίας και αφού διαπίστωσε ότι δυστυχώς συνεχίζεται η χιονοστιβάδα των αντεργατικών μέτρων και πολιτικών με τις συνεχείς μειώσεις στις συνθέσεις των πληρωμάτων η οποία και έχει φθάσει σε δραματικά επίπεδα, με την εντατικοποίηση της εργασίας των όσων έχουν απομείνει, με την συνεχή παραβίαση της υφιστάμενης νομοθεσίας, με την επί μήνες μη πληρωμή των δεδουλευμένων κλπ, αποφάσισε τα ακόλουθα:

Καταγγέλλει με τον πλέον δριμύ τρόπο τα βάρος των ναυτεργατών συνεχώς κλιμακούμενα δυσμενή μέτρα με τα οποία επιδιώκεται η άλωση και ισοπέδωση του κλάδου των Ελλήνων Ναυτεργατών και η κατεδάφιση των εργασιακών, κοινωνικών και ασφαλιστικών τους δικαιωμάτων.

Προειδοποιεί προς κάθε κατεύθυνση ότι η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία θα συνεχίσει τον πολύμορφο αγώνα της για την προάσπιση των όσων με κόπους και αγώνες μέχρι σήμερα έχουν κατακτηθεί και τα οποία βάναυσα καταπατούνται και θυσιάζονται στο βωμό των μνημονίων και των σκοπιμοτήτων.

Δηλώνει ότι ο αγώνας όχι μόνον δεν τελείωσε και δεν κάμπτεται αλλά αντίθετα συνεχώς γιγαντώνεται. Στα πλαίσια ακριβώς αυτά αποφασίσθηκε η πλήρης και συνεχής ενημέρωση των πληρωμάτων των πλοίων ούτως ώστε να ευρίσκονται σε πλήρη επιφυλακή και αγωνιστικότητα για να ανταποκριθούν άμεσα στα καλέσματα της Ομοσπονδίας τα οποία και έγκαιρα θα αποφασιστούν από την Διοίκηση της ΠΝΟ το συντομότερο δυνατό.

Ο αγώνας μας συνεχίζεται και θα συνεχίζεται με κάθε νόμιμο μέσο και τρόπο μέχρι την πλήρη δικαίωσή μας.

H Πειραιώς λύνει το «γόρδιο δεσμό» των δανείων στην ακτοπλοΐα

Από τα αποτελέσματα της μελέτης που, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει αναθέσει η Τράπεζα Πειραιώς ΠΕΙΡ+4,55% στην εταιρεία McKinsey αναμένεται να καθορισθούν πολλά για το μέλλον της ελληνικής ακτοπλοΐας, τα προβλήματα της οποίας συζήτησε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, με σχεδόν το σύνολο των εκπροσώπων του κλάδου στα γραφεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Η Τράπεζα Πειραιώς έχει, σύμφωνα με εκτιμήσεις τραπεζικών και ακτοπλοϊκών κύκλων, τη μεγαλύτερη έκθεση -μεταξύ ελληνικών και ξένων τραπεζικών ομίλων- στον ακτοπλοϊκό κλάδο με ένα δανειακό χαρτοφυλάκιο που ξεπερνά τα 350 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των δανείων της πρώην Millenium Bank και της Marfin Βank.

Παράλληλα, ο ρόλος της ενδυναμώνεται και από το γεγονός ότι έχει ισχυρή θέση ως εκπρόσωπος μετόχων στη Hellenic Seaways καθώς έχει αγοράσει και ενεχυριάσει μετοχές έναντι δανείων. Ως εκ τούτου, όπως εκτιμούν στην Ακτή Μιαούλη, αλλά και στο υπουργείο Ναυτιλίας, ο ρόλος της είναι κομβικός στη λύση του σταυρόλεξου που ονομάζεται επιβίωση των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων XRTC, οι συνολικές δανειακές υποχρεώσεις των μεγαλύτερων ακτοπλοϊκών εταιρειών και ειδικότερα των τεσσάρων εισηγμένων (ΑΝΕΚ, Attica Group, Minoan Lines, Nel Lines) και της Hellenic Seaways (HSW) ανήλθαν το 2012 στο 1,15 δισ. ευρώ.

