Μείωση της παραγωγικότητας στα 30 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου

port_productivity

Μικρή βελτίωση έχει σημειωθεί στα επίπεδα παραγωγικότητας των 30 μεγαλύτερων λιμανιών container στον κόσμο κατά τα τελευταία 2 χρόνια, ενώ αρκετά λιμάνια ανά τον πλανήτη εμφανίζουν ανησυχητικά επίπεδα πτώσης της παραγωγικότητας, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του IHS Markit.

H σχετική λιμενική παραγωγικότητα των 30 μεγαλύτερων λιμανιών μειώθηκε κατά 7,5% ανάμεσα στο πρώτο μισό του 2014 και το πρώτο μισό του 2016.

“Πέρα από κάποιες φωτεινές εξαιρέσεις, η συνολική εικόνα δεν είναι καθόλου καλή”, δήλωσε ο Andy Lane της CTI Consultancy, προσθέτοντας ότι “το μεγαλύτερο κομμάτι της μείωσης σημειώθηκε το 2015 και είδαμε μια μικρή επάνοδο στο πρώτο μισό του 2016, η οποία όμως δεν ήταν αρκετή για να επαναφέρει την παραγωγικότητα στα επίπεδα του 2014.”

“Βασική αιτία της χαμηλής παραγωγικότητας είναι η αδιαφορία για την δυνητική αξία της βελτίωσής της”, σημείωσε επίσης ο Lane.

Σύμφωνα με την ανάλυση του IHS Markit, η μεγαλύτερη μείωση της παραγωγικότητας σημειώθηκε στα μεγάλα λιμάνια της Μεσογείου, καθώς η αύξηση του μέσου χρόνου steam-in (από 4,2 ώρες σε 8,3 ώρες) και η μείωση 12% στην ταχύτητα εύρεσης θέσης αγκυροβολίας οδήγησαν σε συνολική μείωση της παραγωγικότητας των λιμανιών κατά 23%.

Τα λιμάνια της Μέσης Ανατολής και της Ινδίας έρχονται δεύτερα στην μειωμένη παραγωγικότητα, καταγράφοντας αύξηση 16% στον χρόνο αγκυροβολίας, η οποία αντισταθμίζεται ελαφρώς με βελτίωση του χρόνου steam-in από 6,9 σε 6,8 ώρες. Η συνολική μείωση της παραγωγικότητας έφτασε στο 12%.

Τα λιμάνια της Ανατολικής Ασίας κατέγραψαν μείωση 9%, ενώ της Βόρειας Αμερικής 8%. Στη Νοτιοανατολική Ασία η μείωση της παραγωγικότητας ήταν 3%.

Η μόνη περιοχή που κατέγραψε βελτίωση ήταν η Βόρεια Ευρώπη, με αύξηση παραγωγικότητας 7%, η οποία οφείλεται εν πολλοίς στην μείωση του χρόνου steam-in από 6,9 σε 4,9 ώρες με την ταχύτητα εύρεσης θέσης αγκυροβολίας να βρίσκεται στο ζενίθ.

Επιπλέον, η ανάλυση έδειξε μεγάλη σπατάλη χρόνου μεταξύ της άφιξης στο λιμάνι και της ολοκλήρωσης της διαδικασίας ελλιμενισμού. Για τα 25.000 πλοία που έγιναν αντικείμενο ανάλυσης στα 30 μεγαλύτερα λιμάνια για το πρώτο μισό του 2016, ο μέσος χρόνος αναμονής κυμάνθηκε από 0,4 ώρες στην Βόρεια Αμερική μέχρι 7,3 ώρες στη Μεσόγειο, με τον παγκόσμιο μέσο όρο να βρίσκεται στις 4,7 ώρες.

“Ακόμα και με έναν μετριοπαθή στόχο 3 ωρών αναμονής, οι 1,7 ώρες που απομένουν μπορούν να μετατραπούν σε πιο αργή πλεύση, το οποίο για τους 400.000 ελλιμενισμούς ανά έτος θα μπορούσε να σημαίνει πιθανή αύξηση εσόδων έως και 1 δις δολάρια”, δήλωσε ο Lane.