Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για το τελευταίο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας.
Σύμφωνα με το splash, τα πλοία που θα πιαστούν να πραγματοποιούν μεταφορές ρωσικού πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο (STS) παραβιάζοντας έτσι το ανώτατο όριο τιμών στα ευρωπαϊκά ύδατα θα απαγορευθούν από τα λιμάνια της ΕΕ.
Η ΕΕ είπε επίσης ότι θα απαγορεύσει την πρόσβαση πλοίων στα λιμάνια της ΕΕ εάν ένα πλοίο δεν ειδοποιήσει τις αρμόδιες αρχές τουλάχιστον 48 ώρες πριν πραγματοποιήσει οποιαδήποτε μεταφορά πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο, και η οποία πραγματοποιείται εντός της αποκλειστικής οικονομικής ζώνης ενός κράτους μέλους ή εντός 12 ναυτικών μιλίων από τις ακτές αυτού του κράτους μέλους.
Επιπλέον, πάρθηκε η απόφαση να απαγορευθεί η πρόσβαση στα λιμάνια της ΕΕ για πλοία που παραποιούν ή απενεργοποιούν το αυτόματο σύστημα ταυτοποίησής τους (AIS) όταν μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο που υπόκειται στην απαγόρευση εισαγωγής πετρελαίου ή στην ανώτατη τιμή της G7. Οι διατάξεις αυτές τίθενται σε ισχύ στις 24 Ιουλίου.
Από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία αυτούς τους 17, έχουν πραγματοποιηθεί δεκάδες μεταφορές ρωσικού πετρελαίου από μικρότερα σε μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια στα ύδατα της Ευρώπης. Οι περισσότερες μεταφορές έχουν πραγματοποιηθεί στα ανοικτά των ακτών της Ελλάδα και της Ισπανία.
Εντός της Ευρώπης, οι επιχειρήσεις STS που περιλαμβάνουν ρωσικό πετρέλαιο συνεχίζουν να παρατηρούνται περισσότερο στην Καλαμάτα και κοντά στα Κανάρια Νησιά στην Ισπανία. Στην Καλαμάτα, η ποσότητα του πετρελαίου που διακινείται έχει αυξηθεί αυτόν τον μήνα, κατά μέσο όρο σε 210.000 βαρέλια ημερησίως από τα 150.000 τον Μάιο, με την πλειοψηφία αυτών των φορτίων να κατευθύνεται προς την Ινδία, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
Όσον αφορά τις συνολικές τάσεις, το πετρέλαιο από STS από την Ελλάδα και τη θάλασσα του Αλμποράν στη δυτική Μεσόγειο τείνει να κατευθύνεται προς την Ινδία, ενώ η πλειονότητα των φορτίων που μεταφέρονται στον Ατλαντικό κοντά στα Κανάρια Νησιά πηγαίνουν στην Κίνα.