Η Kongsberg Maritime έλαβε την αρχική έγκριση από τον νηογνώμονα DNV για να επιτρέψει τη μεταφορά ενός μέλους του πληρώματος- κλειδί από το πλοίο σε ένα κέντρο ελέγχου στην στεριά, κάνοντας έτσι ένα σημαντικό βήμα προς την λειτουργία των μη επανδρωμένων πλοίων.
Η κίνηση αυτή θα επιτρέψει στον Α’ μηχανικό να βρίσκεται σε ένα Κέντρο Απομακρυσμένων Επιχειρήσεων (ROC), όπου τα καθήκοντα μπορούν να εκτελούνται από έναν σταθμό εργασίας σε ένα γραφείο, αντί σε ένα πλοίο.
Από το σταθμό εργασίας, ο Α’ μηχανικός θα μπορεί να παρακολουθεί και να ελέγχει τα συστήματα, συμπεριλαμβανομένων του Συστήματος Διαχείρισης Ενέργειας, του συστήματος έρματος και των μηχανημάτων καταστρώματος σε τρία πλοία ταυτόχρονα.
Τα πλοία θα είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Yara Birkeland στον κόσμο και δυο ηλεκτρικές φορτηγίδες, Marit και Therese, που διαχειρίζεται η νορβηγική εταιρεία ASKO.
«Ο ρόλος του Α μηχανικού περιλαμβάνει την παρακολούθηση των συστημάτων αυτοματισμού και ελέγχου επί του πλοίου. Για αυτήν τη δοκιμή, η μεταφορά αυτής της λειτουργικότητας στο ROC που βασίζεται στην στεριά θα δώσει την δυνατότητα σε ένα άτομο να διαχειρίζεται τώρα μια σειρά συστημάτων σε τρία πλοία ταυτόχρονα, αντί για ένα», λέει ο Pål André Eriksen, SVP Remote & Autonomous Solutions, Kongsberg Maritime.
Η πλήρης έγκριση για τη λειτουργία που είναι γνωστή ως «Chief-to-Shore» αναμένεται να χορηγηθεί αργότερα μέσα στο έτος, μόλις ολοκληρωθεί η περίοδος δοκιμών, υπό την επίβλεψη του DNV και της Νορβηγικής Ναυτιλιακής Αρχής.
Είναι ένα σημαντικό βήμα το οποίο μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της έλλειψης ναυτικών σε ολόκληρη τη βιομηχανία και να καταστήσει τις δραστηριότητες των πλοίων ασφαλέστερες και αποτελεσματικότερες.
Ο Pål André Eriksen, Kongsberg Maritime, SVP Remote & Autonomous Solutions, δήλωσε: «Το ταξίδι προς την αυτόνομη και χωρίς πληρώματα λειτουργία των πλοίων ορίζεται από ένα σύνολο πραγμάτων. Για να φτάσουμε εκεί, πρέπει να κάνουμε κάθε ένα βήμα με τη σειρά και να αποδείξουμε τη λειτουργικότητα και την αξία πριν προχωρήσουμε στο επόμενο. Ο ρόλος του Α’ μηχανικού είναι αυτός που ήδη περιλαμβάνει πολλή παρακολούθηση των συστημάτων αυτοματισμού και ελέγχου επί του πλοίου. Για αυτήν τη δοκιμή, η μεταφορά αυτής της λειτουργικότητας στο ROC που βασίζεται στην ξηρά θα έχει ένα άτομο τώρα να διαχειρίζεται μια σειρά συστημάτων σε τρία πλοία, αντί για ένα».
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να πούμε ότι λάβαμε την αρχική έγκριση από τον DNV. Υπήρξε σημαντική συνεργασία από τη Yara, την ASKO, την DNV και τη Νορβηγική Ναυτιλιακή Αρχή, για να καταστεί δυνατή η εναλλαγή αυτής της λειτουργικότητας από το πλοίο στην στεριά και ανυπομονούμε να δοκιμάσουμε αυτήν την τελευταία καινοτόμο προσέγγιση για τον μετασχηματισμό των λειτουργιών των πλοίων».
