Κατάσχεση πλοίου του Ομίλου HNA από τη Shagang Shipping

katasxxesi_ploiou_tou_omilou_hna_apo_shagang_shipping_

Η εταιρεία με βάση το Χονγκ Κονγκ Shagang Shipping έχει το νόμιμο δικαίωμα να κατασχέσει το πλοίο MV Bulk Peace του Ομίλου HNA, το οποίο βρίσκεται στην Αυστραλία. Αυτή η διοικητική πράξη είναι αποτέλεσμα μιας μακροχρόνιας νομικής διαδικασίας, όπου η Shagang Shipping ζητούσε 66,4 εκατομμύρια δολάρια από την HNA Group, επειδή η τελευταία δεν έχει συμμορφωθεί με τους όρους της σύμβασης μίσθωσης του πλοίου MV Dong-A Astrea, το 2008.

Η Shagang Shipping έχει προχωρήσει στις κατασχέσεις 3 σκαφών μέχρι στιγμής (το MV Bulk Peace κατασχέθηκε για πρώτη φορά στην Ινδία πριν από 3 χρόνια, ενώ το κρουαζιερόπλοιο MV Henna κατασχέθηκε επίσης το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους). Η εταιρεία του Χονγκ Κονγκ έλαβε διαταγή πληρωμής κατά της εταιρείας Grand China Shipping του Ομίλου HNA. Η Shagang Shipping έχει το δικαίωμα να λαμβάνει οικονομικές συναλλαγές που πραγματοποιούνται από τον Όμιλο μέσω 7 αμερικάνικων και κινέζικων τραπεζών.

Η Shagang Shipping ισχυρίζεται ότι ο όμιλος HNA κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να επιβραδύνει τη διαδικασία και προσπαθεί να αγνοήσει τις εντολές των δικαστηρίων, ακόμα και να μη συμμετάσχει στις διαπραγματεύσεις για τα χρέη της. Υπάρχει μια πληροφορία ότι οι διάφορες θυγατρικές της εταιρείας, όπως η Grand China Logistics Holdings (Group), η Grand China Shipping (Yantai), η Grand China Shipping (Χονγκ Κονγκ) Company Limited (που είναι σε διαδικασία εκκαθάρισης), η Ocean Container Trading (Χονγκ Κονγκ) και άλλες αντιμετωπίζουν τις ίδιες οικονομικές δυσκολίες παγκοσίως. Η Shagang Shipping πιστεύει ότι η μόνη νόμιμη και αποτελεσματική μέθοδος συμμόρφωσης είναι η κατάσχεση των πλοίων. Γι’ αυτό υπάρχει μια προγραμματισμένη για τις 9 Φεβρουαρίου 2015 ακροαματική διαδικασία στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου.

Η ιστορία ξεκίνησε το 2008 όταν το τύπου capesized πλοίο μεταφορά χύδην φορτίου MV Dong-A Astrea είχε ναυλωθεί από τη Shagang Shiping στην εταιρεία του Ομίλου HNA, Grand China Shipping Company Limited, για μια περίοδο 7 ετών. Το πρόβλημα ήταν ότι η Grand China Shipping κατέβαλε κανονικά τις μισθώσεις μόνο για τους πρώτους 5 μήνες και στη συνέχεια σταμάτησε να πληρώνει προς τη Shagang Shiping.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς στη Shagang Shiping χρωστούνται 52.500 δολάρια για κάθε ημέρα μίσθωσης, μετά τους πρώτους 5 μήνες της σύμβασης. Η εταιρεία με βάση το Χονγκ Κονγκ έχει κερδίσει από τότε δικαστικές αποφάσεις (που της καταλογίζουν υπέρ της περισσότερα από 18 εκατομμύρια δολάρια), ενώ τον Νοέμβριο του 2012 τις καταλογίστηκαν υπέρ της ζημιές αξίας περίπου 58 εκατομμυρίων δολαρίων. Ούτε η Neither Grand China Shipping, ούτε ο Όμιλος HNA συμφώνησαν να πληρώσουν, αλλά αποφάσισαν να προσφύγουν κατά της απόφασης, κάτι που ουσιαστικά απορρίφθηκε από το Ανώτατο Δικαστήριο της Αγγλίας.