Η ίδια εταιρεία σημειώνει σε μελέτη της για την ακτοπλοΐα ότι «αν και η κεφαλαιοποίηση χρέους της ΑΝΕΚ και της Hellenic Seaways από την τράπεζα Πειραιώς δεν έχει δρομολογήσει κάποιες εξελίξεις, εντούτοις είναι βέβαιο ότι αργά ή γρήγορα θα επέλθουν, αφού ο ρόλος της τράπεζας δεν είναι αυτός του μετόχου αλλά του δανειστή.

Σχεδόν όλες οι τράπεζες έχουν κατανοήσει την αναγκαιότητα για βαθιές αναδιαρθρώσεις των δανείων. Οι διαπραγματεύσεις όλων των εταιρειών έχουν ωριμάσει και μετά το τέλος της φετινής τουριστικής περιόδου θα δρομολογηθούν εξελίξεις στο σύνολο του κλάδου».

naftemporiki.gr

H Ένωση Εφοπλιστών υπέγραψε σύμφωνο οικειοθελούς προσφοράς προς το Δημόσιο

Συμφωνία για την εθελοντική φορολόγηση των ελλήνων εφοπλιστών, μέσω του μοντέλου του φόρου χωρητικότητας στα πλοία, προκειμένου να ενισχυθούν τα δημοσιονομικά έσοδα της χώρας, υπεγράφη μεταξύ του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη, παρουσία των υπουργών Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα και Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.

Με την υπογραφή του εν λόγω Συνυποσχετικού Συμφώνου Οικειοθελούς Προσφοράς προς το Ελληνικό Δημόσιο η ναυτιλιακή κοινότητα συνδράμει με ορίζοντα τριετίας, στην εθνική προσπάθεια σταθεροποίησης της οικονομίας της χώρας.

Συγκεκριμένα, μέχρι σήμερα, ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών που συμμετέχουν στη διαδικασία οικειοθελούς προσφοράς ανέρχεται σε 441 με συνολικό αριθμό πλοίων 2.769.

Το ύψος της συμβολής της Ελληνικής Ναυτιλιακής Κοινότητας υπολογίζεται σε 75 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι θα ανέλθει ενδεικτικά στο ποσό των 140 εκατ. ευρώ ετησίως.

H συμφωνία αφορά τη δέσμευση των ελλήνων εφοπλιστών να υπάρξει εθελοντικός διπλασιασμός για τρία έτη της φορολογίας χωρητικότητας τόσο για τα πλοία υπό ελληνική σημαία, όσο και για τα πλοία με ξένη σημαία, που διαχειρίζονται εταιρίες εγκατεστημένες στην Ελλάδα.

Για παράδειγμα αν ένας πλοιοκτήτης με πλοίο ελληνικής σημαίας, κατέβαλε μέχρι σήμερα 20.000 ευρώ ετησίως, με τη νέα συμφωνία θα καλείται εθελοντικά να καταβάλει 40.000 ευρώ τον χρόνο για τα επόμενα τρία χρόνια.

Ο Πρωθυπουργός χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντική την απόφαση αυτή και εξήρε τον ρόλο των ελλήνων εφοπλιστών τονίζοντας πως η ναυτιλία πάντοτε είχε σταθεί αρωγός στις προσπάθειες της χώρας.

Σύμφωνα με τον κ. Σαμαρά, το 90% του στόλου με ελληνική σημαία και το 65% του στόλου με ξένη σημαία θα στηρίξουν σε πρώτη φάση την προσπάθεια αυτή, αποδεικνύοντας ότι η Ναυτιλία σε όλες τις κρίσιμες, τις δύσκολες περιόδους του Έθνους ήταν πάντοτε μία δύναμη πατριωτισμού.
«Η προσπάθεια για όλο τον ελληνικό λαό είναι δύσκολη, αλλά όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε», πρόσθεσε.

Από την πλευρά του ο υπουργος Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτης δήλωσε: «Η ελληνική ναυτιλιακή οικογένεια δείχνει το μέγεθος της εθνικής ευθύνης την οποία αισθάνεται και συνεισφέρει στη δύσκολη στιγμή που περνάει ο τόπος».

