Με φορτηγά πλοία ενισχύουν τον στόλο τους οι Έλληνες εφοπλιστές

forthga_ploia_ellhnes_efoplistes_

Με πλοία χύδην φορτίου ενισχύουν τον στόλο τους οι Έλληνες εφοπλιστές εκμεταλλευόμενοι την άνοδο των ναύλων σε αυτή την κατηγορία πλοίων.

Μάλιστα, δύο από τους ισχυρότερους «παίκτες» η Capital Maritime & Trading Corp, συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη και η εταιρεία Tsakos, συμφερόντων της οικογένειας του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου προχωράνε και στη ναυπήγηση σειράς νεότευκτων bulk carriers.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny η εταιρεία του προέδρου της ΠΑΕ Ολυμπιακός Βαγγέλη Μαρινάκη προχώρησε στην τοποθέτηση παραγγελίας για δύο μεγάλα bulk carriers, χωρητικότητας 208.000 τόνων το καθένα σε κινέζικα ναυπηγεία. Το κάθε πλοίο κοστίζει 55 εκατομμύρια δολάρια και η εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα της άσκησης option για άλλα δύο. Η παράδοση θα γίνει στα τέλη του 2015.

Σύμφωνα, πάντα, με τα ίδια στοιχεία η εταιρεία του επίσης «ερυθρόλευκων» αισθημάτων καπετάν Παναγιώτη Τσάκου προχώρησε στην τοποθέτηση παραγγελίας για 5 πλοία χωρητικότητας 115.000 τόνων το καθένα σε ναυπηγεία της Κορέας. Το κόστος ναυπήγησης υπολογίζεται σε 52 εκατομμύρια δολάρια για το καθένα στα οποία περιλαμβάνεται ναυλοσύμφωνο για με χρόνια με option για δύο, προς 23.000 δολάρια την ημέρα.

Όμως, και στην αγορά από «δεύτερο χέρι» οι Έλληνες εφοπλιστές δείχνουν την προτίμησή τους στα φορτηγά πλοία.

Ετσι, την περασμένη εβδομάδα αγοράστηκαν από Έλληνες συνολικά 10 πλοία αντί συνολικού ποσού 457,2 εκατομμύρια δολάρια από τα οποία τα 2 ήταν φορτηγά, τρία δεξαμενόπλοια και 5 πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ.

Η προτίμηση των Ελλήνων στα φορτηγά πλοία μπορεί να αποδοθεί σε μεγάλο βαθμό στην ανάκαμψη της ναυλαγοράς, που έχει αρχίσει να καταγράφεται τους τελευταίους μήνες.

Έτσι, για τα μεγάλα φορτηγά πλοία μπορεί να υπήρξε μια μικρή μείωση κατά 4% στους ναύλος charter σε σχέση με τον Σεπτέμβριο, όμως σε σχέση με τον περυσινό Οκτώβριο αυξήθηκαν κατά 78% φτάνοντας σε ναύλους των 29.415 δολαρίων την ημέρα.

Σε άλλη κατηγορία, όπως τα μεγέθους panamax υπήρξε αύξηση στους ναύλους charter κατά 45% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο και κατά 157% σε σχέση με τον περυσινό Οκτώβριο αφού έκλεισαν στα 15.513 δολάρια την ημέρα.

Αυξήσεις υπήρχαν και στις άλλες κατηγορίες των φορτηγών πλοίων ενώ στα δεξαμενόπλοια υπάρχουν σημαντικές διακυμάνσεις, με αρκετές μειώσεις συγκριτικά με πέρυσι.

 

pireas2day.gr