ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Al-Barwani: Ο δισεκατομμυριούχος που αγόρασε την Oceanco του Αγγελόπουλου

al_barwani_oceanco_

Από ένα γραφείο με θέα το ναυπηγείο της Oceanco στο Albasserdam της Ολλανδίας ο μεγαλοεπενδυτής σε πετρέλαιο και ορυκτά, παρακολουθεί τους εργάτες να βάζουν τις τελευταίες πινελιές στα τεράστια γιοτ, που το μέγεθός τους ισοδυναμεί με γήπεδο ποδοσφαίρου.

Οταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του σκάφους, μήκους 92 μέτρων, θα έχει εννέα κρεβατοκάμαρες, ένα spa και μία υπερπολυτελή σουίτα.

“Θέλουμε να κατασκευάσουμε μεγαλύτερα και ακόμη πιο περίπλοκα σκάφη”, λέει στο Bloomberg ο al-Barwani, ένας 62χρονος δισεκατομμυριούχος, το όνομα του οποίου δεν έχει συμπεριληφθεί ποτέ σε κατάλογο με τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο. “Θέλουμε να γίνουμε το νούμερο ένα”.

Τρία χρόνια αφότου αγόρασε την Oceanco από τον Ελληνα εφοπλιστή Θεόδωρο Αγγελόπουλο για ένα αδιευκρίνιστο ποσό, ο al-Barwani κατέστησε την εταιρεία σε ένα από τα πιο φημισμένα ναυπηγεία κατασκευής πολυτελών σκαφών, σύμφωνα με τον Paul Fowkes, διευθύνοντα σύμβουλο της Corporate Jet & Yacht Solutions, με έδρα το Νότιχαμ, στη Βρετανία.

Η εταιρεία ήταν η πρώτη που κατασκεύασε πισίνες σε σούπεργιοτ, τονίζει ο Fowkes. Εκτοτε έχει προσθέσει πισίνες με μηχανολογικούς βυθούς, οι οποίοι μπορούν να ανυψωθούν ή να χαμηλώσουν, δημιουργώντας μία ρηχή πισίνα για παιδιά ή ακόμη και ελικοδρόμιο.

Ο αριθμός των σούπεργιοτ, το μήκος των οποίων ξεπερνά τα 24 μέτρα, έχει αυξηθεί 43% τα τελευταία πέντε χρόνια, στα 6.290 το 2012, σύμφωνα με το (Super)Yachting Index.

Τα συγκεκριμένα σκάφη απευθύνονται αποκλειστικά σε δισεκατομμυριούχους και τιμή τους ξεκινάει από 175 εκατ. δολ.

Σύμφωνα με το Fowkes, δύο εταιρείες κυριαρχούν στην εν λόγω βιομηχανία ύψους 10 δισ. Δολ,. : H γερμανική Luerssen Werft GmbH and Haarlem και η ολλανδική Feadship Royal Dutch Shipyards. Αμφότερες είναι οικογενειακές επιχειρήσεις και χρονολογούνται από το 1870. Ακολουθεί η Oceanco.

Η διοίκηση της Oceanco είναι κάτι σαν μερική απασχόληση για τον al-Barwani, ο οποίος είναι ο πρόεδρος και ο ιδιοκτήτης της Muscat, που έχει την έδρα της στο Ομάν. Πρόκειται για το μεγαλύτερο μη κρατικό όμιλο ενεργειακών εταιρειών του Ομάν. Οι εταιρείες αυτές δραστηριοποιούνται σε εκμετάλλευση κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, υπηρεσίες γεώτρησης και εξόρυξης. Οι πωλήσεις τους έφθασαν τα 1,3 δισ. δολάρια το 2013.

Η αξία της περιουσίας τους Al-Barwani ανέρχεται σε τουλάχιστον 1,3 δισ. Δολ., σύμφωνα με τον κατάλογο δισεκατομμυριούχων του Bloomberg.

Ο ίδιος δημιούργησε την πρώτη εταιρεία του το 1982, ενώ εργαζόταν ως μηχανικός πετρελαίων στη Petroleum Development του Oman. Διηύθυνε την επιχείρηση, η οποία απασχολούσε 60 εργαζομένους, επί τρία έως ότου τον πλησίασε μία εταιρεία γεώτρησης πετρελαίου, η οποία αναζητούσε προμηθευτή στο Ομάν.

Παραιτήθηκε και μετέτρεψε την ζημιογόνο κατασκευαστική επιχείρηση στη MB Petroleum Services, μία τεράστια πετρελαϊκή βιομηχανία. Συνάντησε μικρό ανταγωνισμό, καθώς επέκτεινε τις επιχειρηματικές δραστηριότητές του στη Μέση Ανατολή και εξαγόρασε εταιρείες στην Ασία και την Αυστραλία.

Ο Al-Barwani, ο οποίος έχει σπουδάσει σε Βρετανία και ΗΠΑ, περνάει τον περισσότερο από το χρόνο του ταξιδεύοντας για δουλειές. Εψαχνε να αγοράσει ένα σκάφος το 2009, όταν ένα στέλεχος επενδυτικής τράπεζας του πρότεινε να αγοράσει την Oceanco, η οποία ιδρύθηκε το 1987. Ο δισεκατομμυριούχος ταξίδεψε στο Alblasserdam και ανακάλυψε μία ανερχόμενη επιχείρηση κατασκευής σκαφών.

“Δεν σκόπευα να αγοράσω ναυπηγείο”, εξηγεί ο ίδιος. “ Είναι τόσο μακριά από τις επιχειρηματικές μου δραστηριότητες, αλλά σκέφθηκα ότι θα μάθω κάτι από τη ναυπηγική. Με έχει συνεπάρει”.

Η Oceanco έχει πουλήσει επτά σκάφη, μεταξύ 85 και110 μέτρων από το 2012, και έχει παραγγελίες, που θα κρατήσουν τους εργάτες της απασχολημένους τουλάχιστον έως το 2016, τονίζει ο δισεκατομμυριούχος.

 

newmoney.gr