ΑΜΠΕ

H Ελλάδα επιταχύνει την πώληση του ΟΛΠ

H κυβέρνηση εξετάζει την επιτάχυνση της διαδικασίας πώλησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) και άλλων κρατικών περιουσιακών στοιχείων, καθώς προσπαθεί να καλύψει μια τεράστια τρύπα στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεών της, δήλωσε στη Wall Street Journal ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέλιος Σταυρίδης.

Σε ανταπόκριση από την Αθήνα, η αμερικανική εφημερίδα αναφέρει, ότι ο κ. Σταυρίδης υποστήριξε πως η πώληση του μεριδίου της ελληνικής κυβέρνησης ποσοστού 74% στον ΟΛΠ, που σχεδιαζόταν αρχικώς για το 2014, ενδέχεται να ξεκινήσει εντός του έτους και να περιλαμβάνει επίσης την εκχώρηση της διαχείρισης του ΟΛΠ για διάστημα 30-40 ετών.

Όπως επισημαίνεται, η εν λόγω εξέλιξη, σε συνδυασμό με την ενδεχόμενη πώληση του ΟΣΕ, μπορεί να προσελκύσει το έντονο ενδιαφέρον των Κινέζων επενδυτών, οι οποίοι έχουν ήδη επενδύσει στον ΟΛΠ, μέσω της Cosco.

Σύμφωνα με τον κ. Σταυρίδη, το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί «μια ώριμη κίνηση (σ.σ. για τους Κινέζους επενδυτές), καθώς αυτοί ήδη έχουν παρουσία στο συγκεκριμένο χώρο και πρόσφατα ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς πραγματοποίησε επίσκεψη στην Κίνα.

Έχουμε αρκετές διαφορετικές επιλογές και έως τα τέλη του ερχόμενου μήνα, θα ολοκληρώσουμε την απόφασή μας», όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ.

Στο δημοσίευμα υπογραμμίζεται επίσης, ότι το φιλόδοξο, αλλά επί μακρόν καθυστερημένο ελληνικό σχέδιο ιδιωτικοποιήσεων, όπως σημειώνεται, συνάντησε σοβαρά εμπόδια την περασμένη εβδομάδα, όταν η χώρα απέτυχε να προσελκύσει έστω και μία προσφορά για την πώληση της εταιρείας φυσικού αερίου ΔΕΠΑ.

tanea.gr

H ελληνοτουρκική ναυτιλιακή συνεργασία θεωρείται επωφελής για τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, έδωσε την ακόλουθη απάντηση στην ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Κώστα Τριαντάφυλλου, με θέμα «Ελληνοτουρκική Ναυτιλιακή Συνεργασία»:

«Η χώρα μας έχει συνάψει με την Τουρκία ναυτιλιακή συμφωνία, η οποία τέθηκε σε ισχύ την 19-8-2001 (ν. 2900/2001, ΦΕΚ 75 Α΄). Η εν λόγω Συμφωνία καλύπτει βασικές αρχές της ελληνικής ναυτιλιακής πολιτικής και θεωρείται επωφελής για τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου V της ανωτέρω ναυτιλιακής συμφωνίας, τα δύο κράτη έχουν συμφωνήσει να εξασφαλίζουν την ανεμπόδιστη πρόσβαση των πλοίων τους στις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων και επιβατών μεταξύ των λιμένων τους και επιπλέον προβλέπεται η παροχή εθνικής μεταχείρισης σε πλοία των Συμβαλλομένων Μερών που απασχολούνται σε διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές, σε συγκεκριμένους τομείς όπως η είσοδος στα λιμάνια, η διάθεση των προβλητών, η χρήση των λιμενικών ευκολιών, η φόρτωση και εκφόρτωση φορτίων, η επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών, η πληρωμή τελών και φόρων.

Σε ό,τι αφορά τα λιμενικά τέλη και δικαιώματα η εν λόγω ναυτιλιακή συμφωνία εφαρμόζεται μόνο στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές (αρ. II, V, VI) και δεν ρυθμίζει θέματα θαλασσίων περιηγήσεων. Συνεπώς, δεν υπάρχει διάκριση σε ό,τι αφορά την καταβολή λιμενικών τελών και πλοηγικών δικαιωμάτων, μεταξύ ελληνικών και τουρκικών πλοίων, ανεξαρτήτως του φορέα εκμετάλλευσης του λιμένα (δημόσιος ή ιδιωτικός).

