Παραδόθηκε από τα ναυπηγεία της Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Νοτίου Κορέας στην CMA CGM το μεγαλύτερο πλοίο χωρητικότητας 16,000 TEU εκτοπίζοντας το Emma Mærsk που κατείχε τα σκήπτρα με χωρητικότητα 14,770 TEU.
Η CMA CGM ανακοινώσε ότι το Marco Polo θα δρομολογηθεί στην Γραμμή Ευρώπη – Ασία και πιο συγκεκριμένα με το κάτωθι πρόγραμμα:
• Hong Kong (13 nov)
• Chiwan (13 nov)
• Yantian (15 nov)
• Port Kelang (19 nov)
• Tanger (6 dec)
• Southampton (10 dec)
• Hamburg (12 dec)
• Bremerhaven (14 dec)
• Rotterdam (16 dec)
• Zeebrugge (17 dec)
• Le Havre (19 dec)
• Malta (26 dec)
• Khor Al Fakkan (5 jan)
• Jebel Ali (7 jan)
• Ningbo (23 jan)
Στο τεχνολογικό κομμάτι το Marco Polo έχει κάποιες νέες καινοτομίες όπως :
• Σύστημα “exhaust gas by-pass” που μπορεί να συγκριθεί με την λειτουργιά του Turbo στα αυτοκίνητα και βοηθά στη μεγιστοποίηση της απόδοσης με λιγότερα καύσιμα.
• Η Διαχείριση έρματος φιλτράρεται με φωτισμό από λάμπες UV.
• Έχουν τροποποιηθεί οι κινητήρες για να μειωθεί η ποσότητα των οξειδίων του αζώτου στα καυσαέρια.
• Έχει προβλεφτεί η δυνατότητα χρήσης καύσιμου low sulphur MDO στα ευρωπαϊκά λιμάνια.
• Ο κινητήρας του πλοίου είναι ίδιος με τον κινητήρα του Emma Maersk με την διαφορά ότι είναι 11 κύλινδρος αντί 14 κυλίνδρων του Emma Maersk και συνδυάζεται με νέο σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου της Wärtsilä το οποίο μειώνει την κατανάλωση καύσιμων κατά 3% και λιπαντικών 25% .
Συγκριτικός πίνακας χαρακτηριστικών MARCO POLO vs EMMA MAERSK:
|
MARCO POLO
|
EMMA MAERSK
|
Tonnage:
|
175,343 GT
85,361 NT 187,625 DWT |
170,974 GT
55,396 NT 156,907 DWT |
Length:
|
396.0 m (1,299 ft 3 in)
|
397 m (1,302 ft)
|
Beam:
|
53.6 m (175 ft 10 in)
|
56 m (184 ft)
|
Draught:
|
16.0 m (52 ft 6 in)
|
15.5 m (51 ft)
|
Depth:
|
29.9 m (98 ft 1 in)
|
30 m (98 ft)
|
Installed power:
|
68 MW (92,454 hp)
Wärtsilä 11RT-Flex96c
|
80 MW (109,000 hp)
Wärtsilä 14RT-Flex96c
|
Speed:
|
25.1 knots
|
25.5 knots
|
Capacity:
|
16,000 TEU
|
14,770 TEU
|