Η κατασκευή κρουαζιερόπλοιου στην Κίνα σημείωσε νέο ρεκόρ, καθώς το Adora Flora City καθέλκυσε σε μόλις 1 χρόνο από την έναρξη του έργου, δείχνοντας εντυπωσιακή πρόοδο στη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας.
Η Κίνα πέτυχε ένα ακόμη ορόσημο με την καθέλκυση και του δεύτερου μεγάλου κρουαζιερόπλοιου εγχώριας κατασκευής, μόλις 1 χρόνο μετά την έναρξη της κατασκευής του.
Η καθέλκυση του Adora Flora City πραγματοποιήθηκε νωρίς τη Δευτέρα στο ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao, καθώς το τεράστιο πλοίο μεταφέρθηκε προσεκτικά από την δεξαμενή στο νερό.
Ολόκληρη η διαδικασία ολοκληρώθηκε στις 7:30 π.μ., σηματοδοτώντας μια σημαντική φάση στην κατασκευή πλοίων, όπου το κύτος είναι σε μεγάλο βαθμό ολοκληρωμένο και μένει να ολοκληρωθούν οι εσωτερικές εργασίες. Πάνω από το 70% της κατασκευής του πλοίου έχει ήδη ολοκληρωθεί.
Το Adora Flora City έφτασε σε αυτό το στάδιο πολύ πιο γρήγορα από το προηγούμενο πρώτο πλοίο που κατασκευάστηκε σε Κινεζικά ναυπηγεία, το Adora Magic City, το οποίο είχε ολοκληρωθεί κατά περίπου 40% κατά τη στιγμή της καθέλκυσης του.
Αυτό δείχνει την αυξανόμενη τεχνογνωσία και εμπειρία της χώρας στην κατασκευή κρουαζιερόπλοιων.
Το Adora Flora City είναι μεγαλύτερο και πιο προηγμένο από το Adora Magic City. Είναι 141.900 μικτούς τόνους, κάτι που σημαίνει ότι είναι βαρύτερο κατά 6.400 τόνους σε σχέση με το αδελφό πλοίο του, και έχει μήκος 341 μέτρα, περίπου 17,4 μέτρα μεγαλύτερο.
Το πλοίο προσφέρει αυξημένο χώρο και χωρητικότητα:
- 2.130 δωμάτια επιβατών, περισσότερα από τα 2.111 του προηγούμενου πλοίου
- Χώρος για 5.232 επιβάτες
- 16 καταστρώματα που προορίζονται για την διαβίωση, την αναψυχή και την πολυτέλεια
- Ένα εκτεταμένο αίθριο και μεγαλύτεροι κοινόχρηστοι χώροι για ομαλότερη μετακίνηση επιβατών
- Επιπλέον εσωτερικός και εξωτερικός χώρος αναψυχής συνολικής επιφάνειας άνω των 2.600 τετραγωνικών μέτρων
- Ο χώρος επιβίβασης έχει επίσης βελτιωθεί, προσφέροντας στους επιβάτες μια πιο ανοιχτή και φιλόξενη εμπειρία εισόδου.

Η εκτεταμένη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας για την κατασκευή του συνέβαλε στην ταχεία πρόοδο του πλοίου. Οι μηχανικοί χρησιμοποίησαν λογισμικό προσομοίωσης για να σχεδιάσουν κάθε βήμα του έργου εκ των προτέρων, επιτρέποντας την ταχύτερη και ακριβέστερη εκτέλεση των εργασιών.
Πάνω από 25 εκατομμύρια εξαρτήματα χαρτογραφήθηκαν ψηφιακά, επιτρέποντας τον έλεγχο ποιότητας σε πραγματικό χρόνο μέσω εφαρμογών για κινητά και συσκευών που χρησιμοποιούνται από το προσωπικό του ναυπηγείου. Οι εργαζόμενοι μπορούσαν να δουν και να συγκρίνουν τρισδιάστατα σχέδια σε tablet, εντοπίζοντας πιθανά προβλήματα πριν αυτά συμβούν.
Αυτή η προσέγγιση βοήθησε στη μείωση του χρόνου κατασκευής κατά περίπου 30% και στις ώρες εργασίας κατά 20%, σύμφωνα με το ναυπηγείο.
Σε αντίθεση με το πρώτο κρουαζιερόπλοιο, το οποίο απαιτούσε ξένη επίβλεψη, το Adora Flora City κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου από μια κινεζική ομάδα.
Η χώρα επικεντρώνεται επίσης στην κατασκευή των δικών της συστημάτων κρουαζιερόπλοιων. Βασικά χαρακτηριστικά, όπως οι ανελκυστήρες και οι εγκαταστάσεις ψυχαγωγίας, αναπτύσσονται τώρα στην εγχώρια αγορά, βελτιώνοντας το συνολικό ποσοστό εντοπισμού κατά 5%.
Τα μελλοντικά σχέδια στοχεύουν στην αύξηση αυτού του ποσοστού στο 80% εντός δέκα ετών.
Το πλοίο θα εισέλθει τώρα στο στάδιο εγκατάστασης του εσωτερικού εξοπλισμού, όπου θα ολοκληρωθούν οι εσωτερικοί χώροι, τα συστήματα ασφαλείας και οι ζώνες ψυχαγωγίας και αναμένεται να ξεκινήσει τις δοκιμές στη θάλασσα το 2026 και να παραδοθεί μέχρι το τέλος του ίδιου έτους.
Μόλις είναι έτοιμο, το Adora Flora City θα έχει έδρα την Γκουανγκζού.
Η καθέλκυση έχει επαινεθεί από διεθνείς εμπειρογνώμονες, συμπεριλαμβανομένου του νηογνώμονα RINA, ο οποίος αναγνώρισε την ταχύτητα και την ποιότητα της κατασκευής.
Εν τω μεταξύ, το πρώτο μεγάλο κρουαζιερόπλοιο εγχώριας κατασκευής της χώρας, το Adora Magic City, το οποίο ξεκίνησε τα δρομολόγια τον Ιανουάριο του 2024, έχει ήδη μεταφέρει πάνω από 350.000 επιβάτες σε περισσότερα από 100 ταξίδια.