Δεν ρυθμίζει και κατά συνέπεια δεν εξαιρεί την εφαρμογή ενός ενιαίου ηλεκτρονικού συστήματος κράτησης θέσεων και έκδοσης εισιτηρίων επιβατών, ούτε ρυθμίζει θέματα έκδοσης- καθιέρωσης συγκεκριμένου τύπου εισιτηρίων. Τυχόν ελληνικές ή τουρκικές αιτιάσεις για καταστρατήγηση ή παραβιάσεις της διμερούς Ναυτιλιακής Συμφωνίας Ελλάδος – Τουρκίας λαμβάνουν τη διπλωματική οδό για τη διευθέτησή τους.

Στο πλαίσιο της 2ης Συνόδου του Ανωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδος-Τουρκίας (Κωνσταντινούπολη, 04.03.2013), υπεγράφη από τον κ. ΥΝΑ και τον Τούρκο ομόλογό του Υπουργό Μεταφορών, Ναυτιλιακών Υποθέσεων και Επικοινωνιών κ. Binali Yidirim, Μνημόνιο Κατανόησης στον Τομέα της Ναυτιλιακής Συνεργασίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Δημοκρατίας της Τουρκίας.

Το εν λόγω Μνημόνιο οριοθετεί ένα πλαίσιο ναυτιλιακής συνεργασίας, επιπρόσθετο της υφιστάμενης διμερούς ναυτιλιακής συμφωνίας, υπογραμμίζοντας τη συνεργασία μεταξύ δημόσιων και/ή ιδιωτικών φορέων σε διάφορες πτυχές της ναυτιλιακής δραστηριότητας. Ειδικότερα, με την υπογραφή του οι δύο χώρες αποβλέπουν, μεταξύ άλλων, στην ενθάρρυνση εγκαθίδρυσης τακτικών γραμμών μεταξύ λιμένων των δύο χωρών για μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων και Ro-Ro πλοίων και στη διερεύνηση δυνατοτήτων συνεργασίας στο θαλάσσιο εμπόριο, τη διοίκηση/διαχείριση λιμένων, την ανταλλαγή εμπειριών/πληροφοριών στους ίδιους τομείς.

Στο πλαίσιο των υφιστάμενων διμερών επαφών έχει αποδοθεί από ελληνικής πλευράς έμφαση στην άμβλυνση των τυχόν προβληματικών σημείων στον τομέα των θαλασσίων συνδέσεων μεταξύ των νήσων του ανατολικού Αιγαίου και των έναντι τουρκικών ακτών, που έχουν κατά καιρούς ανακύψει, επ΄ ωφελεία της οικονομικής ανάπτυξης των δύο χωρών και συμφωνήθηκε η συνεργασία των αρμοδίων Υπηρεσιών των δύο χωρών προς την κατεύθυνση αυτή.

Στο πλαίσιο των ανωτέρω αλλά και επιμέρους συμφωνιών σε συνόδους της Ελληνοτουρκικής Κατευθυντηρίου Επιτροπής για την ανταλλαγή πληροφοριακών στοιχείων σχετικά με τα επιβαλλόμενα λιμενικά τέλη σε τακτική βάση (πριν από την έναρξη κάθε θερινής περιόδου), η αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου μας παρακολουθεί το θέμα του ύψους αλλά και του είδους των επιβαλλόμενων τελών στις δρομολογιακές συνδέσεις των δυο χωρών.

Γενικά, εκτιμάται ότι η διαμόρφωση ενός ενιαίου πλαισίου για τα λιμενικά τέλη στις αναφερόμενες θαλάσσιες συνδέσεις θα μπορούσε να λειτουργήσει θετικά και προς όφελος της ελληνικής οικονομίας, δεδομένου ότι θα διευκόλυνε τόσο τους αστυνομικούς και φορολογικούς ελέγχους, όσο και τις διαδικασίες είσπραξης και απόδοσης των αναλογούντων τελών.

