Πειραιάς
19°C

«Οι ναυτικοί δεν πρέπει να αναγκάζονται να επιλέξουν μεταξύ εξόδου στο λιμάνι και στην ξεκούραση τους»

Δημοσιεύθηκε στις

08/04/2025

από

Καθώς η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας (ILO) συνεδριάζει για να εξετάσει αλλαγές στη Σύμβαση Ναυτιλιακής Εργασίας (MLC), η κορυφαία ναυτιλιακή φιλανθρωπική οργάνωση Stella Maris UK ζητά επείγουσες ενέργειες για να σταματήσουν οι ναυτικοί να είναι αναγκασμένοι να επιλέξουν μεταξύ εξόδου στο λιμάνι και της επαρκούς ξεκούραση τους, μια απόφαση που κανένας ναυτικός δεν θα πρέπει να έρχεται στο δίλημμα να πάρει.

«Αυτό δεν πρέπει ποτέ να γίνεται», ​​δήλωσε ο Tim Hill, Διευθύνων Σύμβουλος της Stella Maris UK. «Αλλά για πολλούς ναυτικούς, είναι μια απαράδεκτη πραγματικότητα. Συναντάμε συχνά ναυτικούς στους οποίους είτε αρνούνται στο να βγουν στην στεριά για αόριστους “επιχειρησιακούς” λόγους, είτε είναι πολύ εξουθενωμένοι ώστε να βγουν σε κάποιο λιμάνι ακόμα και όταν τους επιτρέπεται.»

Μια πρόσφατη έκθεση της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορών (ITF) υποστηρίζει αυτό που η Stella Maris και και οι εκπρόσωποι της γίνονται μάρτυρες καθημερινά: Η πρόσβαση στην ακτή γίνεται πιο δύσκολη και πολλοί ναυτικοί τη θυσιάζουν από ανάγκη – όχι από επιλογή – λόγω των πολλών ωρών εργασίας.

7 λόγοι για τους οποίους θα πρέπει να σεβόμαστε τους ναυτικούς μας

Σε μια περίπτωση, σε ένα μέλος του πληρώματος του ζητήθηκε να μην φύγει από το πλοίο, καθώς χρειαζόταν να βοηθήσει στην παραλαβή των προμηθειών, παρά το γεγονός ότι εργαζόταν ήδη πολλές ώρες.

Σε άλλες περιπτώσεις, πολλά μέλη του πληρώματος παρουσίασαν έντονα σημάδια κόπωσης και επιδείνωσης της ψυχικής τους υγείας.

Υπάρχουν βέβαια ατελείωτα τέτοια παραδείγματα, στα οποία όμως θα πρέπει να μας πει και η Stella Maris, πώς θα την αντιμετωπίσει ένας πλοίαρχος τον οποίων πιέζουν όλοι ώστε να γίνει η δουλειά. Δεν θα πρέπει προς όφελος του πληρώματος να υπάρχει πρόβλημα για τον Πλοίαρχο και τον Α μηχανικό οι οποίοι πιέζονται πολλές φορές να πραγματοποιηθεί κάποια συγκεκριμένη εργασία σε ένα πλοίο.

«Υπάρχουν πολλές διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων που κάνουν το σωστό και βάζουν πρώτα την ευημερία του πληρώματος», πρόσθεσε ο Hill. «Αλλά η διάβρωση της άδειας στην ξηρά και η περιφρόνηση της ουσιαστικής ανάπαυσης έχουν σαφή και επικίνδυνο αντίκτυπο στην ευημερία του πληρώματος. Χωρίς ισχυρότερες δικλείδες ασφαλείας και συνεπή επιβολή, οι μη ασφαλείς συνθήκες εργασίας κινδυνεύουν να γίνουν κανόνας. Η επαρκής ανάπαυση και η πρόσβαση στην άδεια στην ξηρά πρέπει να αντιμετωπίζονται ως λειτουργικά βασικά στοιχεία και όχι ως προαιρετικά πρόσθετα».

Η Stella Maris καλεί τη ILO να ενισχύσει τις προστασίες και να ενισχύσει την επιβολή της νομοθεσίας για να διασφαλίσει ότι οι ναυτικοί δεν χρειάζεται να διαλέξουν μεταξύ ανάπαυσης και του δικαιώματός τους στην άδεια στην στεριά.

Η Stella Maris (παλαιότερα γνωστή ως Apostleship of the Sea) είναι εγγεγραμμένη φιλανθρωπική οργάνωση στο Ηνωμένο Βασίλειο. Οι ιερείς και οι επισκέπτες στα πλοία της Stella Maris παρέχουν στους ψαράδες και τους ναυτικούς πρακτική και ποιμαντική υποστήριξη, πληροφορίες και ακρόαση στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε όλο τον κόσμο.

Η αλήθεια είναι όμως, απλώς αναφέραμε και πιο πάνω, ότι θα πρέπει ότι γίνεται να είναι προς το συμφέρον όλων στο πλοίο και όχι μόνο του κατώτερου πληρώματος, γιατί μετά θα βρεθούν να παραλαμβάνουν τις προμήθειες ο Καπετάνιος μαζί με τον Α μηχανικό…

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
19°C