Πειραιάς
13°C

Και δεύτερη διαρροή πετρελαίου στο Περού

28/01/2022

Κατά τη διάρκεια των προσπαθειών αντιμετώπισης της διαρροής πετρελαίου στη θάλασσα αυτή την εβδομάδα στο συγκρότημα διυλιστηρίων La Pampilla κοντά στη Λίμα του Περού, ακόμη οκτώ βαρέλια πετρελαίου διέρρευσαν στη θάλασσα, σύμφωνα με τις περιβαλλοντικές ρυθμιστικές αρχές.

Η αρχική διαρροή σημειώθηκε στις 15 Ιανουαρίου όταν από τα κύματα που δημιουργήθηκαν από την ηφαιστειακή έκρηξη και το τσουνάμι στην Τόνγκα πλήγηκαν οι ακτές του Περού. Εκείνη την στιγμή, το δεξαμενόπλοιο Suezmax Mare Doricum ξεφόρτωνε ένα φορτίο αργού πετρελαίου από την Βραζιλία σε μία υπεράκτια τσαμαδούρα πρόσδεσης του διυλιστηρίου La Pampilla. Μια ποσότητα του φορτίου διέρρευσε και οι τοπικοί αξιωματούχοι εκτιμούν ότι το σύνολο ανήλθε σε περίπου 6.000 βαρέλια.

Η διαρροή μόλυνε μεγάλες εκτάσεις παραλιών και οικολογικών καταφυγίων κοντά στη Λίμα, και το υπουργείο Εξωτερικών του Περού την χαρακτήρισε ως τη «χειρότερη οικολογική καταστροφή» στην ιστορία της πόλης. Ένα ευρύ τμήμα της πολιτικής ηγεσίας του Περού – από την άκρα αριστερά έως την κεντροδεξιά – καταδίκασε τη διαρροή και ζήτησε σκληρές κυρώσεις για την διαχειρίστρια εταιρεία του διυλιστηρίου Repsol.

Έκτακτη ανάγκη στο Περού: Τεράστια κύματα που προκλήθηκαν από το τσουνάμι χτύπησαν δεξαμενόπλοιο που εκφόρτωνε πετρέλαιο σε διυλιστήριο

Αυτή την εβδομάδα, αυτή η κατακραυγή αναθερμάνθηκε μετά την είδηση ότι υπάρχει μια δεύτερη διαρροή πετρελαίου στο σημείο στο σημείο που έγινε και η πρώτη διαρροή. Σε δήλωσή της, η Repsol αναγνώρισε ότι διέρρευσε περισσότερο πετρέλαιο στο νερό, αλλά είπε ότι η έκλυση δεν πρέπει να χαρακτηριστεί ως «νέα πετρελαιοκηλίδα».

«Κατά τη διάρκεια των εργασιών που πραγματοποιήθηκαν την Τρίτη στην υποδομή που βρίσκεται 18 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, προέκυψε ελεγχόμενη ανάδυση υπολειμμάτων της διαρροής που έγινε στις 15 Ιανουαρίου. Οι εργασίες αυτές πραγματοποιούνται με τη διαδικασία που έχει εγκρίνει η αρμόδια αρχή και αποτελούν μέρος της έρευνας», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Repsol. «Το Terminal Multibuoys 2 δεν λειτουργεί από τις 15 Ιανουαρίου, επομένως αποκλείεται να πρόκειται για νέα πετρελαιοκηλίδα».

Η εταιρεία είπε ότι είχε προβλεφθεί κάποια διαρροή και ότι είχαν ήδη αναπτυχθεί γύρω από την τοποθεσία βραχίονες περιορισμού της ρύπανσης και άλλος εξοπλισμός. Ο ρυθμιστής περιβάλλοντος Osinergmin επιβεβαίωσε ότι η διαρροή ήταν μικρή, και μόνο οκτώ βαρέλια, και έχει περιοριστεί. “Οι επόπτες του Osinergmin επί τόπου επαλήθευσαν ότι η κατάσταση ήταν υπό έλεγχο”, ανέφερε η υπηρεσία.

Το Περουβιανό Ναυτικό ανέφερε τη δεύτερη διαρροή, αφού την εντόπισε σε μια υπερπτήση έρευνας. Ενεργοποίησεαμέσως τα σχέδια έκτακτης ανάγκης για τον έλεγχο της διαρροής όταν διαπίστωσε ότι το πετρέλαιο φέρεται να είχε εξαπλωθεί σε δύο περιοχές της λιμενικής αρχής, το Callao και το Chancay.

«Όταν είδαμε το πετρελάιο, καλέσαμε αμέσως σε συνάντηση με αξιωματούχους της Repsol ώστε να μας ενημερώσουν σχετικά. Μας είπαν ότι ως αποτέλεσμα των εργασιών για την αφαίρεση ενός σωλήνα που πηγαίνει από το διυλιστήριο La Pampilla στον τερματικό σταθμό Multiboyas», είπε στην Exitosa ο επικεφαλής της Διοίκησης Επιχειρήσεων της Ακτοφυλακής του Περουβιανού Ναυτικού, Χεσούς Μενάτσο.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
13°C