Όσον αφορά την οργανική σύνθεση πληρώματος διαφόρων κατηγοριών πλοίων (αριθμός και ειδικότητες ναυτικών) αυτή καθορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.Δ. 187/1973, με Προεδρικά Διατάγματα και Υπουργικές Αποφάσεις στη βάση κριτηρίων, όπως οι εκτελούμενοι πλόες, τα τεχνικά χαρακτηριστικά των πλοίων, ο αριθμός επιβατών και λαμβάνοντας ιδίως υπόψη την ασφάλεια των επιβατών/πληρώματος των πλοίων, την ομαλή και εύρυθμη δραστηριοποίησή τους, την κάλυψη των αναγκών των επιβαινόντων σε αυτά, καθώς και τυχόν ειδικών παραγόντων που διαμορφώνονται λόγω της ιδιόμορφης (sui generis) φύσης τους, στο πλαίσιο εκπλήρωσης της αποστολής τους ως θαλάσσια μέσα μεταφοράς.

Στο νόμο «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις», που πρόσφατα ψηφίσθηκε από τη Βουλή, υφίσταται πρόβλεψη για προσθήκη ρύθμισης στο Ν.Δ. 187/1973, σύμφωνα με την οποία, μεταξύ άλλων, η οργανική σύνθεση του προσωπικού επιβατηγού ή επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου που εκτελεί πλόες μεταξύ ελληνικών λιμένων και λιμένων της αλλοδαπής θα καθορίζεται με Απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου και θα διαμορφώνεται με βάση τον απαιτούμενο αριθμό ναυτικών για τον χειρισμό και τη στελέχωση των σωστικών μέσων του πλοίου, όπως ο αριθμός αυτός καθορίζεται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, λαμβάνοντας υπόψη και τις αντίστοιχες απαιτήσεις της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας, 2006 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας, η οποία κυρώθηκε με τον ν. 4078/2012 (Α΄179).

Τέλος, οι όροι αμοιβής και εργασίας των ναυτικών για διάφορες κατηγορίες πλοίων καθορίζονται από τις Συλλογικές Συμβάσεις Ναυτικής Εργασίας, το περιεχόμενο των οποίων καταρτίζεται με ελεύθερες διαπραγματεύσεις μεταξύ εκπροσώπων των οικείων εφοπλιστικών και ναυτεργατικών οργανώσεων, χωρίς την παρέμβαση της Διοίκησης, ως προς το περιεχόμενο των όρων αυτών.»

H ναυτιλιακή αγορά μετρά τις πληγές της στην Κύπρο

Να επουλώσει τις πληγές που της προκάλεσε η τραπεζική κρίση, προσπαθεί η κυπριακή ναυτιλία, ενώ κυβέρνηση και Κύπριοι πλοιοκτήτες επιμένουν στην εκτίμηση ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν θα αποχωρήσουν από τη Μεγαλόνησο.

Πολλές διαχειρίστριες εταιρείες, αλλά και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον παραναυτιλιακό τομέα, αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας και αδυνατούν να ανταποκριθούν ακόμη και στις καθημερινές τους υποχρεώσεις, λόγω των περιορισμών στη διακίνηση χρήματος, αλλά και του κουρέματος των καταθέσεων.

Συναντήσεις

Τα προβλήματα αυτά αναγνώρισε και ο υπουργός Συγκοινωνιών και Εργων της Κυπριακής Δημοκρατίας, Τάσος Μητσόπουλος στη διάρκεια συναντήσεων που είχε τις προηγούμενες ημέρες με εκπροσώπους της Κυπριακής Ενωσης Πλοιοκτητών και του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου. «Τα προβλήματα αυτά θα τα συζητήσουμε περαιτέρω και με τον υπουργό Οικονομικών και με την Κεντρική Τράπεζα, προκειμένου να υπάρξουν άμεσες λύσεις ώστε η κυπριακή ναυτιλία να παραμείνει ισχυρή», δήλωσε ο κ. Μητσόπουλος.

