Η πρόωση με μπαταρίες θα μπορούσε να λειτουργήσει για τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ

Η ηλεκτρική πρόωση με μπαταρίες θα μπορούσε να προσφέρει στη βιομηχανία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μια αποτελεσματική λύση για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, εάν τεθούν σε εφαρμογή μηχανισμοί για τη μείωση του κόστους της μπαταρίας και τα σημεία φόρτισης αναπτυχθούν σε περισσότερες θαλάσσιες διαδρομές, προτείνει μια νέα μελέτη.

Η νέα μελέτη, που γράφτηκε από τρεις ερευνητές ενέργειας στο Εθνικό Εργαστήριο Lawrence Berkeley, λέει ότι θα μπορούσε να είναι δυνατή η εγκατάσταση οικονομικών μπαταριών σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που καλύπτουν αποστάσεις έως και 2.700 ναυτικών μιλίων, μια εξέλιξη που θα μείωνε σημαντικά τις εκπομπές CO2 για περιφερειακές διαδρομές όπως αυτές στη Μεσόγειο, τη Βαλτική ή την Ανατολική/Νοτιοανατολική Ασία.

Αν και η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει επικεντρωθεί στα ηλεκτροκαύσιμα για τις εμπορευματικές μεταφορές μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων, η μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Nature Energy προτείνει ότι σε τιμές μπαταριών 100$ ανά kWh, αν οι η φόρτιση των πλοίων είναι 550 ναυτικά μίλια θα ήταν οικονομική, με ελάχιστη επίδραση στη φέρουσα μεταφορική ικανότητα.

Εάν το περιβαλλοντικό κόστος των καυσίμων πετρελαίου fuel τιμολογούνταν με την τιμολόγηση του άνθρακα και το κόστος των μπαταριών έπεφτε στο μισό, το οικονομικό εύρος θα ανέβαινε σε 2.700 ναυτικά μίλια ή και περισσότερο.

Η μελέτη δείχνει ότι εάν τα πλοία ήταν σε θέση να σταματήσουν και να επαναφορτιστούν σε σταθμούς που βρίσκονται στην πορεία τους, το κόστος της μπαταρίας, η χαμένη χωρητικότητα TEU και οι πρόσθετες ενεργειακές απαιτήσεις από το βάρος της μπαταρίας θα μειωνόταν καθεμία, καθιστώντας δυνητικά οικονομικά εφικτά ταξίδια μεγαλύτερης εμβέλειας. Η επιλογή της σωστής τοποθεσίας φόρτισης θα μπορούσε να ελαχιστοποιήσει τον αντίκτυπο στο χρονοδιάγραμμα.

«Η ηλεκτρική πρόωση με μπαταρία δεν έχει διερευνηθεί ως μια πιθανή εναλλακτική λύση χαμηλών εκπομπών στον τομέα της ναυτιλίας, παρά τις σημαντικές δυνατότητες μείωσης των εκπομπών, την πρόσφατη μείωση του κόστους της μπαταρίας, τις βελτιώσεις στην πυκνότητα ενέργειας των μπαταριών, την αύξηση της διαθεσιμότητας ηλεκτρικής ενέργειας χαμηλού κόστους και ανανεώσιμης παραγωγής, και το ουσιαστικό του πλεονέκτημα απόδοσης έναντι των ηλεκτρονικών καυσίμων», αναφέρει η μελέτη.

Η εφαρμογή μπορεί να μην είναι μακριά. Η Yara Birkeland πιστώνεται με την ανάπτυξη του πρώτου ηλεκτρικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μπαταρίες στον κόσμο και η Maersk είναι μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών που εφαρμόζουν πιλοτικά τις μπαταρίες σε πλοία μεταφοράς κοντέινερ. Παρόμοια πρότζεκτ ηλεκτρικών πλοίων με μπαταρίες βρίσκονται σε εξέλιξη στην Ιαπωνία, τη Σουηδία και τη Δανία, μερικά από τα οποία περιλαμβάνουν και κρουαζιερόπλοια.

Σύμφωνα με τη μελέτη, πολλές προκλήσεις πρέπει να αντιμετωπιστούν για την εμπορική ανάπτυξη. Συγκεκριμένα, το κόστος λειτουργίας των ηλεκτρικών πλοίων με μπαταρία είναι πολύ χαμηλότερο από αυτό των συμβατικών πλοίων, αλλά το αρχικό κόστος τους είναι πολύ υψηλότερο, κυρίως λόγω του κόστους των μπαταριών.

Αυτό το μοντέλο έντασης κεφαλαίων θα απαιτούσε διαφορετικούς μηχανισμούς χρηματοδότησης.

Επιπλέον, θα πρέπει να κατασκευαστούν σταθμοί φόρτισης συνδεδεμένοι στο δίκτυο με χωρητικότητα εκατοντάδων μεγαβάτ για να υποστηρίζουν τη φόρτιση πλοίων

Διαβάστε ακόμα