Μέχρι το 2020 το εμπόριο Ασίας -Ευρώπης θα απαρτίζεται αποκλειστικά από υπερμεγεθή UCLV

Το εμπόριο Ασίας-Βόρειας Ευρώπης θα λειτουργεί σχεδόν εξ ολοκλήρου από υπερμεγεθή πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (ULCV) κατά τη διάρκεια των επόμενων τριών ετών.

Αλλά αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι ναυτιλιακές εταιρείες να εκτελούν σημαντικά λιγότερα δρομολόγια κάθε εβδομάδα.

Σύμφωνα με νέα έρευνα της SeaIntel, τα επόμενα τρία χρόνια θα παραδοθούν στις μεταφορικές εταιρείες 90 πλοία χωρητικότητας άνω των14.000 teu, πράγμα που σημαίνει ότι μέχρι το 2020 τα πλοία αυτής της κατηγορίας θα αντιπροσωπεύουν το 88% των πλοίων που κινούνται μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.

Και αν όλα τα νεότευκτα παραδοθούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, από εκείνη την περίοδο θα υπάρχουν 125 πλοία στην γραμμή Ασίας-Βόρειας Ευρώπης που θα έχουν χωρητικότητα 18.000 teu και άνω.

Η SeaIntel πρόσθεσε ότι εάν η ζήτηση παρέμεινε στα σημερινά επίπεδα, το χρονοδιάγραμμα παράδοσης των πλοίων θα σηματοδοτεί την έλευση μιας εποχής όπου οι συνολικές ανάγκες του εμπορίου θα μπορούν να καλυφθούν από μόλις 15 εβδομαδιαίες τακτικές γραμμές απαρτιζόμενες από 165 πλοία των τριών κυρίων ναυτιλιακών υπερσυμμαχιών.

“Υποθέτοντας μια υγιή αύξηση της ζήτησης κατά 5% τα προσεχή τρία χρόνια και επίσης υποθέτοντας τον ίδιο βαθμό χρησιμοποίησης των πλοίων όπως φάνηκε το 2017, θα αναγκάσει ουσιαστικά κάθε συμμαχία να εξαλείψει μία από τις τρέχουσες υπηρεσίες της”, ανέφερε η έρευνα.

Αυτό σημαίνει ότι οι μεταφορικές εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να παραγγείλουν άλλα 14 χωρητικότητας 18.000 teu πλοία – ανεβάζοντας το προβλεπόμενο αριθμό των 125 πλοίων χωρητικότητας άνω των 18.000 teu πλοίων το 2020 στα 165 που θα απαιτούνται για να εκτελέσουν 15 υπηρεσίες, καθιστώντας το εμπόριο μια εξ ολοκλήρου υπόθεση των mega-ULCV πλοίων.

Με τη σειρά του, αυτό θα σήμαινε πιθανώς ότι τα υπάρχοντα στο εμπόριο χωρητικότητας 14.000-17.000 teu πλοία θα ριχτούν στις γραμμές Ασίας-Μεσογείου., αν και καθίσταται εξαιρετικά αμφίβολο αν θα αντέξει αυτό το είδος εισροής, από την στιγμή που το 84% των πλοίων αυτών των γραμμών θα είναι άνω των 14.000 teu.

“Φυσικά, τα άνω των 18.000 teu πλοία μπορούν επίσης να εισαχθούν σταδιακά κατευθείαν στο μεσογειακό εμπόριο, τίποτα δεν το εμποδίζει να συμβεί Από αυτή την οπτική γωνία, το πεδίο είναι ορθάνοιχτό για περισσότερες παραγγελίες πλοίων άνω των 18.000 teu”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της SeaIntel, Άλαν Μέρφι:.