Η κρίση της αλλαγής των πληρωμάτων πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο!

Η κρίση της αλλαγής των πληρωμάτων επιδεινώνεται για άλλη μια φορά με χιλιάδες ναυτικούς να αναγκάζονται να εργάζονται και να παραμένουν στο πλοίο πέρα από την λήξη της σύμβασης τους.

Στην κορύφωση της κρίσης στα μέσα του περασμένου έτους υπήρχαν 400.000 ναυτικοί που εργάζονταν πέρα ​​από την λήξη της σύμβασής τους, κάτι που σταδιακά μειώθηκε στα μισά, αλλά τους τελευταίους δύο μήνες άρχισε να αυξάνεται και πάλι ραγδαία, με βάση τα στοιχεία από τους κορυφαίους 10 διαχειριστές πλοίων του κόσμου.

Η Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας αναφέρει ότι η μέγιστη συνεχής περίοδος που πρέπει να εργάζεται ένας ναυτικός στο πλοίο είναι 11 μήνες. Πολλές χιλιάδες ναυτικοί βρίσκονται τώρα στη θάλασσα μέσα στα πλοία για περισσότερο από ένα χρόνο.

«Η κατάσταση πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο. Χρειαζόμαστε κάτι περισσότερο από τις κυβερνήσεις, χρειαζόμαστε συγκεκριμένη δράση που επιτρέπει την πραγματοποίηση αλλαγών των πληρωμάτων με ασφαλή τρόπο», σχολίασε ο Stephen Cotton, γενικός γραμματέας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων των Μεταφορών.

Ο Guy Platten, γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, δήλωσε ότι για την επίλυση της κρίσης της αλλαγής των πληρωμάτων απαιτείται όλοι οι ναυτικοί να έχουν προτεραιότητα στον εμβολιασμό.

Ενώ έχει σημειωθεί κάποια πρόοδος σε αυτό το πεδίο, για παράδειγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε μέρη της Ευρώπης, η συντριπτική πλειονότητα των ναυτικών εξακολουθεί να μην μπορεί να εμβολιαστεί.

Οι διαχειριστές πλοίων που έχουν συνεισφέρει δεδομένα στον Δείκτη αλλαγής πληρωμάτων Neptune Declaration Crew Change Indicator, ο οποίος δίνει μια ένδειξη για την επιδείνωση της κατάστασης στη θάλασσα, ανέφεραν σήμερα για τον αυξανόμενο αριθμό ναυτικών που δε μπορούν να επιστρέψουν σπίτι τους στην ώρα τους.

Τα συνεχή υψηλά ποσοστά μόλυνσης και τα επακόλουθα εσωτερικά lockdowns εξακολουθούν να είναι μια πρόκληση για τις αλλαγές του πληρώματος προκαλώντας προβλήματα στις μετακινήσεις τους.

Η μείωση των καθημερινών εισερχόμενων πτήσεων προς τις Φιλιππίνες καθώς και η απαγόρευση που ανακοίνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων για ναυτικούς που εισέρχονται στη χώρα από τα ΗΑΕ, το Ομάν, το Νεπάλ, το Μπαγκλαντές, τη Σρι Λάνκα, το Πακιστάν προκαλούν μεγάλη αναστάτωση στις μετακινήσεις των πληρωμάτων.

Οι ταξιδιωτικές απαγορεύσεις και περιορισμοί συνεχίζουν να εμποδίζουν τους ναυτικούς να επιστρέψουν στην πατρίδα τους και πολλές πτήσεις έχουν ακυρωθεί.

Οι κορυφαίες ναυτικές χώρες, συνεχίζουν να έχουν χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού ενώ οι ναυτικοί εξακολουθούν να έχουν περιορισμένη πρόσβαση στο εμβόλιο.

Το κόστος αυξάνεται στον τομέα των πληρωμάτων και οι περιορισμοί στις μετακινήσεις λόγω Covid-19, συναρτήσει των καθυστερήσεων στον εμβολιασμό, επηρεάζουν τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευμένων ναυτικών, προειδοποίησε η Danica Crewing Services αυτήν την εβδομάδα.

«Όχι απροσδόκητα – και όπως στις εμπορευματικές αγορές – όταν υπάρχει έλλειψη, το κόστος αυξάνεται και τώρα βλέπουμε ναυτιλιακές εταιρείες να προσφέρουν μισθούς 10-20% υψηλότερους από τα μέσα επίπεδα της αγοράς ή να προσφέρουν ένα υψηλό μπόνους όταν μπαρκάρουν», σχολίασε ο Henrik Jensen, ο διευθύνων σύμβουλος της Danica.

Περισσότερα από 4.000 άτομα έχουν υπογράψει μια ηλεκτρονική αναφορά που δημιουργήθηκε από τον βετεράνο ναυτικό Frank Coles, για τη θέσπιση ενός εκτελεστού παγκόσμιου πρωτοκόλλου για τα λεγόμενα ταξίδια πράσινου καναλιού για τους ναυτικούς.

«Κανονικά ενώ πρέπει να εργάζονται στη θάλασσα για περίπου οκτώ μήνες, πολλοί ναυτικοί αναγκάστηκαν να παραμείνουν 16 ή περισσότερους μήνες κατά τη διάρκεια του Covid. Οι χώρες έκλεισαν τα σύνορά τους, σταμάτησαν οι πτήσεις και θεσπίστηκαν εξαιρετικά φορολογικοί κανόνες για κάθε ταξίδι. Αυτό έχει επιφέρει εξαιρετική πίεση στην ψυχική ευημερία των ναυτικών. Επίσης, έθεσε σε κίνδυνο την ασφάλεια των πλοίων», λέει η αναφορά που ξεκίνησε πριν από λίγες ημέρες μέσω του ιστότοπου change.org.

Διαβάστε ακόμα