«Πιστεύουμε ότι αυτό είναι ένα βασικό βήμα για την πορεία της Kongsberg Maritime προς πλήρως αυτόνομα πλοία, αλλά και μια τεχνολογία που θα μπορούσε να συμβάλει σε έναν ασφαλέστερο και αποτελεσματικότερο παγκόσμιο στόλο παρέχοντας απομακρυσμένη υποστήριξη για συντήρηση, αντιμετώπιση προβλημάτων καθώς και τεχνογνωσία σε νέα εναλλακτικά καύσιμα που μπορεί να είναι δύσκολο να επιβιβαστείς σε κάθε σκάφος», λέει ο Jarle Coll Blomhoff, επικεφαλής του τμήματος Digital Ship Systems της DNV».
«Η ανάπτυξη νέων συστημάτων πλοίων που θα υποστηρίζουν την αυτόνομη και απομακρυσμένη λειτουργία πλοίων είναι μια πρόκληση και είμαστε χαρούμενοι που η Kongsberg Maritime αποφάσισε να συνεργαστεί με τον DNV για να διασφαλίσει ότι η ασφάλεια της νέας λύσης έχει επαληθευτεί πλήρως», λέει ο επικεφαλής του τμήματος της DNV. Digital Ship Systems, Jarle Coll Blomhoff. «Η απομακρυσμένη υποστήριξη μηχανημάτων είναι ένα πρώτο φυσικό βήμα στην πορεία προς την αυτονομία, καθώς οι μηχανικές λειτουργίες σε ένα πλοίο είναι από πολλές απόψεις ήδη αυτοματοποιημένες. Πιστεύουμε ότι αυτό είναι ένα βασικό βήμα για την πορεία της Kongsberg Maritime προς τα πλήρως αυτόνομα πλοία, αλλά και μια τεχνολογία που θα μπορούσε να συμβάλει σε έναν ασφαλέστερο και αποτελεσματικότερο παγκόσμιο στόλο παρέχοντας απομακρυσμένη υποστήριξη για συντήρηση, αντιμετώπιση προβλημάτων καθώς και τεχνογνωσία σε νέα εναλλακτικά καύσιμα που μπορεί να είναι δύσκολο να μπεις σε κάθε πλοίο».
Οι δοκιμές θα διεξαχθούν αυτό το καλοκαίρι και θα περιλαμβάνουν τον Α’ μηχανικό που από την στεριά θα μπορεί να διαχειρίζεται εξ αποστάσεως έναν αριθμό εργασιών σε τρία πλοία ταυτόχρονα.
Από το ROC, θα υπάρχει μια συγκεντρωτική εικόνα και των τριών πλοίων η οποία θα είναι διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή, και εάν προκύψει πρόβλημα ή απαιτηθεί παρέμβαση σε ένα από τα πλοία, το σύστημα θα μεταβεί χειροκίνητα σε «λειτουργία υψηλής προσοχής» εστιάζοντας την προσοχή του χειριστή όπου χρειάζεται υποστήριξη.
Μαζί με τον Α’ μηχανικό, τα άλλα μέλη του πληρώματος, όπως ο πλοίαρχος και ο αξιωματικός που εκτελεί βάρδια, θα παραμένουν στα πλοία καθ’ όλη τη διάρκεια των δοκιμών και θα βρίσκονται σε συνεχή επαφή, έως ότου χορηγηθεί η πλήρης έγκριση της λειτουργίας Chief-to-Shore.
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας πιστοποίησης, η Kongsberg Maritime θα ακολουθεί τις κατευθυντήριες γραμμές του DNV για Αυτόνομα και Τηλεχειριζόμενα Πλοία (DNV-CG-0294) και Συστήματα Παρακολούθησης και Ελέγχου Απομακρυσμένης Μηχανικής (REMC), προτού χορηγηθεί η πλήρης έγκριση.
Το ROC στο Horten της Νορβηγίας, είναι μια εγκατάσταση που διαχειρίζεται η Massterly, μια κοινοπραξία μεταξύ της Kongsberg Maritime και της Wilhelmsen.
Το ROC βρίσκεται επί του παρόντος στην πρώτη γραμμή των πρωτοποριακών νέων μεθόδων λειτουργίας για μη επανδρωμένα και αυτόνομα πλοία, και πρόσφατα επεκτάθηκε σε πέντε σταθμούς εργασίας για να καλύψει τη ζήτηση των πελατών.