Nεότερης ηλικίας πλοία πωλούνται για παλιοσίδερα

Σε ανάλυση του οίκου Drewry, αναφέρεται πως η ολοένα μειωμένη κεφαλαιακή επάρκεια -ίδια κεφάλαια- των πλοιοκτητριών εταιρειών θα οδηγήσει όλο και περισσότερους πλοιοκτήτες να επιλέξουν την διέξοδο της διάλυσης των πλοίων και μάλιστα νεότερων πλοίων.

Στη συνέχεια αναφέρει πως δεν θα υπάρξει βελτίωση της αγοράς το 2013, γεγονός που θα αυξήσει περισσότερο την ήδη δύσκολη οικονομική κατάσταση των εταιριών του κλάδου.

Ταυτόχρονα, υποστηρίζει πως ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για το 2013 θα είναι μεγαλύτερος από το 2012 τοποθετώντας τον πάνω από τους 36 εκ. τόνους, αλλά η σωρευτική αύξηση του στόλου τα τελευταία χρόνια δεν αφήνει περιθώρια βελτίωσης για το 2013 καθώς η αύξηση τονάζ το 2012 ήταν 12,3% δηλαδή 35 εκ. τόνους ύστερα από αύξηση 15,2% το 2011. Για το 2013 εκτιμά ότι τα πλοία προς παράδοση ανέρχονται στους 28 εκ. τόνους.

«Παρά το γεγονός ότι οι προβλέψεις για το 2013 δεν προμηνύουν σημαντικές μεταβολές συγκριτικά με το 2012, αρκετοί πλοιοκτήτες έχουν αρχίσει και τοποθετούνται σε παραγγελίες νέων πλοίων η αγορές μεταχειρισμένων προεξοφλώντας με αυτό τον τρόπο ότι δεν αναμένεται σημαντική περεταίρω πτώση των τιμών οι οποίες βρίσκονται σε ελκυστικά επίπεδα» επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas και προσθέτει:

« Σε παγκόσμιο επίπεδο υπολογίζεται ότι οι παραγγελίες νεότευκτων, για όλους τους τύπους των πλοίων, μέχρι στιγμής για το 2013 είναι διπλάσιες από την ίδια περίοδο πέρυσι. Στα μεταχειρισμένα η τάση σε παγκόσμιο επίπεδο δεν είναι τόσο αυξητική, αλλά αναμένεται να παρουσιάσει άνοδο στο επόμενο διάστημα, ενώ σε επίπεδο Ελλήνων πλοιοκτητών οι αγορές μεταχειρισμένων πλοίων είναι διπλάσιες από την αντίστοιχη περίοδο του 2012, δηλαδή 40 πλοία εκ των οποίων το 70% αφορούν πλοία ξηρού φορτίου».

marinews.gr

Διαβάστε ακόμα