Ο μισθός των Κινέζων ναυτικών έχει ανεβεί και συνεχίζει να ανεβαίνει στα ύψη, καθώς αρχίζουν και γίνονται απαραίτητοι, αντικαθιστώντας πολλά πληρώματα από Ινδία και Φιλιππίνες σε όλο τον κόσμο.
Οι μισθοί των κινεζικών πληρωμάτων που επανδρώνουν τα εμπορικά πλοία αυξάνονται κάθε δύο μήνες από τα μέσα του περασμένου έτους. Σε ορισμένα πλοία όπως τα δεξαμενόπλοια, ο μισθός των κινεζικών πληρωμάτων είναι ήδη 5% πιο πάνω από όλες τις κύριες εθνικότητες ναυτικών, συμπεριλαμβανομένων των Ινδών και αυτών της ανατολικής Ευρώπης.
Η μακροχρόνια απαγόρευση της αλλαγής ξένων πληρωμάτων έχουν φέρει σε σημείο οι πλοιοκτήτες να τρέχουν να βρούνε κινεζικά πληρώματα για να επανδρώσουν τα νεόκτιστα καράβια τους που βρίσκονται στα κινεζικά ναυπηγεία σε όλη την Κίνα.
Επιπλέον, όπως αναφέρεται από τον Kishore Rajvanshy, διευθύνοντα σύμβουλο της Fleet Management, η Κίνα φαίνεται να είναι η σημαντικότερη χώρα εφοδιασμού εμβολιασμένων πληρωμάτων.
«Με τις πρόσφατες απαγορεύσεις πτήσεων από την Ινδία και τις Φιλιππίνες, η ζήτηση για εμβολιασμένους Κινέζους ναυτικούς έχει αυξηθεί στα ύψη», δήλωσε ο Rajvanshy.
Λιμάνια όπως η Σιγκαπούρη και η Φουτζέιρα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έχουν απαγορεύσει στα πλοία τις αλλαγές πληρωμάτων τα οποία έχουν ταξιδέψει από την Ινδία τις προηγούμενες 15 μέρες. Άλλα λιμάνια, όπως το Zhoushan στην Κίνα, έχουν πάρει ακόμα πιο δραστικά μέτρα, απαγορεύοντας την είσοδο σε πλοία τα οποία έχουν επισκεφτεί την Ινδία η το Μπανγκλαντές τους τελευταίους τρεις μήνες.
Μεγάλα γραφεία πληρωμάτων αντικαθιστούν τους Ινδούς ναυτικούς με ναυτικούς άλλων εθνικοτήτων, αφού οι πρώτοι δεν μπορούν να μετακινηθούν ελεύθερα σε όλο τον κόσμο.
«Οι κανονισμοί που απαγορεύουν τις αλλαγές αλλοδαπών πληρωμάτων στην Κίνα δεν αφήνουν άλλη επιλογή από το να επανδρώνουν τα πλοία με κινεζικό πλήρωμα σε περίπτωση που οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές δεν έχουν άλλη επιλογή να κάνουν της αλλαγές», Σχολίασε ο Praveen Shukla, διευθυντής πληρωμάτων στο Wallem Group, συζητώντας για έναν από τους μεγαλύτερους λόγους που προκάλεσαν την αύξηση της ζήτησης για Κινέζους ναυτικούς.
Άλλοι παράγοντες που ευνοούν τους Κινέζους ναυτικούς είναι ότι τα πλοία που εκτελούν συχνά ταξίδια σε κινεζικά λιμάνια δεν έχουν άλλη επιλογή για την αλλαγή του πληρώματος τους.
Στις «ρούτες» των φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου, χώρες όπως η Αυστραλία επιβάλουν καραντίνα 14 ημερών, εάν πραγματοποιήθηκε αλλαγή πληρώματος σε πλοίο που καλεί στα λιμάνια τους, γεγονός που καθιστά λιμάνια όπως η Μανίλα ακατάλληλο για αλλαγή πληρώματος για πλοία που ταξιδεύουν μεταξύ Κίνας και Αυστραλίας.
Η Κίνα έχει επίσης κανονισμό για καραντίνα για τα πλοία που πραγματοποίησαν αλλαγή πληρώματος τις τελευταίες 14 ημέρες, επομένως οι αλλαγές πληρωμάτων πριν από τα λιμάνια της Κίνας μπορεί να μην είναι εφικτές, καθώς η αναμονή λόγω της καραντίνας στα πλοία θα σήμαινε απώλεια χρημάτων….
