ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ο EMSA δημοσίευσε την ετήσια έκθεση των ναυτικών ατυχημάτων

Ο EMSA δημοσίευσε την ετήσια έκθεση των ναυτικών ατυχημάτων, αναφέροντας συνολικά 23.073 ατυχήματα και περιστατικά, υπογραμμίζοντας ότι τα τελευταία 5 χρόνια ο μέσος αριθμός θαλάσσιων ατυχημάτων ή συμβάντων που καταγράφηκαν στο EMCIP είναι 3239. Ο αριθμός των πολύ σοβαρών ατυχημάτων έχει σταθεροποιηθεί τα τελευταία πέντε χρόνια.

Συνολικά, τα ναυτικά ατυχήματα του 2017 ήταν συνολικά 3.301, ενώ το 2018 ο EMSA ανέφερε μείωση των ναυτικών ατυχημάτων σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Η έκθεση βασίζεται σε στατιστικά στοιχεία σχετικά με ναυτικά ατυχήματα και περιστατικά τα οποία:

Αφορούν πλοία που φέρουν σημαία ενός από τα κράτη μέλη της ΕΕ. σε χωρικά ύδατα και εσωτερικά ύδατα των κρατών μελών της ΕΕ, όπως ορίζεται στην UNCLOS • ή εμπλέκουν άλλα σημαντικά συμφέροντα των κρατών μελών της ΕΕ.

23.073 συνολικά περιστατικά και απώλειες.
95 πολύ σοβαρά ατυχήματα
53 θανάτους
941 τραυματίες
25 απώλειες πλοίων
3515 πλοία ενεπλάκησαν
188 έρευνες

Ο συνολικός αριθμός των αναφερθέντων ναυτικών ατυχημάτων και περιστατικών είναι 23, 073. Τα τελευταία 5 χρόνια, ο μέσος αριθμός θαλάσσιων ατυχημάτων ή περιστατικά που καταγράφηκαν στο EMCIP είναι 3.239.

Ωστόσο, η έκθεση ενημερώνει ότι η υπο-αναφορά θαλάσσιων ατυχημάτων και περιστατικών συνεχίζεται, επιτυγχάνοντας συνολικά 4.000 συμβάντα ετησίως, που αποτελούν την καλύτερη εκτίμηση.

Πολύ σοβαρές απώλειες

Ο αριθμός των πολύ σοβαρών απωλειών έχει σταθεροποιηθεί τα τελευταία πέντε χρόνια. Ωστόσο, σε σχέση με τον μέσο όρο των τελευταίων 5 ετών σημειώθηκε αύξηση κατά 14,5% το 2018. Οι σοβαρές απώλειες αυξήθηκαν κατά 2,5% το 2018.

Το 2018, το 3,0% των αναφερθέντων ναυτικών ατυχημάτων ήταν πολύ σοβαρά (95), 25,9% σοβαρά, 53,5% λιγότερο σοβαρά και 17,6% θαλάσσια περιστατικά.

Απώλειες από πλοία

Στα 23.073 θαλάσσιων ατυχημάτων και περιστατικών που συνέβησαν από το 2011 έως το 2018, ο συνολικός αριθμός των πλοίων που ενεπλάκησαν ήταν 25.614.
Τα φορτηγά πλοία γενικού φορτίου ήταν η κύρια κατηγορία που ενεπλάκη σε ναυτικό ατύχημα ή περιστατικό (43,8%), ακολουθούμενη από τα επιβατηγά πλοία (23,7%).

Το 2018, ο αριθμός των πλοίων που εμπλέκονται σε κάποιο ναυτικό ατύχημα ή περιστατικό έχει σταθεροποιηθεί ή ελαφρώς μειωθεί σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, εκτός των «άλλων πλοίων». Ο αριθμός των άλλων εμπλεκόμενων πλοίων αυξήθηκε σχεδόν κατά 63,7% σε σύγκριση με το 2017.

Σύμφωνα με τον EMSA, η κατανομή της σοβαρότητας του περιστατικού για το πλοίο είναι σχεδόν ίδια για τα φορτηγά πλοία, τα επιβατηγά πλοία και πλοία τα εξυπηρέτησης/βοηθητικά.

Το ποσοστό των λιγότερο σοβαρών ατυχημάτων για τα αλιευτικά σκάφη είναι σημαντικά χαμηλό, περισσότερο από 10% λιγότερο, σε σύγκριση με άλλες κατηγορίες πλοίων, γεγονός που υποδηλώνει ότι είναι συνήθης στην κατηγορία αυτή.

Η νεώτερη κατηγορία πλοίων που εμπλέκονται σε ναυτικά ατυχήματα ήταν φορτηγά πλοία με μέσο όρο 13,7 ετών.

Η παλαιότερη κατηγορία ήταν «άλλα πλοία» με 30,1 χρόνια, όπως αναμενόταν, θεωρώντας ότι αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει ιστορικά πλοία.

Θαλάσσιες απώλειες

1) 15,612 περιστατικά αναφέρθηκαν με πλοίο και 7.461 περιστατικά αναφέρθηκαν με άνθρωπο ή ανθρώπους.

2) Η αναλογία 2/3 έως 1/3 μεταξύ συμβάντων με πλοίο και ανθρώπων παραμένει σταθερή από το 2011 έως το 2018.

3) Το 2018 σημειώθηκε ελαφρά μείωση των ατυχημάτων ή συμβάντων με πλοίο.

4) Από το 2011 έως το 2018, 2,3% των απωλειών με πλοίο ήταν πολύ σοβαρές, 21,9% σοβαρές, 55,8% λιγότερο σοβαρές και 19,9% απλώς θαλάσσια περιστατικά.

5) Οι απώλειες που οφείλονται στη ναυσιπλοΐα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 54,4% των ατυχημάτων, με συγκρούσεις (26,2%), επαφές (15,3%) και προσαράξεις (12,9%).

Αίτια ατυχήματος / περιστατικών

Οι ερευνητές εξέτασαν τις αιτίες του ατυχήματος, με αποτέλεσμα:

Από ένα σύνολο 4.104 ατυχημάτων που αναλύθηκαν κατά τη διάρκεια των ερευνών, το 65,8% αποδόθηκε στο ανθρώπινο λάθος και σε 20% σε βλάβη εξοπλισμού/ μηχανική βλάβη.

Θάνατοι

Κατά την περίοδο 2011-2018, 426 ατυχήματα οδήγησαν σε συνολικά 696 απώλειες ζωών, με πολύ σημαντική μείωση από το 2015, η οποία ωστόσο αντιστράφηκε κάπως το 2018.