Παράλληλα ο Κύπριος υπουργός εκτίμησε ότι η τραπεζική κρίση δεν θα έχει καμία άμεση ή έμμεση επίδραση στο σύστημα φόρου χωρητικότητας, ενώ ανακοίνωσε μία παράταση στην καταβολή από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες του tonnage Tax από την 31η Μαρτίου στις 15 Απριλίου.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων κατά πόσον υπάρχουν ενδείξεις ότι ορισμένοι ξένοι που ασχολούνται με τη ναυτιλία προτίθενται να φύγουν από την Κύπρο, ο υπουργός είπε ότι δεν προκύπτει τέτοια πρόθεση από τις επαφές που είχαμε.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, Eugen Abami στάθηκε ιδιαίτερα στις προσπάθειες που καταβάλλει η κυπριακή κυβέρνηση ώστε να ξεπεραστούν τα πρακτικά προβλήματα που έχουν προκύψει τις τελευταίες τρεις εβδομάδες σε σχέση με την καταβολή των μισθών των ναυτικών. Η συνεργασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας με την κυβέρνηση, πρόσθεσε, θα συνεχιστεί έτσι ώστε η Κύπρος να παραμείνει ως ένα σημαντικό ναυτιλιακό κέντρο.

Ο γενικός διευθυντής του Επιμελητηρίου, Θωμάς Καζάκος, διαπίστωσε ότι η ανταπόκριση του υπουργού ήταν πολύ θετική.

Σε αντίθεση με τις διαχειρίστριες εταιρείες, οι πλοιοκτήτριες αντιμετωπίζουν πολύ λιγότερα προβλήματα, καθώς οι περισσότερες έχουν κυπριακή σημαία στα πλοία τους ωστόσο η έδρα τους είναι, είτε στην Ελλάδα, είτε στο Λονδίνο.

Οι εταιρείες μας αντιμετωπίζουν πολύ λιγότερα προβλήματα λόγω της κυπριακής τραπεζικής κρίσης σημειώνει στη «Ν» ο πρόεδρος της Κυπριακής Ενωσης Πλοιοκτητών, Γιώργος Μούσκας, προσθέτοντας ότι δεν βλέπει κίνδυνο για το μέλλον της Κύπρου ως διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου. Το κρίσιμο θέμα για εμάς είναι από εδώ και πέρα να στηρίξουμε την κυπριακή σημαία και την οικονομία του νησιού τόνισε ο κ. Μούσκας.

Την ίδια στιγμή ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής εταιρείας Safe Bulkers και αντιπρόεδρος της Ενωσης Πλοιοκτητών Κύπρου, Πόλυς Χατζηιωάννου κάλεσε τους συμπατριώτες του εφοπλιστές να συνεχίσουν να στηρίζουν την κυπριακή σημαία.

Ο κ. Χατζηιωάννου σε δηλώσεις του στη Βρετανική εφημερίδα Lloyds List τόνισε ότι τα χειρότερα έχουν περάσει και εκτίμησε ότι δεν υπάρχει κίνδυνος αποχώρησης ναυτιλιακών εταιρειών από την Κύπρο. Τι θα ήταν πιο χειρότερο από ένα κούρεμα στις καταθέσεις αναρωτήθηκε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε ότι δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος για να φύγουν από το νησί τώρα. Οι Κύπριοι πλοιοκτήτες υποστηρίζουν, πλήρως, τη χώρα και τη σημαία τόνισε.

«Ο πραγματικός κίνδυνος», πιστεύει ο κ. Χατζηιωάννου «αφορά στο μέλλον του ευρώ ως νομίσματος, και ακόμη και της ίδιας της ευρωπαϊκής ενότητας, και σημείωσε ότι η πρόθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν να μετατρέψει τη Γερμανία σε μια ευρωπαϊκή Γερμανία και όχι την Ευρώπη σε μια γερμανική Ευρώπη».

Τέλος, να σημειωθεί ότι το Τμήμα ναυτιλίας της Κύπρου σχεδιάζει μια «Θετική εκστρατεία για την Κυπριακή Ναυτιλία» τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό.

