Κύριοι ΠΡΟΣΟΧΗ !!! Να μη χαθεί η … μπάλα…

ΑΠΟΡΩ , μέρες τώρα, με την ΕΠΙΜΟΝΗ, η οποία τείνει να γίνει ΕΜΜΟΝΗ του κ Υπουργού στην ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Από την άλλη, ΚΑΤΑΝΟΩ ότι ως μόδα της εποχής «πουλάει».

ΔΕΧΟΜΑΙ αξιωματικά, ότι οι πάσης φύσεως σύμβουλοι και γενικότερα τα στελέχη που έχει δίπλα του ο κ. Υπουργός (σε θέματα ναυτικής εκπαίδευσης), είναι ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΙΑ και γνωρίζουν καλύτερα από εμένα και τον καθένα τα θέματα για τα οποία επιλέχθηκαν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους. Το ίδιο ισχύει για Διευθυντές και Διοικητές της ΑΕΝ Ασπροπύργου, οι οποίοι είναι οι κατά νόμο και κατ΄ουσία ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ για τη διάχυση της «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ» της μεγαλύτερης ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΑΕΝ της χώρας μας, άρα την εικόνα της στην κοινωνία.
ΚΑΤΑΝΟΩ απόλυτα την έλλειψη ετοιμότητας λόγω της άσχημης συγκυρίας και ουδείς ανέμενε λύσεις από την πρώτη στιγμή, αν και υπήρχαν. Κατανοώ, επίσης, το χρονικό περιθώριο που δόθηκε προς όλους να προετοιμασθούν κατάλληλα.

ΔΕΝ ΚΑΤΑΝΟΩ, όμως, την απουσία κάποιας ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ από το Υπουργείο ή την ΑΕΝ/Α, ειδικότερα μετά τις 31/03/20, όταν ΕΠΙΣΗΜΑ ανακοινώθηκε ότι ΞΕΚΙΝΟΥΝ μαθήματα τηλεκπαίδευσης.

ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΕΚΤΙΘΕΤΑΙ Ο κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ & ΠΛΗΤΤΕΤΑΙ Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΑΕΝ/Α, ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ;
ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΔΙΧΩΣ ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΝΑ ΣΗΚΩΣΕΙ ΤΟ ΦΟΡΤΙΟ;
ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΝΑ ΕΣΤΙΑΖΕΙ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ;

EΝ ΑΝΑΜΟΝΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΕΝ/Α, ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ … ΛΥΣΕΙΣ

Επισυνάπτω το άρθρο 65, στο οποίο έχω μαρκάρει δύο όρους και μια ενότητα.
Ξεκινώ με τους δύο όρους, οι οποίοι είναι οικείοι σε εμένα λόγω μεταπτυχιακού σε Παιδαγωγικά θέματα. Όταν μιλάμε για εξ ΄αποστάσεως εκπαίδευση, αναφερόμαστε σε δύο μορφές της : τη ΣΥΓΧΡΟΝΗ και την ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ.

Στη ΣΥΓΧΡΟΝΗ εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η διαδικασίες διδασκαλίας και μάθησης γίνονται ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, δηλ. οι σπουδαστές μαθαίνουν από ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΤΟΠΟ στον ΙΔΙΟ ΧΡΟΝΟ. Ένα παράδειγμα αυτής της μορφής εξ΄αποστάσεως είναι η «περιβόητη» ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ , όπως και το επίσης γνωστό live chatroom.

Στην ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που είναι και ΠΙΟ ΔΙΑΔΕΔΟΜΕΝΗ μορφή, οι σπουδαστές μαθαίνουν από ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΤΟΠΟ και σε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εκπαιδευτική πλατφόρμα MEREDU.GUNET, η οποία ΥΠΑΡΧΕΙ και χρησιμοποιείται ΕΔΩ & ΧΡΟΝΙΑ από την ΑΕΝ/Α, καθώς είναι ΑΠΛΗ στη χρήση της, η συντριπτική πλειονότητα καθηγητών είναι εκπαιδευμένοι σε αυτή και ΗΔΗ τη χρησιμοποιούν, ενώ και οι σπουδαστές από την πλευρά τους είναι πλήρως εξοικειωμένοι με αυτή, καθώς ενημερώνονται και ανταλλάσουν μέσω αυτής εκπαιδευτικό υλικό με τους καθηγητές τους. Στο σημείο αυτό να επισημάνω ότι παρέχεται ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ της εν λόγω πλατφόρμας από το Υπουργείο , ενώ η εγγραφή κάθε σπουδαστή προϋποθέτει καταχώρηση του e- mail του (άρα υπάρχουν έτοιμα στη βάση δεδομένων).

Η διεθνής παιδαγωγική πρακτική που ακολουθείται σχεδόν από ΟΛΑ τα εκπαιδευτήρια είναι ο συνδυασμός ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ και ΑΣΥΓΧΡΟΝΗΣ εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ,ώστε να έχουν καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Αυτό ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ στο άρθρο με το « ή και ». ΔΕΝ ΜΙΛΑΕΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ). Αυτό το έχει δει κανείς από τους υπεύθυνους; Διότι, είναι πραγματικά ΤΡΑΓΙΚΟ (!!) να ΥΠΑΡΧΕΙ η ΛΥΣΗ μπροστά στα μάτια σου και ΝΑ ΜΗΝ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΕΙΣ, ρισκάροντας το εξάμηνο των σπουδαστών, την εικόνα των ΑΕΝ, του κ. Υπουργού, της Κυβέρνησης !
Θέλετε να δώσουμε ένα παράδειγμα;

