“Οι εταιρείες κρουαζιέρων θυσιάζουν την ασφάλεια για το κέρδος”

anthem_storm
Η βιομηχανία της κρουαζιέρας φαίνεται να προχωρά σε εξοικονόμηση χρημάτων, ακόμη και σε βάρος της ασφάλειας, αφού “κάνει ό,τι μπορεί για να μειώσει το εργατικό κόστος και αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα πλοία να μην είναι τόσο ασφαλή όσο μπορούν και πρέπει να είναι”, δήλωσε ο Michael A . Winkleman, δικηγόρος με το δικηγορικό γραφείο Lipcon, Margulies, Alsina & Winkleman, με αφορμή τις αγωγές που κατατέθηκαν πρόσφατα εναντίον της Royal Caribbean Cruises.

Πιο συγκεκριμένα, η με έδρα το Μαϊάμι εταιρεία κρουαζιέρας “γεύθηκε” δύο αγωγές από επιβάτες του Anthem of the Seas, επειδή το κρουαζιερόπλοιο έπλευσε εν μέσω μιας ιδιαίτερα δυνατής καταιγίδας με κύματα εννέα μέτρων και ανέμους 65 κόμβων στα ανοιχτά του Cape Hatteras θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια τους και με ορισμένους επιβάτες να αντιμετωπίζουν μικροτραυματισμούς.

Σύμφωνα με τις αγωγές, η Royal Caribbean επέλεξε να πλεύσει το πλοίο, που μετέφερε περίπου 4.500 επιβάτες και 1.600 πλήρωμα, αν και η θύελλα είχε προβλεφτεί πριν από το σαλπάρισμα του πλοίου από το Cape Liberty του New Jersey, για μια προγραμματισμένη διάρκειας επτά νυχτών κρουαζιέρα στις Μπαχάμες.

Ο Winkleman ανέφερε ότι “ήταν μια απερίσκεπτη και ανεύθυνη απόφαση να πλεύσει κατευθείαν στο δρόμο ενός γνωστού τυφώνα, γνωρίζοντας ότι οι επιβάτες του θα υπόκεινταν στις τρομακτικές συνθήκες που αντιμετώπισαν”.

Μετά το περιστατικό, η Royal Caribbean ενημέρωσε ότι εντόπισε κενά στο σύστημα σχεδιασμού του ταξιδιού και άρχισε να εργάζεται για τη βελτίωση της απόδοσης. Ο Winkleman επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία “έχει ήδη αλλάξει τις πολιτικές της” και ότι αυτό το γεγονός θα μπορούσε να αποτρέψει άλλες εταιρείες κρουαζιέρων από παρόμοιες συμπεριφορές στο μέλλον.

Η μία εκ των δύο αγωγών μιλάει εξ’ ονόματος όλων των επιβατών, ενώ και οι δύο ζητούνε μεγάλα ποσά αποζημίωσης. Ο Winkleman ανέφερε ότι μέχρι στιγμής ο αριθμός των επιβατών που υπογραφούν τις αγωγές “είναι περίπου 200 με 250”, προσθέτοντας ότι το πιο πιθανό είναι η δίκη να διαρκέσει αρκετά χρόνια.

Ο ίδιος είπε ότι δεν μπορεί να σχολιάσει το πόσο θα ήταν ένα δίκαιο ποσό αποζημίωσης για τους επιβάτες, προσθέτοντας ότι δεν υπάρχει κάποιο σημάδι διακανονισμού.

Η Royal Caribbean δεν έχει ακόμη σχολιάσει τη δικαστική προσφυγή, κατέληξε ο Winkleman.