Λιγότερα προβλήματα

Οι εταιρείες μας αντιμετωπίζουν πολύ λιγότερα προβλήματα λόγω της κυπριακής τραπεζικής κρίσης σημειώνει στη «Ν» ο πρόεδρος της Κυπριακής Ενωσης Πλοιοκτητών, Γιώργος Μούσκας, προσθέτοντας ότι δεν βλέπει κίνδυνο για το μέλλον της Κύπρου ως διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου. Το κρίσιμο θέμα για εμάς είναι από εδώ και πέρα να στηρίξουμε την κυπριακή σημαία και την οικονομία του νησιού, τόνισε ο κ. Μούσκας.

naftemporiki.gr

Hλεκτρικό ρεύμα από τα κύματα (;)

Ελληνες επιστήμονες σχεδίασαν κυματοθραύστη ο οποίος δαμάζει την ενέργεια της θάλασσας και πιστεύουν ότι τα ελληνικά νησιά μπορούν να καλύψουν άμεσα τις ενεργειακές τους ανάγκες από τα κύματα.

Οδηγός για την παραγωγή της ενέργειας από τα θαλάσσια κύματα είναι το πρόγραμμα Pelamis που υλοποιείται ανοιχτά της Πορτογαλίας από την σκωτσέζικη εταιρεία Ocean Power Delivery. Οι σπονδυλωτές κατασκευές (εικόνα) που έχουν εγκαταστήσει εκεί αντλούν την ενέργεια των κυμάτων και μεταφέρουν την πίεση σε γεννήτρια ηλεκτρικού ρεύματος.

Οι γεννήτριες παράγουν 2.250 κιλοβάτ και η ενέργεια αυτή είναι ικανή να ικανοποιήσει τις ανάγκες 2.000 ανθρώπων. Το πείραμα της Πορτογαλίας στοίχισε 8 εκατ. ευρώ, όμως δεν έχει καταστεί λειτουργικό μέχρι σήμερα.

Ο μηχανολόγος μηχανικός από τη Θεσσαλονίκη Βασίλης Κουμπάκης, μιλώντας στα «Νέα» αναφέρει ότι η δική του πρόταση είναι απλή και βασίζεται στην κατασκευή ενεργειακών κυματοθραυστών στα λιμάνια των νησιών μας. Ειδικοί, μηχανικοί κυματοθραύστες θα δεσμεύουν την ενέργεια των κυμάτων και θα τη μετατρέπουν σε μηχανική ενέργεια ώστε να θέτουν σε κίνηση τον στρόβιλο γεννήτριας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Ο κ. Κουμπάκης έχει πιστοποιήσει την μηχανική πατέντα και θα την παρουσιάσει σε συνέδριο στη Θεσσαλονίκη. Το συνέδριο οργανώνει το σώμα καθηγητών ΑΕΙ Βόρειας Ελλάδας.

iefimerida.gr

H Τουρκία αγόρασε πλοίο »σεισμικών ερευνών» – Το βγάζει στην ελληνική υφαλοκρηπίδα!

Την αγορά πλοίου σεισμικών ερευνών το οποίο μπορεί να διεξάγει δισδιάστατες και τρισδιάστατες έρευνες ανακοίνωσε ο υπουργός Ενέργειας και Φυσικών Πόρων, Taner Yıldız .

Ο Taner Yıldız ανακοίνωσε την αγορά (κατ’άλλες πηγές μακροχρόνια μίσθωση) ενός πλοίου σεισμικών ερευνών που «έχει αποδείξει την αξία της σε διεθνές επίπεδο στις δισδιάστατες και τρισδιάστατες σεισμικές έρευνες», όπως ανέφερε ο ίδιος..

«Πληρώσαμε γύρω στα 130 εκατομμύρια δολάρια. Θεού θέλοντος σήμερα θα περάσει από τα Στενά του Çanakkale και θα πλεύσει προς την Κωνσταντινούπολη ».

Ο υπουργός Ενέργειας και Φυσικών Πόρων είπε ότι το πλοίο θα ονομαστεί «Barbaros Hayrettin Paşa» με τη συγκατάθεση και του Πρωθυπουργού, Recep Tayyip Erdoğan.

Ο υπουργός στις δηλώσεις που προέβη είπε ότι η σημερινή μέρα αποτελεί ένα σημαντικό σημείο καμπής στις έρευνες πετρελαίου και φυσικού αερίου και πως έφτασαν στο τελευταίο στάδιο στις εργασίες που προωθούν εδώ και 6-7 μήνες σχετικά με τις σεισμικές έρευνες.

