Η μη ασφαλής εκπαίδευση στη χρήση του γερανού του πλοίου κόστισε στον ανθυποπλοίαρχο το αριστερό του πόδι!

Τον Αύγουστο του 2022, ένα τραγικό ατύχημα συνέβη στο ερευνητικό πλοίο Kommandor Orca στο λιμάνι του Πόρτλαντ, στο Ηνωμένο Βασίλειο, με αποτέλεσμα ο ανθυποπλοίαρχος να χάσει το πόδι του. Το περιστατικό συνδέθηκε με την μη ασφαλή χρήση του γερανού, συγκεκριμένα με τη χρήση υδραυλικών χειριστηρίων έκτακτης ανάγκης που δεν προορίζονται για την τακτική και συνηθισμένη χρήση.

Το πλοίο, παλαιότερα γνωστό ως Bourbon Orca, είχε υποστεί εκτεταμένες τροποποιήσεις μετά την αγορά του από το νέο του ιδιοκτήτη και προετοιμαζόταν για την πρώτη του ναύλωση.

Ο ανθυποπλοίαρχος, μαζί με ένα ακόμη μέλος του πληρώματος, χρησιμοποιούσαν τον γερανό για να μετακινήσουν βαρύ φορτίο στο κατάστρωμα.

Για να χειριστεί τον γερανό, ο ανθυποπλοίαρχος ανέβηκε στο γερανό και είχε έχοντας πρόσβαση στα χειριστήρια έκτακτης ανάγκης, που βρίσκονται περίπου 3,5 μέτρα πάνω από το κατάστρωμα.

Αυτά τα χειριστήρια δεν έχουν σχεδιαστεί για καθημερινή χρήση, αλλά το πλήρωμα είχε αναπτύξει τη συνήθεια να τα χρησιμοποιεί λόγω της μη διαθεσιμότητας ενός ασύρματου τηλεχειριστηρίου. Καθώς ο αξιωματικός χειριζόταν τον γερανό, το πόδι του παγιδεύτηκε ανάμεσα στη σχάρα και τον μηχανισμό του γρανάζιου του γερανού, οδηγώντας στον σοβαρό τραυματισμό που απαιτούσε τον ακρωτηριασμό του ποδιού του.

Οι έρευνες από το Τμήμα Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου (MAIB) αποκάλυψαν ότι το πλήρωμα είχε εκπαιδευτεί να χρησιμοποιεί αυτούς τους ελέγχους έκτακτης ανάγκης, χωρίς να γνωρίζει ότι υπήρχαν ασφαλέστερες, απομακρυσμένες μέθοδοι.

Το σύστημα διαχείρισης ασφάλειας του σκάφους (SMS) δεν περιελάμβανε
τους κινδύνους που μπορεί να προκύψουν από αυτού του συγκεκριμένου τρόπου χρήσης του γερανού. Μετά το ατύχημα, η διαχειρίστρια εταιρεία αναθεώρησε το SMS της, τοποθέτησε προφυλακτήρες ασφαλείας, το σταμάτημα έκτακτης ανάγκης, εκπαίδευσε εκ νέου το πλήρωμα και ζήτησε τη χρήση των κατάλληλων χειριστηρίων γερανού. Ο ανθυποπλοίαρχος, που επέζησε του συμβάντος, λαμβάνει συνεχή υποστήριξη και εργασιακή απασχόληση από την εταιρεία.

Η MAIB κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η μη ασφαλής πρακτική της λειτουργίας του γερανού χωρίς επαρκή μέτρα ασφαλείας, όπως προστατευτικά κιγκλιδώματα, οδήγησε στο συμβάν. Αυτή η τραγωδία υπογραμμίζει τη σημασία της κατάλληλης εκπαίδευσης για την ασφάλεια και την ανάγκη για σοβαρές διαδικασίες διαχείρισης για την πρόληψη τέτοιων ατυχημάτων στο μέλλον.

Διαβάστε ακόμα