Η κακή συσκευασία, η αιτία της διαρροής του νιτρικού οξέος- Δυο λιμάνια αρνήθηκαν να το δεχτούν πριν την Σρι Λάνκα! (video)

Το καιόμενο πλοίο, το οποίο βρίσκεται στο κέντρο μιας περιβαλλοντολογικής καταστροφής, γνώριζε το πρόβλημα της διαρροής και είχε προσπαθήσει πριν την Σρι Λάνκα να προσεγγίσει δυο λιμάνια χωρίς όμως να γίνει δεκτό από αυτά.

Η πυρκαγιά έχει καταστρέψει πλέον ολόκληρο το μόλις τριών μηνών πλοίο, με την πλοιοκτήτρια εταιρεία να έχει αποδεχτεί πλέον την ολική απώλεια του.

Στο πλοίο, το οποίο έπιασε φωτιά ενώ βρισκόταν στο αγκυροβόλιο του Κολόμπο την περασμένη Πέμπτη, έγινε έκρηξη χθες, αναγκάζοντας το πλήρωμα να το εγκαταλείψει.

Γενική Αβαρία έχει δηλωθεί για το MV X-Press Pearl, το οποίο μεταξύ των 1,486 εμπορευματοκιβωτίων μετέφερε και 25 τόνους νιτρικού οξέος.

Τα υπολείμματα από τα καιόμενα εμπορευματοκιβώτια έχουν παρασυρθεί στην στεριά και οι ντόπιοι έχουν προειδοποιηθεί να μην αγγίζουν κανένα από αυτά, καθώς θα μπορούσαν να μολυνθούν με επιβλαβείς χημικές ουσίες.

Η ιστορία του συγκεκριμένου πλοίου και τα λιμάνια πριν την Σρι Λάνκα τα οποία αρνήθηκαν να το δεχτούν, θυμίζει καταστροφές πλοίων από το παρελθόν μου αντιμετωπίστηκαν με τον ίδιο τρόπο, όπως Prestige του 2002, και είναι σίγουρο ότι θα πυροδοτήσει συζητήσεις σχετικά με το καταφύγιο που θα πρέπει να παρέχεται σε ένα πλοίο όταν αντιμετωπίζει τέτοιες καταστάσεις.

Η πλήρης ιστορία για το πώς το πλοίο έφτασε να ανταποκριθεί στο πιθανό φλογερό τέλος του στη Σρι Λάνκα έχει τόνους προηγούμενων καταστροφών πλοίων, όπως το περιστατικό δεξαμενόπλοιων στο και πιθανότατα θα πυροδοτήσει τις φλόγες στις συνεχιζόμενες συζητήσεις για τα καταφύγια.

Μιλώντας ο Tim Hartnoll, εκτελεστικός διευθυντής της X-Press Feeders, δήλωσε ότι η κακή συσκευασία ήταν υπεύθυνη για τη διαρροή οξέος, την οποία είχε εντοπίσει το πλήρωμα ενώ ήταν στην Αραβική Θάλασσα χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τη Σρι Λάνκα. Αφού εντόπισε τη διαρροή, ο καπετάνιος του πλοίου επικοινώνησε με δύο λιμάνια – τη Χαζίρα στη δυτική ακτή της Ινδίας και το Χαμάτ στο Κατάρ – ζητώντας να εκφορτώσουν τα εν λόγω εμπορευματοκιβώτια. Τα αιτήματα απορρίφθηκαν και το πλοίο, έφτασε στη Σρι Λάνκα.

Ενώ οι ομάδες διάσωσης, τις οποίες βοηθούν και στρατιωτικές δυνάμεις της Σρι Λάνκα και της Ινδίας, αγωνίζονται για να ελαχιστοποιήσουν τις ζημιές, το οξύ και τα καύσιμα πιστεύεται ότι έχουν ήδη διαρρεύσει στη θάλασσα και η πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου αναμένει ότι το ασφαλισμένο σκάφος στο London P&I Club θα χαρακτηριστεί σαν ολική απώλεια.

Διαβάστε ακόμα