Όπως είχε αποκαλύψει το defencenet.gr stiw 17/12, Τουρκία ακύρωσε την ναυπήγηση σκάφους σεισμικών ερευνών (για ανεύρεση υδρογονανθράκων) γιατί επρόκειτο να παραδοθεί στα … τέλη του 2014 γιατί όπως είχαν δηλώσει οι Τούρκοι «Το χρειαζόμαστε άμεσα στις αρχές του 2013»!

Το αποτέλεσμα είναι η τουρκικός κρατικός οργανισμός πετρελαίων η γνωστή Turkish Petroleum Corp (TPAO) ενεπλάκη σε αποκλειστικές, καταληκτικές διαπραγματεύσεις (final negotiations) με τη νορβηγική ιδιοκτήτρια εταιρεία Polarcus που κατέληξαν στην μακρού χρόνου μίσθωσή του πλοίου «Polarcus Samur», ναυπήγησης 2001 το οποίο ήδη «σήκωσε» άμεςσα και την τουρκική σημαία.

«Η TPAO σχεδιάζει να πραγματοποιήσει εκτεταμένες τρισδιάστατες σεισμικές έρευνες σε περιοχές της τουρκικής υφαλοκρηπίδας της» είχε αποκαλύψει ο διευθύνων σύμβουλος της Polarcus, Rolf Ronningen.

Η Τουρκία προχώρησε σε αυτή την ενέργεια καθώς για να προχωρήσει στις συνήθεις «πειρατικές» προσπάθειές της στην ελληνική υφαλοκρηπίδα και να αμφισβητήσει στην πράξη την ελληνική ΑΟΖ που συνιστά το σύμπλεγμα των νήσων της Μεσίστης, δεν μπορεί να υπολογίζει σε ενοικιάσεις υπηρεσιών από σκάφη τρίτων χωρών γιατί είναι εκτεθειμένα σε ελληνικές διπλωματικές πιέσεις στος διεθνείς οργανισμούς και στην χώρα προέλευσης του σκάφους. Με αποτέλεσμα την αποχώρηση των σκαφών.

Όπως είναι ευνόητο οι ελληνικές ΕΔ, αλλά και το γενικότερο κυβερνητικό σύστημα διαχείρισης κρίσεων, πολύ γρήγορα θα χρειαστεί να δοκιμάστουν τις ικανότητές τους σε όλα τα επίπεδα.

defencenet.gr

ΟΛΘ: απέσπασε τρία βραβεία

H ΟΛΘ Α.Ε. απέσπασε τρία βραβεία στον διαγωνισμό Environmental Awards 2013, όπου βραβεύθηκαν βέλτιστες πρακτικές για την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφορία. Ο θεσμός διοργανώνεται από το περιοδικό «Plant Management» και η απονομή των βραβείων πραγματοποιήθηκε σε ειδική τελετή στις 18 Δεκεμβρίου 2012.

Η ΟΛΘ Α.Ε. έλαβε τα εξής βραβεία:

Waste management-Port recycling για το ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανακύκλωσης συσκευασιών που εφαρμόζει με μεγάλη επιτυχία τα τρία τελευταία χρόνια.

Sustainable Built Environment-Bioclimatic Regeneration για την δράση δενδροφύτευσης περιοχών περιμετρικά του λιμένα που συμβάλει τόσο στην βιοκλιματική αναδιαμόρφωση όσο και στην μείωση των φορτίων σκόνης που δημιουργούνται από την λιμενική δραστηριότητα.

Sustainable Infrastructure Development – Marine Works για το έργο της διασύνδεσης των κτιρίων του Α’ προβλήτα του λιμένα με το δίκτυο φυσικού αερίου και την εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού, έργο το οποίο συνέβαλε σημαντικά στην μείωση των αέριων ρύπων.

Τα τρία βραβεία επιβεβαιώνουν την προσήλωση και τις καλές πρακτικές της εταιρείας για την προστασία του περιβάλλοντος και ενθαρρύνουν την ανάληψη νέων πρωτοβουλιών και δράσεων.

ΠΗΓΗ