Η τρέχουσα κρίση των αλλαγών πληρωμάτων προκαλείται από την αύξηση των κρουσμάτων Covid στην Ινδία και των αυξημένων περιορισμών των μετακινήσεων στις Φιλιππίνες ευνοεί τους Κινέζους ναυτικούς να αποκτήσουν εμπειρία ενώ για του πράκτορες πληρωμάτων να αναπτύξουν επιχειρηματικές σχέσεις με ναυτιλιακές εταιρείες που παραδοσιακά προτιμούσαν άλλες εθνικότητες.
Η Κίνα είναι η κορυφαία πηγή ναυτικών στον κόσμο για την επάνδρωση των εμπορικών πλοίων, ακολουθούμενη από τις Φιλιππίνες και την Ινδία, αν και παραδοσιακά ένα μεγάλο ποσοστό Κινέζων ναυτικών εργάζονται σε τοπικές ναυτιλιακές εταιρείες.
Με την Κίνα να αναγνωρίζει ήδη τους ναυτικούς ως εργαζομένους κλειδιά και τη σαφή διαθεσιμότητα εμβολίων για τον Covid-19, είναι πιθανό να προσφέρει ακόμα ένα πλεονέκτημα στους κινέζους ναυτικούς, καθώς χώρες και αεροπορικές εταιρείες αρχίζουν να απαιτούν πιστοποιητικό εμβολιασμού ως προϋπόθεση για να ταξιδέψουν.
Οι ναυλωτές χρησιμοποιούν ρήτρες για την ΜΗ αλλαγή πληρωμάτων για να αποφύγουν την πραγματοποίηση αλλαγών πληρώματος τους τελευταίους μήνες, μια κίνηση που δέχθηκε επίθεση από συνδικάτα. Επιπλέον, οι ναυλωτές απαιτούν επίσης πλοία με όλο το πλήρωμα να είναι εμβολιασμένο, κάτι που φέρνει τους ναυτικούς από την Ινδία και τις Φιλιππίνες σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους Κινέζους.
Άλλα πληρώματα σε αυξημένη ζήτηση είναι αυτά από την Ανατολική Ευρώπη.
«Οι ναυτικοί από την Ανατολική Ευρώπη κατακλύζονται από προσφορές για εργασία λόγω της κατάστασης στην Ινδία και επίσης εν μέρει λόγω των περιορισμένων – και δαπανηρών – πτήσεων προς και από τις Φιλιππίνες», σχολίασε ο Henrik Jensen, διευθύνων σύμβουλος της Danica Crewing Services, εταιρεία με ισχυρές ρίζες στην Ουκρανία και τη Ρωσία.
«Ουκρανοί και Ρώσοι ναυτικοί έχουν σχετικά χαμηλούς περιορισμούς στο να ταξιδεύουν και το ποσοστό με κρούσματα Covid-19 είναι σχετικά χαμηλό μεταξύ τους – τουλάχιστον αυτό βλέπουμε από υποχρεωτικά PCR τεστ πριν επιβιβαστούν στα αεροπλάνα», δήλωσε ο Jensen.
«Παρόλο που η κατάσταση του Covid-19 χαλαρώνει στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, κοιτάζοντας την κατάσταση παγκοσμίως, φοβάμαι ότι αντιμετωπίζουμε μια κρίση αλλαγής πληρώματος του ίδιου διαμετρήματος με το προηγούμενο έτος ή ακόμα χειρότερα», δήλωσε ο Jensen.
«Η κρίση των αλλαγών πληρωμάτων είναι πολύ μακριά από το να τελειώσει. Στην πραγματικότητα, το 2021 αναμένεται να είναι χειρότερο από πέρυσι, με την πρόσφατη αύξηση των κρουσμάτων Covid σε πολλές χώρες που παραδοσιακά τροφοδοτούν με έμψυχο δυναμικό να καθιστά αδύνατη την αλλαγή πληρώματος λόγω των απαγορεύσεων που υπάρχουν στα λιμάνια», προειδοποίησε ο Bjorn Hojgaard, Διευθύνων Σύμβουλος της Anglo-Eastern Univan Group.