MOL Drybulk: Στην τελική ευθεία η αιολική πρόωση σε πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου

Η MOL Drybulk, το τμήμα μεταφοράς χύδην φορτίου της ιαπωνικής Mitsui O.S.K. Lines συνεχίζει τις προσπάθειές της να επεκτείνει την ανάπτυξη των τεχνολογιών αιολικής πρόωσης της για τη μείωση των εκπομπών από τις μεταφορές χύδην φορτίων.

Στην πιο πρόσφατη εξέλιξη, η MOL Drybulk και ο όμιλος Drax με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο συμφώνησαν να συνεργαστούν για να μειώσουν τις εκπομπές και το κόστος καυσίμων που σχετίζονται με τη βιομάζα, αναπτύσσοντας τεχνολογία αιολικής ενέργειας στα πλοία, με στόχο τη μείωση των εκπομπών κατά ένα πέμπτο.

Γνωστό ως Wind Challenger, η MOL ηγείται των προσπαθειών στην Ιαπωνία για την ανάπτυξη ενός άκαμπτου πανιού που μπορεί να τοποθετηθεί στο κατάστρωμα των πλοίων της για να βοηθήσει με την αιολική ενεργεία την πρόωση, με άκοπο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου του πλοίου και στη συνέχεια και των εκπομπών.

Η MOL πλησιάζει στην ανάπτυξη της πρώτης εγκατάστασης του Wind Challenger αργότερα αυτό το έτος, μετά από αρκετά χρόνια δοκιμών και θα δώσει δεδομένα από το πρώτο πλοίο που θα επεκτείνει την προσπάθεια.

«Η τεχνολογία hard sail της MOL Drybulk έχει τη δυνατότητα να μεταμορφώσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων και το κόστος των καυσίμων και υποστηρίζοντας τις παγκόσμιες προσπάθειες για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης», δήλωσε ο Will Gardiner, Διευθύνων Σύμβουλος του Drax Group.

«Αυτή η συνεργασία για την προώθηση αυτής της σημαντικής νέας τεχνολογίας θα υποστηρίξει τη δέσμευση της Drax για μείωση των εκπομπών της δικής της αλυσίδας εφοδιασμού και θα μπορούσε επίσης να προσφέρει εκτεταμένα οφέλη σε διάφορους τομείς που βασίζονται στα πλοία για τη μεταφορά αγαθών σε πελάτες σε όλο τον κόσμο».

Στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας, οι δύο εταιρείες θα μελετήσουν τη σκοπιμότητα ανάπτυξης ενός φιλικού προς το περιβάλλον πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου πρώτης και δεύτερης γενιάς για τη μεταφορά της βιομάζας του Drax.

Τα πρώτα πλοία θα χρησιμοποιήσουν την αυτοματοποιημένη τεχνολογία σκληρού πανιού της MOL, το Wind Challenger, και θα αξιολογήσουν την εφαρμογή άλλων τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων των πανιών με ρότορα.

Το πλοίο δεύτερης γενιάς στοχεύει τουλάχιστον στη μείωση στο μισό των εκπομπών με τα με τα με πλοία που χρησιμοποιούν πολλαπλά πανιά Wind Challenger, άλλες τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών άνθρακα υπό ανάπτυξη και χρήση εναλλακτικών καυσίμων όπως αμμωνία, υγροποιημένο φυσικό αέριο και συνθετικά καύσιμα.

«Η MOL συνεργάζεται με τους εταίρους της για την ανάπτυξη της τεχνολογίας Wind Challenger για πάνω από μια δεκαετία και είναι υπέροχο να το βλέπουμε αυτό να γίνεται πραγματικότητα», δήλωσε ο Kazuhiko Kikuchi, Πρόεδρος και Αντιπρόσωπος Διευθυντής της MOL Drybulk.

«Αυτή η συνεργασία θα μας βοηθήσει να έχουμε θετικό αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο τα πέλλετ ξύλου και άλλα φορτία μεταφέρονται σε όλο τον κόσμο».

Το έργο της MOL Drybulk θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη των τεχνολογιών που θα χρησιμοποιηθούν και τη σύνδεση με το ναυπηγείο όπου θα κατασκευαστεί το πλοίο και θα εξοπλιστεί με την τεχνολογία hard sail. Η Drax θα συνεργαστεί με τα λιμάνια και τους τερματικούς σταθμούς στην αλυσίδα εφοδιασμού στις επιχειρησιακές μελέτες σκοπιμότητας.

Οι εταιρείες σχεδιάζουν να διευκολύνουν την ανάπτυξη πλοίων που θα κινούνται με αιολική ενέργεια με σκοπό τη μεταφορά χύδην φορτίων πελετ της Drax στους πελάτες τους στην Ιαπωνία, όπου η βιομάζα χρησιμοποιείται για την παραγωγή αξιόπιστης, ανανεώσιμης ενέργειας, η οποία εκτοπίζει τα ορυκτά καύσιμα. Ο στόχος είναι να αναπτυχθεί το πρώτο πλοίο με αιολική πρόωση για τη Drax έως το 2025.

Το πρώτο bulker που κατασκευάζεται για να ενσωματώσει το Wind Challenger θα λειτουργεί για την Tohoku Electric και έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε λειτουργία πριν από το τέλος του 2022. Η MOL ανέφερε ότι συνεργάζεται επίσης με τον μακροπρόθεσμο πελάτη της Enviva, μια παγκόσμια εταιρεία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που ειδικεύεται σε βιώσιμη βιοενέργεια ξύλου, για την ανάπτυξη ενός φιλικού προς το περιβάλλον ΔΟΕ Ρήγου μεταφοράς χύδην φορτίου.

Η MOL είπε ότι συνεργάζεται επίσης με την ινδική εταιρεία Tata Steel για την ανάπτυξη ενός φιλικού προς το περιβάλλον φορτηγού χύδην φορτίου για τη μεταφορά πρώτων υλών στα χαλυβουργεία. Και τα δύο αυτά σχέδια σκαφών ενσωματώνουν επίσης το Wind Challenger.

Η MOL είπε πρόσφατα ότι σε συνεργασία με την Enviva μελετούσε την προσθήκη ρότορα ανέμου σε ένα bulker εξοπλισμένο επίσης με το σύστημα Wind Challenger.

Διαβάστε ακόμα