Ένας προτεινόμενος σύνδεσμος πορθμείων Ελλάδας – Κύπρου έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μια νέα θερινή υπηρεσία, σύμφωνα με έκθεση της Κύπρου την Τετάρτη.
Το Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων ανέφερε ότι το νησιωτικό έθνος θα έκανε άλλη μια προσπάθεια να φτιάξει πλοίο προς την Ελλάδα το 2022, αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τροποποίηση της διαδικασίας υποβολής προσφορών για τη θαλάσσια σύνδεση που πρότεινε η ΓΔ ανταγωνισμού.
Εάν δεν υπάρχει μεγάλο εμπόδιο στη διαδικασία, το προτεινόμενο πλοίο θα ξεκινήσει σε εποχιακή βάση από το επόμενο έτος.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου, Βασίλης Δημητριάδης είπε στους συνεντευξιακούς του CNA ότι η προτεινόμενη μετατροπή στην Ελλάδα – το Κυπριακό Πλοίο λειτουργεί μόνο σε εποχιακή βάση “πιθανώς το καθιστά καλύτερα σε θέση να προσελκύσει ενδιαφέρον από εταιρείες θαλάσσιων μεταφορών”
Ένας σύνδεσμος πορθμείων δημιουργήθηκε πριν από χρόνια, αλλά εγκαταλείφθηκε πριν από είκοσι χρόνια καθώς ο ανταγωνισμός από τις αεροπορικές εταιρείες αυξήθηκε. Για την αναζωογόνηση της υπηρεσίας πορθμείων μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου, το Υπουργείο Ναυτιλίας υπέβαλε προσφορά για τριετή σύμβαση με ετήσια κρατική ενίσχυση 5 εκατ. €.
Δυστυχώς, η διαδικασία υποβολής προσφορών έληξε στα τέλη Ιανουαρίου 2021, χωρίς να ενδιαφέρεται για τη λειτουργία της γραμμής μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου.
Πέρυσι, οι ελληνικές αρχές έδωσαν το πράσινο φως για να ξαναρχίσουν μια σύνδεση πορθμείου μεταξύ της ηπειρωτικής Ελλάδας και της Κύπρου.
Η Ελλάδα επανέλαβε την επιθυμία της να διευκολύνει την επανεισαγωγή της γραμμής Ελλάδας-Κύπρου, προσφέροντας ένα ειδικό αγκυροβόλιο στο λιμάνι του Πειραιά για εταιρείες που θα ακολουθούσαν τη διαδρομή.
Οι ελληνικές αρχές μελέτησαν επίσης τη δυνατότητα προσθήκης ενδιάμεσης διακοπής μεταξύ της ηπειρωτικής Ελλάδας και της Κύπρου.
Η διαδρομή της Κύπρου μόνο για το καλοκαίρι μπορεί να προκαλέσει ενδιαφέρον.
Ο Δημητριάδης είπε στον Τύπο ότι οι συναντήσεις με στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών έδειξαν ότι η πραγματοποίηση συνδέσεων με πλοίο καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους – και όχι εποχιακά – ήταν ένα από τα κύρια ζητήματα που εμποδίζουν τις εταιρείες να υποβάλουν προσφορές.
Σύμφωνα με τον Δημητριάδη, η εταιρεία ΓΔ Ανταγωνισμού ενέκρινε αλλαγή προσφοράς μετά από διαβούλευση με το Υπουργείο Κύπρου.
«Οι εποχιακές αλλαγές στη φύση της σύνδεσης μπορεί να μας προσφέρουν περισσότερες επιλογές, καθώς δίνει στις εταιρείες τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τα πλοία τους για άλλες γραμμές κατά τη χειμερινή περίοδο, ενώ οι συμπολίτες μας θα απολαμβάνουν την εξυπηρέτηση το καλοκαίρι όταν θα ζητήσουν», Ο Δημητριάδης εξήγησε.
Ακολουθώντας το πράσινο φως που έδωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου θα πραγματοποιήσει έναν νέο γύρο διαβουλεύσεων με ενδιαφερόμενες ναυτιλιακές εταιρείες σε μια προσπάθεια σύνταξης ενός αναθεωρημένου εγγράφου, το οποίο χρησιμοποιείται ως βάση για τις νέες προσφορές.
Ωστόσο, ο Δημητριάδης ήταν προσεκτικός, όταν ρωτήθηκε για την επιτυχία της τελευταίας προσπάθειας και αν ένα ίδρυμα θα έκανε μέτρα για να αναλάβει την καλοκαιρινή υπηρεσία πορθμείων.
“Έγινε κίνηση χωρίς εγγύηση επιτυχίας στο νέο διαγωνισμό”, δήλωσε στους δημοσιογράφους.
Η επιχορήγηση από την κυπριακή κυβέρνηση αναμένεται να παραμείνει στα 5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, ενώ επιπλέον αλλαγές μπορούν να γίνουν στη διαδικασία υποβολής προσφορών, η οποία δεν υπόκειται στην έγκριση των Βρυξελλών.
“Εάν η διαβούλευση θεωρείται ενθαρρυντική, στόχος μας είναι να προκηρύξουμε ένα νέο διαγωνισμό αυτό το φθινόπωρο και να επιλέξουμε έναν επιτυχημένο πλειοδότη έως το τέλος του έτους και να ξεκινήσουμε τη σύνδεση την άνοιξη του 2022”, δήλωσε ο Δημητριάδης.