Ο κίνδυνος των κυρώσεων απομακρύνει τους Έλληνες εφοπλιστές από το Ρωσικό πετρέλαιο

Με αυξημένο τον κίνδυνο επιβολής κυρώσεων για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου, οι Έλληνες πλοιοκτήτες δεξαμενόπλοιων – οι οποίοι έχουν διαθέσει τα περισσότερα πλοία για τη μεταφορά ρώσικου πετρελαίου από οποιαδήποτε άλλη χώρα έθνος – αρχίζουν να απομακρύνονται, σύμφωνα με την εταιρεία παρακολούθησης Vortexa.

Οι πλοιοκτήτριες και διαχειρίστριες εταιρείες των ΗΠΑ και της ΕΕ επιτρέπεται να μεταφέρουν ρώσικο πετρέλαιο εφόσον η τιμή του είναι κάτω από τα 60 δολάρια ανά βαρέλι. Θέτοντας ένα ρυθμιστικό ανώτατο όριο τιμών στη συμμετοχή της Δύσης, τα κράτη της G7 ήλπιζαν να μειώσουν κάπως τα κέρδη της Ρωσίας χωρίς να στερήσουν τις ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου από την παγκόσμια αγορά.

Αυτή η πολιτική εξασφάλισε τη συνεχή ροή ρωσικού πετρελαίου, αλλά είχε μικρή επίδραση στα έσοδα. Οι ρωσικές εξαγωγές από το Κοσμίνο ξεπέρασαν τα 60 δολάρια ανά βαρέλι από την πρώτη ημέρα εφαρμογής και το πετρέλαιο Ουραλίων ξεπέρασε το φράγμα των 60 δολαρίων στις 15 Ιουλίου.

Τα στοιχεία της Vortexa δείχνουν ότι τους πρώτους επτά μήνες εφαρμογής του ανώτατου ορίου τιμής του ρωσικού πετρελαίου, οι Έλληνες εφοπλιστές κατείχαν το μεγαλύτερο μερίδιο (περίπου 40 τοις εκατό) του στόλου των δεξαμενόπλοιων Aframax και Suezmax που φόρτωσαν πετρέλαιο σε ρωσικά λιμάνια.

Κατείχαν επίσης ένα σχεδόν ίδιο μερίδιο (περίπου 40 τοις εκατό) του στόλου των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων που μεταφέρουν ρωσικό ντίζελ. Το ενδιαφέρον τους για την μεταφορά του ρωσικού πετρελαιου μειώθηκε κάπως μετά τις 15 Ιουλίου, όταν το αργό πετρέλαιο από τα Ουράλια ξεπέρασε το φράγμα των 60 δολαρίων. Τα ελληνικά πλοία αντιπροσωπεύουν πλέον περίπου το 30 τοις εκατό του στόλου που εξυπηρετεί τη ρωσική μεταφοράς πετρελαίου, στο ίδιο επίπεδο με τα πλοία που ελέγχονται από τη Ρωσία.

Σύμφωνα με τη Vortexa, τα περισσότερα από τα πλοία που φεύγουν από τη ρωσική αγορά κατευθύνονται προς τις αγορές στον Περσικό Κόλπο και την Ανατολική Μεσόγειο.

Το 75 τοις εκατό των εργασιών δεξαμενόπλοιων «αδιαφανούς αγοράς» στον κόσμο εξυπηρετεί ρωσικό αργό, αλλά ο σύγχρονος σκοτεινός στόλος κατασκευάστηκε αρχικά για να εξυπηρετεί τις εξαγωγές του Ιράν και της Βενεζουέλας αλλά και άλλα τα οποία εγκριθεί από τις ΗΠΑ εξακολουθούν να είναι ενεργά. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν σχετικά μικρό ενδιαφέρον για το εμπόριο πετρελαίου από το Ιράν και την Βενεζουέλα, σύμφωνα με τη Vortexa.

Διαβάστε ακόμα