Ιαπωνικές ναυτιλιακές εταιρείες αναζητούν εναλλακτικές διαδρομές αφήνοντας εκτός το Σουέζ

Καθώς συνεχίζεται η νομική διαμάχη σχετικά με την προσάραξη του πλοίου Ever Given στο κανάλι του Σουέζ, οι ιαπωνικές ναυτιλιακές εταιρείες σχεδιάζουν να μειώσουν τα περάσματα των πλοίων τους από το κανάλι του Σουέζ.

Έχουν κατηγορηματικά δηλώσει ότι αναζητούν εναλλακτική διαδρομή για την σύνδεση της Ασίας με την Ευρώπη, ώστε να μη χρειάζεται πλέον να βασίζονται στο κανάλι του Σουέζ.

Οι εταιρείες είχαν στο μικροσκόπιο εναλλακτικές διαδρομές εδώ και αρκετό καιρό, αλλά τώρα αποφάσισαν να εντείνουν την αναζήτηση εναλλακτικής λύσης λόγω του φιάσκου που αφορά την ιστορία με το πλοίο Ever Given.

Το αρχικό πρόστιμο ύψους 916 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω της προσάραξης που είχε σαν αποτέλεσμα το κλείσιμο του καναλιού έχουν βάλει σε μεγάλες σκέψεις τους πλοιοκτήτες. Ακόμα, η κράτηση του πλοίου και του πληρώματος από τις αιγυπτιακές αρχές έχουν προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις στο ναυτιλιακό κόσμο.

Ακόμα και τα τοπικά δικαστήρια ενήργησαν υπέρ της SCA (αρχής καναλιού του Σουέζ) σε μεγάλο βαθμό προς απογοήτευση των ιαπωνικών πλοιοκτητών. Παρόλο που η SCA μείωσε το ποσό της αποζημίωσης σε 600 εκατομμύρια $, οι πλοιοκτήτες συνεχίζουν να μη συμφωνούν σε αυτό το υπέρογκο ποσό και δεν είναι καθόλου ικανοποιημένοι.

Μέχρι τώρα, οι πλοιοκτήτρια εταιρεία περιμένει την επόμενη δικαστική ακρόαση που έχει προγραμματιστεί για τις 22 Μαΐου, την στιγμή που χάνουν συνεχώς πολύτιμο χρόνο για να παραδώσουν το φορτίο εκατοντάδων εκατομμυρίων που είναι φορτωμένο το γιγαντιαίο πλοίο. Η SCA δεν επέτρεψε στο πλοίο να εκφορτώσει το φορτίο και να το μεταφέρει στον προορισμό του μέσω άλλων πλοίων.

Σύμφωνα με τον Yoshitsugu Hayashi, καθηγητή πολιτικής μεταφορών και συστημάτων στο Πανεπιστήμιο Chubu, η εναλλακτική λύση στο κανάλι Suez είναι πιθανό να έχει κάποια μειονεκτήματα που πρέπει να λάβουν υπόψη οι ιαπωνικές εταιρείες.

Η Ρωσία πρότεινε επίσης τη χρήση του Trans Siberian Railways ως σύνδεσης μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, κάτι που θα είναι επωφελές για τους ίδιους.

Η ιαπωνική εταιρεία, Hankyu Hanshin Express, η οποία χρησιμοποίησε τη σιδηροδρομική διαδρομή πρόσφατα, δήλωσε ότι είναι ταχύτερη και φθηνότερη από τη μεταφορά μέσω της θάλασσας. Λέγεται ότι διαρκεί 2 εβδομάδες λιγότερο από τη θαλάσσια διαδρομή και είναι επίσης φθηνότερες κατά το ήμισυ σε σχέση με τις δαπάνες για την μεταφορά μέσω αεροπορικής διαδρομής.

Διαβάστε ακόμα