ΛΥΣΗ – 1η ευκαιρία χαμένη
Από τις 13/03/20 ΞΕΚΙΝΑΜΕ, ΑΜΕΣΑ, να λειτουργούμε τις ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΕΣ της ΑΕΝ/Α και ΟΛΑ τα ΜΑΘΗΜΑΤΑ (θεωρητικά και εργαστηριακά) μέσω της πλατφόρμας MAREDU που ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΤΟΙΜΗ !
Παράλληλα «τρέχουμε» τις διαδικασίες για λειτουργία ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ , ως συμπληρωματική μορφή εξ΄αποστάσεως εκπαίδευσης.
Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζουμε ομαλό ρυθμό στη ροή των μαθημάτων, διατηρούμε εντός στόχων τους σπουδαστές, δεν διακινδυνεύουμε την υστεροφημία της ΑΕΝ/Α (η μεγαλύτερη ΑΕΝ της χώρας), κερδίζοντας παράλληλα χρόνο να εκτιμήσουμε την κατάσταση και να τη βελτιώσουμε, χωρίς πίεση.

ΛΥΣΗ – 2η ευκαιρία χαμένη
Υποθέτοντας ότι δεν εκτιμήσαμε σωστά, δίνεται 2η ευκαιρία στις 26 ή 27/03/20. Έχουν χαθεί μόλις 9 ημέρες μαθημάτων. Με μέσο όρο 7 διδακτικές ώρες/τμήμα, έχουμε χάσει περίπου 63 ώρες f2f διδασκαλίας.
Ούτε τώρα λειτουργούν σωστά τα αντανακλαστικά μας. Έχουμε παραπληροφορηθεί, δεν γνωρίζουμε, δεν μπορούμε να σκεφτούμε αυτή τη λύση ή δεν μας αρέσει ή δεν τη θέλουμε βρε αδελφέ! Έχουμε εμμονή με την πλατφόρμα σύγχρονης διδασκαλίας εξ΄αποστάσεως. Όμως αρχίζουμε και πιεζόμαστε λόγω καταστάσεων…

ΛΥΣΗ – 3η ευκαιρία χαμένη
Ο κ. Υπουργός δηλώνει ότι ξεκινά η τηλεκπαίδευση.
Όμως κάτι συμβαίνει και για διάφορους λόγους διαπιστώνονται καθυστερήσεις.
Θέτουμε ΑΜΕΣΑ σε λειτουργία την πλατφόρμα MAREDU , ώστε εκτός των παραπάνω λόγων να εκτονώσουμε και την πίεση που υφιστάμεθα…

Θα μου πει κάποιος με ποιο τρόπο θα γίνουν τα μαθήματα, τα εργαστήρια κτλ. Και εκεί υπάρχουν λύσεις. Βρίσκονται στο μυαλό όλων. Όμως αυτές, τις «γεννάει» η κάθε λογής ανάγκη: επιβίωσης, αυτοβελτίωσης, εξέλιξης, ικανοποίησης των πελατών… Και εν τέλει είναι αυτό το συστατικό που χαρακτηρίζει την κουλτούρα κάθε εκπαιδευτικού οργανισμού. Αλλά είπαμε, εκείνοι , αυτό είναι θέμα Διοικητών και Διευθυντών της ΑΕΝ/Α , όχι δικό μας….

2. Τώρα αναφορικά με την παράγραφο που αφορά στις δωρεές εξοπλισμού, φαντάζομαι ότι όλοι γνωρίζετε πως στο εμπόριο διατίθενται Refurbished Desktops, τα οποία εξυπηρετούν πλήρως αυτή την μορφή εκπαίδευσης με μια μέση τιμή περίπου 80 ευρώ. Μια μεγάλη παραγγελία σαφώς και θα κοστίσει φτηνότερα.
Από τη στιγμή που «καιγόμαστε» κοιτάμε να έχουμε απτά εργαλεία να κάνουμε τη δουλειά μας και αφήνουμε τα laptop και τα desktop τελευταίας τεχνολογίας για αργότερα. Γενικότερα κύριοι «δεν καθόμαστε…τρέχουμε»

Στα 23 χρόνια ΣΥΝΕΧΟΥΣ παρουσίας μου στο χώρο της ΑΕΝ/Α, «χόρτασα» επιτροπές , αναφορές, συζητήσεις, εντολές και υποσχέσεις ή μεγαλόπνοα σχέδια. Ειδικότερα μετά το 2013, όλοι βάλθηκαν να αναβαθμίσουν την ΑΕΝ/Α και οι εντολές «αναβάθμισης» έπρεπε να ικανοποιηθούν άμεσα.
Πλησιάζοντας στα μέσα του 2020, αν είχαν υλοποιηθεί έστω τα μισά έργα που σχεδίασαν οι «φωστήρες», η ΑΕΝ/Α δεν θα είχε να ζηλέψει τίποτα από τις σύγχρονες ναυτικές ακαδημίες.
Και μιλώ μόνο για εγκαταστάσεις και υλικοτεχνική υποδομή, διότι ο σχεδιασμός ,η υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, η πρόσληψη και επιμόρφωση του προσωπικού αποτελεί άλλη πικραμένη ιστορία…

Συμπερασματικά, θεωρώ εδώ που έχει φτάσει η ιστορία είναι ώρα να «μιλήσουν» οι leaders !
Αυτή νομίζω είναι η κατάλληλη στιγμή ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΜΠΡΟΣΤΑ οι Διευθυντές των σχολών της ΑΕΝ/Α και με την αντιληπτική ικανότητα, τις γνώσεις, την εμπειρία και τις δεξιότητες που διαθέτουν, να ΛΑΒΟΥΝ ΑΜΕΣΑ γρήγορες και σωστές αποφάσεις !

Nικόλαος K. Τσούμας