Με φουλ ταχύτητα προσάραξε φορτηγό πλοίο στη βόρεια θάλασσα – Υπό την επήρεια αλκοόλ ο αξιωματικός γέφυρας που καθόταν στη καρέκλα

Τα αποτελέσματα της έρευνας για το θαλάσσιο ατύχημα του φορτηγού πλοίου Lysblink Seaways, συμπεριλαμβανομένων των όσων συνέβησαν, αλλά και τα συμπεράσματα σχετικά με την ασφάλεια και συστάσεις που έγιναν αναφέρονται στη έκθεση της MAIB.

Το ιστορικό της προσάραξης

Στις 18 Φεβρουαρίου 2015 και ενώ το πλοίο μεταφοράς γενικού φορτίου Lysblink Seaways βρισκόταν εν πλω από το Μπέλφαστ με προορισμό το Skogn της Νορβηγίας, προσάραξε με μέγιστη ταχύτητα κοντά στο Kilchoan, στη χερσόνησο Ardnamurchan, στη Δυτική Σκωτία.

Το πλοίο παρέμεινε προσαραγμένο στη βραχώδη ακτή για σχεδόν 2 ημέρες υπό πολύ άσχημες καιρικές συνθήκες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υποστεί σοβαρές ζημιές στο κύτος του και να υπάρξει σκίσιμο των διπύθμενων του, συμπεριλαμβανομένων κάποιων δεξαμενών καυσίμων, με αποτέλεσμα να υπάρξει διαρροή στη θάλασσα 25 τόνων καυσίμου.

Μετά την λήξη της επιχείρησης διάσωση του το πλοίο δηλώθηκε ολική απώλεια και πήγε για σκραπ.

Η έρευνα της MAIB διαπίστωσε ότι ο αξιωματικός φυλακής της γέφυρας (OOW) – ο οποίος ήταν ο μοναδικός άνθρωπος που βρισκόταν στη γέφυρα εκείνη την στιγμή – ήταν υπό την επήρεια αλκοόλ και δεν πραγματοποιούσε επαρκή βάρδια.

Το σύστημα συναγερμού πλοήγησης γέφυρας (BNWAS) δεν είχε ενεργοποιηθεί και ο συναγερμος ότι το πλοίο ήταν εκτός πορείας στον Ηλεκτρονικό χάρτη είχε τεθεί σε σίγαση. Αν και ένας συναγερμός στο ραντάρ ηχούσε κάθε 6 λεπτά, ο αξιωματικός φυλακής μπορούσε να τον επαναφέρει χωρίς να χρειαστεί να σηκωθεί από την καρέκλα του.

Ζητήματα ασφαλείας

– Ο αξιωματικός φυλακής δεν είχε επίγνωση της κατάστασης ενώ ήταν υπό την επήρεια αλκοόλ.

– Ένας οπτήρας στη γέφυρα θα μπορούσε να ειδοποιήσει τον πλοίαρχο και να τον ενημερώσει για την κατάσταση του αξιωματικού φυλακής επισημαίνοντας του ότι το πλοίο βρίσκεται εκτός πορείας.

– Εάν το BNWAS ήταν ενεργοποιημένο, είναι πιθανό ότι το OOW να είχε συνειδητοποιήσει έγκαιρα ότι βρισκόταν εκτός πορείας.

– Είναι απίθανο το πλοίο να είχε προσαράξει με τόσο μεγάλη ταχύτητα εάν είχε προετοιμαστεί και σχεδιαστεί στους ηλεκτρονικούς χάρτες ένα σωστό, λεπτομερές και κατάλληλο πλάνο ταξιδιού. Εάν είχε γίνει αυτό τα υποχρεωτικά διαθέσιμα χαρακτηριστικά ασφαλείας θα ήταν τότε διαθέσιμα με τους ανάλογους συναγερμούς ώστε να ειδοποιήσει τον αξιωματικό φυλακής ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά.

– Η πολιτική του μηδενικού αλκοόλ της πλοιοκτήτριας εταιρείας δεν είχε εφαρμοστεί αποτελεσματικά σύμφωνα με το σύστημα διαχείρισης ασφάλειας (SMS) παρά τους τακτικούς ελέγχους.

– Οι ελλείψεις, που εντοπίστηκαν σε προηγούμενη έκθεση της MAIB, σχετικά με την κουλτούρα που υπήρχαν σε θέματα ασφαλείας στη Lys Line εντοπίστηκαν και στο Lysblink Seaways, παρά την αλλαγή ιδιοκτησίας.

Δράσεις που έχουν αναληφθεί

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου, έχει λάβει μέτρα για τη βελτίωση της συμμόρφωσης με το SMS στα υπόλοιπα πλοία του στόλου της, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον έλεγχο της κατανάλωσης αλκοόλ και στο bridge resource management.

Διαβάστε ολόκληρη την έκθεση της MAIB εδώ:

Διαβάστε ακόμα